Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-11, 11:39   #1
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Og ja, jeg vet jeg må være tålmodig men dette er så demotiverende at jeg har ikke ord!
Har bare gått ned fra 83.3 til 80.6 siden 29. august. Det er jo litt, men det som bekymrer meg er jo at har stått i ro i tre uker.

Ett eksempel på hva jeg spiser en dag er:
Salat med kokte egg og majo, ost, skinke, paprika og agurk (rømmedressing med noen dråper pesto oppi som dressing)
Parmaskinke og ostechips
Svinefilet med ketolyse bearnaisesaus, stekt sopp og blomkål,brokkoli og sellerirotmos

Jeg har ikke gått inn noen centimeter heller, selv om jeg er ute og går/jogger en halvtime-time 3 ganger i uka.

Jeg trenger motivasjon nå kjenner jeg

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:08   #2
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Og i dag har menyen sett sånn ut prosentvis:


Fett 60 % Protein 36 % Karbohydrat 4 % Alkohol 0 %

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:31   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

En vanlig prosentinndeling er 75 % fett, 5 % karbohydrater og 20% protein. Prøve å legge deg litt høyere på fett kanskje?

Og fatt mot. 3 uker er ikke veldig lenge, og kan hende kroppen din må få justere seg litt, det er helt vanlig å stoppe litt opp innimellom! =)

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:33   #4
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Takk...Ja, jeg kan prøve på det Skal loggføre hver dag framover slik at jeg får en oversikt

Har ikke tenkt å gitt opp nei.. Håpet kanskje noen hadde noen solskinnshistorier å komme med, tips og råd osv

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:44   #5
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Kjenner meg godt igjen hvordan det føls å stå stille på vekten, utrolig frustrerende, jeg har tidligere ikke klart å holde motivasjonen oppe når det har stagnert, men har nå bestemt meg for at jeg ikke skal gi opp uansett. skal holde på til lillejulaften jeg har hatt noen uker nå der det ikke har vært noe særlig nedgang, men i dag var jeg på vekten og plutselig har jeg gått ned over 1 kg på en uke, det jeg har gjort den sist uka er å spise litt mindre posjoner, jeg har prøvd å kjenne etter når jeg er mett
ikke gi opp men prøv å se om det kan være småe justeringer du kan gjøre, Masse lykke til videre

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:48   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Sorry, ingen solskinnshistorie her forsåvidt - jeg har stått stille i 6 måneder Men gikk ned 30 kg før det, i rykk og napp. Viktigste er nok tålmodighet, at du ikke gir opp. Det blir en vane etterhvert. Nå er jeg lei og utålmodig, og vil ned, men heldigvis er lavkarbo det jeg er vandt til nå, så det føles ikke lenger som noe stort offer, selv om jeg ikke går ned....

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 22:17   #7
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

Har holdt på i 3 uker jeg også, og jeg har gått OPP 0,2 kg, grrr, merker ingenting på klærne heller. Trener 3 ganger i uka, og går trapper (5. etg. hver dag) og annen hverdagsaktivitet. Startet registrering på diett.no i går, og skal se om det kan gi meg svar på hvorfor jeg går opp og ikke ned. Men som de sier har, så er kanskje ikke tre uker så mye. Vi gjør jo et valg her om livsstilsendring, så dette er jo vår nye kost - og det er jo en kost iallefall jeg absolitt kan leve med

Lykke til videre til både deg, meg og de andre som er frustrerte over dette

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 07:41   #8
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Nå har vekta stått stille i 3 uker ...

For noen kan trening gjøre at vekta ikke går ned, men jeg tror at det vil løsne etterhert.. Muskler veier mer enn fett, og med mer muskler, forbrenner man mer fett, så ikke stopp å tren! Det vil nok lønne seg over tid! Men bruk litt tid på å "snu" tankegangen, bygg på tolmodigheten og nyt maten Vi har det vel egentlig ikke såå travelt?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:( så gla' Lavkarbo generelt 8 21-09-11 18:49
Vekta har stått stille i over 3 mnd nocarbs Spørsmål og svar 16 27-05-11 09:43
Stått stille siden midten av uke 1, uke 5 nå Imse Spørsmål og svar 9 29-04-09 15:07
Vekta står stille :( LilleMill Ketolysekuren 9 01-06-08 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no