Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-12, 10:14   #801
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tryning på sykkel er skikkelig skummelt! Håper du brukte hjelm? Jeg sykler ikke en meter uten hjelm lenger etter et ganske saftig svalestup for noen år siden... Ta godt vare på deg selv og god bedring!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 17:34   #802
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Skikkelig lårhøne og rikelig med blåmerker... Hjelper på med stølhet i dag etter 2,5 t ridetur og knærne fikk hvert sitt harde møte med trær... Lurer på om jeg er gangbar om et par timer... Eller i morgen?

Nå står squash- og vanlig- lasagne klart på benken til steking når ungene kommer fra aktivitet. Gleder meg lenge siden jeg har spist lasagne, aldri laget LC variant. Inspirert av "kitchen boss" ble det hvit ostesaus på ricotta, philadelphia og litt melk, i steden for bechamel (hvit saus).

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 17:37   #803
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Tryning på sykkel er skikkelig skummelt! Håper du brukte hjelm? Jeg sykler ikke en meter uten hjelm lenger etter et ganske saftig svalestup for noen år siden... Ta godt vare på deg selv og god bedring!



Ja, aldri uten i voksen alder. Da jeg var barn, var det vel nærmest et ukjent fenomen... Skummelt å tenke på. Hmmm... Må vel innrømme at jeg har glemt hjelm et par ganger i tåkete dager, men ALDRI bevisst!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 18:14   #804
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei alle sammen! Jeg har ikke falt av lasset, eller av andre ting! Mandag kveld dro jeg rett på skravle-med-damenekveld, og det var neste dag da jeg kom hjem Tirsdag leste jeg meg opp, men glemte å svare . NÅ er jeg her, og håper det går bra med deg VSB. Det kan jo være at stølhet, smerter mv er å foretrekke framfor å ha ødelagt et bein eller to. God bedring!

Veldig godt å høre at det går bra i matveien damer! Det gjør det her også, selv om jeg sliter litt med å spise for mye til lunsj og middag. Og den kaka jeg bakte som ble satt i fryseren oppdelt i passe biter.....farlig farlig. Selv om alt i den er LK-lovlig blir det for mye av noe. Men kaka var enda bedre etter å ha vært i frysen da

Blomkålris`? hvordan lages det? Som tilbehør til kjøttet bruker jeg grønnsaker helst, da jeg trenger det og fordi salat ikke er grønnsaker. Blomkål, løk, babymais, paprika i alle farger, pastinakk, grulrot, purreløk, hodekål/kinakål i tynne strimler, osv. Noe av det er sånn-over-jorda-grønnsaker, men det blir å lite at jeg ikke bryr meg. Surrer alt i panna med godt smør, litt salt og pepper oppå, eller baker det i ovnen med litt høvlet smør. Sjelden jeg koker det for jeg ble rimelig lei for en tid tilbake.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 08:15   #805
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Juhu - endelig litt "nedtur"!! Ned den ene vannkiloen som kom på i forrige uke + 400 gram til! Og det 1 dag FØR offisiell veiedag! Er kjempelettet

Vi skal ut og spise i kveld og drikke litt vin, derfor veiing dagen før, så neste periode får jeg en dag ekstra. Kanskje det løsner enda mer til dess? Det er jo lov og håpe

Lykke til med veiing i morgen - er spent på resultatene deres!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:40   #806
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Juhu - endelig litt "nedtur"!! Ned den ene vannkiloen som kom på i forrige uke + 400 gram til! Og det 1 dag FØR offisiell veiedag! Er kjempelettet

Vi skal ut og spise i kveld og drikke litt vin, derfor veiing dagen før, så neste periode får jeg en dag ekstra. Kanskje det løsner enda mer til dess? Det er jo lov og håpe

Lykke til med veiing i morgen - er spent på resultatene deres!

Grattis! Så herlig! Jeg veide meg dagen før dagen i dag jeg også og har gått litt ned så veldig spent for morgendagen!

