Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Langvarig Hodepine

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-06, 21:49   #1
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Langvarig Hodepine

Har hatt "trykk" i hodet de siste 15-20dager. Konstant press som ikke er direkte vondt, men som ødelegger humøret og hverdagen ganske drastisk.
Det kom etter å ha vært på lavkarbo i 2-3 uker og ser ikke ut til å forsvinne.

Jeg skadet også skulderen(muskelskade) i januar, men den virker til å være på bedringens vei nå.
Jeg prøvde å kutte ned på egg og melkeprodukter til ett minimum, men det så ikke ut til å utgjøre noen forskjell.

Vurderer å gå til legen å høre hva han har å si. Ta noen blodprøver kanskje.
Hva med kiropraktor om det er noe muskulært som forårsaker djevelskapen?

Hodepine betyr vel ofte at man har for lite eller for mye av noe i kroppen?

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 08:46   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig Hodepine

Vondt i hodet er ikke bra. Jeg har prøvd å lese i innleggene du har skrevet i forumet for å finne oversikt over hva du faktisk spiser, men kan ikke se det noe sted. Min erfaring er at hodepine som kommer i forbindelse med overgang til lavkarbo-kost - som oftest har med at man får i seg for lite av noe....

Tar du kosttilskudd av noe slag?
Er du i ketose?
Hvordan ser en typisk mat-dag ut for deg?

Tur til lege og/eller kiropraktor kan hende blir nødvendig, men jeg ville ha valgt å se på hva du faktisk spiser/ikke spiser først.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 11:49   #3
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Langvarig Hodepine

Gårsdagen så feks slik ut:
-Frokost. Tre svenske burgere, godt krydret. Jummy!
-Liten bar med 70% sjokolade
-Lunsh. To kyllinglår og litt laks fra salatbaren.
-Bringebærsmoothie når jeg kom hjem i 5tiden.
-Middag/kvelds. kalkun.

Bruker å spise salat til lunsh og noe grønt til middag, men ikke hver dag.

Tar en multivitamin, bra med kokosfett og litt omega3 hver dag. Når jeg føler meg psykisk sterk tar jeg også kalsium/magnesium tabeletter. (ekle å svelge).
Spiser grønnalger da det ble påvist noen tungmetaller i en hårprøve noen år tilbake.
Bruker å knaske endel nøtter og ost også.

Kom til å tenke på at jeg har briller som jeg skjelden bruker. Jeg er litt nærsynt (0.5 styrke ca). Skal bruke brillene den neste tiden å se om det er noen forandring.

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 12:02   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig Hodepine

Første gangen jeg prøvde meg på ketosekost, så hadde jeg konstant hodepine i flere uker og skjønte ikke hva det var. Sjekket ut alt mulig og var hos legen og spurte om hun trodde det kunne ha med kostholdet mitt å gjøre. Tilslutt økte jeg litt på karbene og da ga det seg.
I ettertid har jeg funnet ut at jrg hrlt sikkert lå i grenseland hva ketose angikk...så jeg fikk ikke skikkelig omstilling til fettforbrenning. Joda jeg fikk utslag på ketostiksen...men det kan jo være flere grunner til det.

Neste gang jeg prøvde meg, så var jeg strengere....og da gikk det bra.

Selv om det ikke er mye, så er det litt karber i nøtter også...og i kaffe og i bær, så kanskje ligger du og vipper?
Prøv enten å øke eller stramme litt mer inn på karbene å se om det hjelper.

Slitsomt med den hodepinen..husker det godt og merker det hver gang jeg skal prøve meg på Ketogen kost, at andre/tredje dagen kommer hodepinen, men så er det over....for nå vet jeg hva jeg kan gjøre. Håper det kan hjelpe deg...

Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 12:05   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Langvarig Hodepine

Hva med vanninntaket ditt pr dag? Jeg vet at når jeg drikker for lite vann. og er i ketose så kommer hodepinen med en gang.