Kos deg med vin i kveld du

Nå er det straks yoga på meg ha en super torsdag alle sammen! Trallalla, er så glad i dag

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 12:25   #807
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer med nedgang til alle! Jeg veide meg også i morges, og var 73,1 kg, dvs 1,3 mindre enn minstenotering. Forstår det bare ikke altså! Har spist tre store måltider hver dag de siste dagene, mye kjøtt ift grønnsaker/salat. Altså mye! Lite og ingenting bevegelse. Men nyter tallet og gleder meg til neste fredag. Får ikke veid meg på vekta mi selv i morgen da jeg reiser på jentetur (les: dametur) fra i kveld til lørdag. Vet ikke om det er nett på hytta så hvis dere ikke hører noe fra meg så er det der jeg er Må prøve å holde meg hardt ift snacksen jeg vet kommer på bordet; særlig siden det også kommer til å være god drikke. Dårlig kombinasjon! Ha en god torsdag alle sammen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 13:12   #808
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Gratulerer med nedgang til alle! Jeg veide meg også i morges, og var 73,1 kg, dvs 1,3 mindre enn minstenotering. Forstår det bare ikke altså! Har spist tre store måltider hver dag de siste dagene, mye kjøtt ift grønnsaker/salat. Altså mye! Lite og ingenting bevegelse. Men nyter tallet og gleder meg til neste fredag. Får ikke veid meg på vekta mi selv i morgen da jeg reiser på jentetur (les: dametur) fra i kveld til lørdag. Vet ikke om det er nett på hytta så hvis dere ikke hører noe fra meg så er det der jeg er Må prøve å holde meg hardt ift snacksen jeg vet kommer på bordet; særlig siden det også kommer til å være god drikke. Dårlig kombinasjon! Ha en god torsdag alle sammen!

The Challenge is working Klapper for oss alle sammen!!

Ha en riktig fornøyelig jentetur Tarato! Fjell eller sjø?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 15:42   #809
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Full av blåmerker her, men ingenting alvorlig!

Blomkålris: jeg hakker blomkålen i kjøkkenmaskin, varmer i micro og heller over saus, kryddersmør el.l. Alt etter hva jeg har til.

Med salat tenker ikke jeg bare bladsalat, men en blanding av rå grønnsaker: tomat, agurk, paprika, blomkål, vårløk, sukkererter, minimais osv...

Haler av for nok et døgn med bra mat! Jobber litt med mengder... Både opp og ned...

Kos deg på tur Tarato og flott med nedgang folkens!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 07:36   #810
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Veiedag og vekta viser 0,8kg OPP, etter en god uke... Sikkert vann, men frustrerende!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 08:44   #811
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Her viser det 600 g ned Juhu! For første gang på leeeenge! Og så er det fredag og helg! God helg til dere

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:25   #812
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen! Kom hjem fra turen i går, rimelig sliten... Vi har spist, kosa oss, ledd mye og vært ute på et par småturer. Turen fungerte godt for min del; hadde med baconkrisp (som de andre spiste...), bocca 70% (mye bedre enn freia sin..., og best når det først skulle være sjokolade), store ifa og et par kakestykker fra sjokoladekaka jeg bakte forrige helg. Ellers spiste jeg samme mat som de andre, men droppet potet ol. De er jo klar over utfordringene mine i matveien, og tar veldig hensyn til det. Det var også godt å se at med mine "snacks" ble det ikke noen utfordring at de andre spiste smågodt og potetgull og den slags. Sånn sett var ifa'en en suksess; den gir smak lenge.

Nå har jeg satt på får-i-kålen, som skal få stå og godgjøre seg noen timer mens jeg er ute på lang gåtur. Ha en fortreffelig god søndag!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:09   #813
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei!! Jeg var altfor sliten til å å det hele tatt slå på pc'n i går etter jobb, så derfor hørte dere ikke noe fra meg. Nå er jeg litt mindre sliten , meget stappmett på usunne stekte grillpølser og grønnsaker. Det ble litt for mye (hørt den før eller??), så nå holder jeg meg i skinnet for å ikke rusle en tur i skapene. merkelig det som skjer når jeg spiser for mye - jeg får mer som et behov for å spise mer. Eller putte i munnen rettere sagt. Og her hjelper det ikke med tannpuss....

Jeg har lest journalen din Fedona, og noterte at du ikke kan ha mørk sjokolade og fiskemannens venn. Videre at du må ha balanse og saltbad etter yoga. Det er enkle grep er det ikke? Lettere å etterleve enn mangt annet?

VSB du driver og samler vann ser jeg; mon tro om det er noe du også bør kutte ut? 800 g på en uke er mye, også som vann. takk for tipset om blomkålrisen forresten; den skal jeg prøve en dag.

Festina har mistet vannet, og det ganske mye egentlig. Mon tro hvilket lurt/lure grep du har gjort? Eller ikke gjort?

Jeg samler på noe jeg også, og ser klart at helga ble noe mindre bra tross alt. Vekta i dag viste 74,5 (ned 0,5 fra i går) og jeg er mindre hoven. Kunne sikkert ha droppet den Bocca'en, sånn i etterpåklokskapens ånd . Og kanskje også noe annet. Men men.... det var verdt det! Jeg har forresten hatt en runde i klesskapet igjen: snodig hvordan klærne begynner å passe. Og ikke passe. Ei skjorte jeg har vært veldig glad i, og som jeg ikke har brukt siden før sommeren - den er sendt til fretex sammen med noen bukser og annet småtterier. I dag kunne jeg ha på meg ei bukse jeg ikke har brukt siden tidenes morgen: dog med en sid jakke som skjuler at den er litt trang over baken og som skjuler bilringen som uten videre legger seg over linningen. Men du verdens min hvor lekker jeg følte meg med høye støvletter til! Tenker tilbake på for ett, tre - ti år siden.... det er bedre å være til nå altså!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:20   #814
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så herlig at klær begynner å passe og at noen faktisk blir for store, Tarato! Det er en deilig følelse. Synes du har vært flink jeg! Selv om det kanskje ble litt mye pølse men da har du kanskje lært? Eller... Er det en gjenganger at det blir sånn?

Enkle grep med å kutte ut f friend og mørk sjokolade? Tja... Det ser lettere ut på papiret. Men det er ikke det verste jeg har vært med på. Har droppet peanutt butter også når jeg tenker meg om. Og sjeldnere peanøtter enn før. Alle monner drar!

Kjenner meg slankere nå enn bare for to uker siden og tror nok at jeg går inn selv om vekta ikke raser. Men gikk jo ned 600 g sist uke, så veldig spent på denne fredagen.

Ha en flott uke alle sammen!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:41   #815
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Selv om det kanskje ble litt mye pølse men da har du kanskje lært? Eller... Er det en gjenganger at det blir sånn?

Ja.... ikke bare for pølse, men når jeg er skikkelig sulten da spiser jeg for mye og får denne "ideen" om å spise mer... Jobber jobber jobber med det....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 21:31   #816
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Litt tøff helg her og...

Tror egentlig jeg har spist for lite en periode jeg. Nære målvekt og en del trening... Tror det blir litt muskler her og gitt... Må finne ut av denne balansen. Både angående mengde/kcal og KH mengde. Spist litt mer LK-brød, linser ol... Men føler jeg har vært på prøv og feil en stund nå... Ja, det er vel fler av oss...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 22:40   #817
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Litt tøff helg her og...

Tror egentlig jeg har spist for lite en periode jeg. Nære målvekt og en del trening... Tror det blir litt muskler her og gitt... Må finne ut av denne balansen. Både angående mengde/kcal og KH mengde. Spist litt mer LK-brød, linser ol... Men føler jeg har vært på prøv og feil en stund nå... Ja, det er vel fler av oss...