En annen ting. Kalsiumtabletter kan du også få som tyggetabletter. Spør på apoteket.

Du tar kosttilskudd, men tar du nok og får i deg de riktige mineralene og vitaminene? I Atkins bok er det en kosttilskuddsoversikt. Mener og tror de fleste lavkarbodiettene har slike oversikter. Sjekk ut og sammenlign med det du tar pr i dag.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 12:09   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig Hodepine

Det første du må gjøre er å gå på apoteket og kjøpe deg KALIUM. Det er VELDIG VIKTIG å ta tilskudd av kalium når du er i ketose - og med så lite inntak av karbohydrater som du har, så må du ta dette. Ikke rart du har vondt i hodet - nesten rart du ikke føler deg dårligere spør du meg.....

I tillegg vil jeg anbefale deg å ta magnesium. Og sørg for å få i deg nok væske (les: nok vann)

Lykke til!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 22:22   #7
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Sv: Langvarig Hodepine

Altså; kalium er jo et mineral som man aldri skal ta tilskudd av?!!!
Det er et drapsmiddel faktisk.
Er du virkelig sikker på dette???
Hvorfor ikke bare spise en potet ?

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 22:55   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig Hodepine

En ketogen diett er normalt naturlig vanndrivene. På samme måte som de som går på vanndrivende medikamenter blir anbefalt å ta kaliumtilskudd, er det også normalt anbefalt at man tar kaliumtilskudd om man er i ketose. Det er ikke snakk om så store mengder at det er snakk om forgifting - og noe drapsmiddel er det neppe, med mindre man setter konsentrert kalium direkte i en åre. Det er det da ikke snakk om her !! Om man føler seg usikker på om en trenger kaliumtilskudd eller ikke, anbefales det at man går til legen og får tatt en blodprøve. Doseringen av kalium bestemmes ut i fra hvor mye kalium man har i blodet.

Fedonisten har greie på hva hun snakker om og har selvfølgelig helt rett her !


Heller spise en potet ?? ..... your choice, not mine !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 15:50   #9
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Langvarig Hodepine

Tusen takk for tips!
Jeg skal springe å kjøpe kaliumtilskudd på mandag!
Hvordan er det med å ligge å vippe mellom ketose og ikke ketose? Gjør det noe om man ikke skal ned i vekt?

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 21:06   #10
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Langvarig Hodepine

Okay da har jeg vært på apoteket og kjøpt 750mg tabletter! Som mange andre måtte jeg si:"Kalium, ikke kalcium" til hun i skranken
Tips til trygg dosering? Hvor lang tid ca tar det før kaliumnivåene i kroppen begynner å komme seg?
Jeg er omkring 85kg, 192 høy.

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 21:30   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig Hodepine

Hvis du ikke har målt verdiene hos lege er det nok med 750 mg pr dag. Vet ikke hvor lang tid det tar før nivået kommer seg. Det er forskjellig fra person til person. 2-4 uker har legen mins sagt tidligere, men jeg vet ikke om det gjelder alle. Når jeg har tatt blodprøve hos legen og kalium ligger lavt får jeg bare beskjed om å øke til 1500 mg til neste test...

Om du ikke syns det er ubehagelig å ligge på vippen mellom ketose/ikke ketose så er det ingen fare. Men det er ingen spesifikk grunn til å være i ketose om du skal vedlikeholde vekt. Etter min mening er det helt unødvendig. For vedlikehold av vekt er Atkins vedlikehold eller Lindberg helt perfekt, syns jeg - og du er normalt ikke i ketose på noen av dem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om hodepine HP Induksjonen 11 10-10-15 14:06
Lett hodepine. donjuanwannabe Vedvarende vekttap 6 02-03-06 16:47
Tekstil mot hodepine? guro Fysisk og mental helse 2 07-09-05 12:08
hodepine Helene Atkins kosthold 7 08-02-05 21:55
hodepine nettatante Induksjonen 2 13-12-04 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no