Kanskje det er pga økt muskelmasse at du har gått litt opp? Måler du deg? Det er viktigere å gå inn enn ned synes nå jeg

Lykke til med å finne riktig balanse. håper du finner den

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 10:44   #818
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Kanskje det er pga økt muskelmasse at du har gått litt opp? Måler du deg? Det er viktigere å gå inn enn ned synes nå jeg

Lykke til med å finne riktig balanse. håper du finner den

Jeg måler ikke, men kjenner ikke noe på klærne, så det går nok greit.

Den balansen ja... Ikke for mye, ikke for lite... Klart kroppen protesterer da!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 19:55   #819
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hm....dere har utfordringer med å finne balanse ser jeg... Hva gjør dere for å finne den? Følger magefølelsen; i dag har vært en bra dag? Noterer ned en form for dagbok? det siste er litt mekanisk, men kjekt for å kunne se sammenhenger over tid? Jeg brukte det for å finne ut hva jeg var allergisk mot av mat og ikke, og hva jeg ikke kan spise samtidig, og i pollensesonger. Eller finner dere ut av det på andre måter?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 09:17   #820
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Problemet mitt er at å bruke diett.no gjør meg litt hysterisk og idet jeg ikke gjør det sklir jeg ut... Close to nervøst sammenbrudd i går... Dattera skremte vettet av meg, så nei, ingen god matdag...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:07   #821
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Bare innom en snartur for å logge vekten. Har problemer med nettet hjemme, så det blir kun lesing og lite skriving inne på her for øyeblikket... Men har ikke glemt dere og forsøker å følge med!

Og nå det viktigste: Nedgang på 600 gram denne uken!!

Er strålende fornøyd med at det i det hele tatt beveger seg nedover, men blir litt mismodig med tempoet. Jeg har vært veldig streng med meg selv i det siste, og hvis det fortsetter i dette tempoet kan jeg ikke unne meg en eneste liten utskeielse før i 2016 en gang!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:16   #822
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

600 gram på en uke er over hva som er regnet som normalt.

Gratulerer!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 13:02   #823
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer Festina Lente! Herlig!

Jeg har veiedag i morgen, men da jeg sto på vekta i dag tidlig så viste den 700 g ned men kan hende det er annerledes i morgen. Det går riktig vei iallefall! Og det beste er at jeg føler meg slankere.

Kanskje denne tråden har snudd seg til en magisk tråd

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:53   #824
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

magisk tråd! Fantastisk beskrivelse!

Gratulerer med nedgangen Festina og Fedona; den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det - det er dere det!

VSB: opp med hodet og ikke gi opp! Hvordan blir du hysterisk ved å bruke diett.no? At du blir litt "nazi" eller?? Håper ikke dattra di skremte deg med noe for alvorlig?!

Veiedag (altså den offisielle) er i morgen. Småspent siden jeg nettopp har spist middag - noe som kan vises på vekta om 9 timer... Men; var 74,4 i dag og det er litt ned da. Må stramme inn og leve litt "asketisk" igjen; altså ikke noe eksperimentering i matveien, spise det samme dag ut og dag inn: knekkebrød med smør og ost til frokost, salat eller omelett til lunsj, kylling til middag med grønnsaker og evt knekkebrød til kvelds. Og ikke noe annet enn det. Det er kjedelig men du som det fungerer!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 21:18   #825
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Veiestatus her i gården var 73,9 - dvs ny minstenotering på offisiell veiedag. Deeeeiiiiiliiig. Nå har jeg skjenket meg et glass med noe godt og rødt, og kost meg med litt diverse ost og en liten dæsj med akasiehonning. Det hjalp på søtsuget jeg bruker å få etter lange dager og middag. Nå er ikke honning det beste å spise når en ikke skal ha holde seg på et minimum av kh. Noen som har forslag på en honning eller syltetøy som kan brukes som har lite kh?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no