Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen forandring utover vekt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 16:46   #1
Terjemat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 20
Terjemat er på en erverdig vei

Ingen forandring utover vekt

Ville bare fortelle, i motsetning til praktisk talt alle andre her, så har jeg ikke merket noen fysisk eller psykisk forskjell på meg selv etter to måneder i ketose. Har gått ned sju kilo, men bedre hud, mindre oppblåsthet (aldri hatt uansett - har alle dere her hatt det før lavkarbo?), bedre humør, og alle andre forskjeller alle nevner - ikke sett noe til i det hele tatt

Samme med kona, Linda*, praktisk talt lik Ville bare nevne det så ikke alle nybegynnere tror at alle kommer til å få hverdagen snudd oppned

__________________


Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 17:09   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ingen forandring utover vekt

Men du hadde kanskje bra hud og godt humør og sånt fra før da? Om der ikke er noe å forbedre så er det jo ikke rart... Jeg har merket bedringer både fysisk og psykisk utenom vektnedgang i alle fall.. Men så hadde jeg jo "problemer" før jeg begynte..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 18:14   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen forandring utover vekt

Jeg får heller ingen sånne hyggelige ekstra"bivirkninger" av å være i ketose
Tipper det er mange fler, men at man bare hører ekstra mye om de som opplever store forskjeller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 18:37   #4
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ingen forandring utover vekt

hei!
slik er det med meg også. jeg merker heller ingen endring i helse når jeg ligger veldig lavt på karboer.
Det er ikke bare antall karboer som er viktig, men at det ren og næringsfull mat også. jeg har fått gode resultater av å spise endel "levende" mat og ligge ca 40-70 karboer. nå har jeg ikke diabetes eller insulin-resistent å ta hensyn til, men en rekke andre helseplager. og det blir stadig bedre! men i ketose stopper det opp og jeg blir trøtt etc...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 01:12   #5
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Ingen forandring utover vekt

Jeg må si at jeg heller ikke merker noen positiv forskjell,må nesten heller si negativ forskjell.Jeg hadde hudproblemer før jeg begynte med ketose ,og har det fortsatt.(kviser).Jeg er også mere trøtt,og har mindre energi. Det er mye tyngre å trene i ketose,hjertebank og høyere puls også.Pga dette skal jeg heller gå over til Fedon etter hvert,så jeg kan spise flere karb.og det er mere mat å velge mellom.Jeg må også nevne at jeg har lest at det er noe som heter ketosedepresjon.Jeg har litt sånne angst/depresjons problemer og di er også blitt litt værre i ketose.Dette er slik det virker på meg da,det betyr ikke at alle har/får det slik nei,vil bare presisere det.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 09:25   #6
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen forandring utover vekt

Samme her, jeg har heller ikke kjent noen wow-effekter. I stedet har jeg fått en mer stabil og naturlig sult, jeg sprekker ikke så lett eller fyser på ting lengre, og innimellom får jeg en "burst-of-energy" når jeg løper langt, men har i grunnen følt meg temmelig tung i hodet siden jeg byttet til lavkarbo i begynnelsen av august. Det blir bedre når jeg legger meg på 30-60 karbo per dag, enn når jeg prøver å være i ketose, selv når jeg spiser store mengder fett. Kan være at enkelte kropper trenger lang tid på å innstille seg til å bruk fett som energikilde, men det er jo lett å "gi opp" på veien da. Ser at mange opplever Fedonkostholdet som bedre da.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 09:38   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Ingen forandring utover vekt

Så glad jeg ble for denne! En til som melder seg i ingen andre bivirkninger-klubben!
Sånn som med huden og sånn, og at folk føler de ser så freshe og opplagte ut, jeg ser derimot ALLTID trøtt ut. Nå spiser jeg ikke så mye fett, og har tenkt på om det er fettet som gir denne fresheten?
Hvordan spiser dere andre her? Masse fett? Så kan jeg jo droppe en av filosofiene vertfall.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 10:43   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ingen forandring utover vekt

De helt ville forandringene har vel ikke jeg heller opplevd, men såpass mye at det stopper meg fra å gå tilbake til høykarbo. Jeg er ikke i ketose da, men moderat lavkarbo, litt selvkomponert kan man si.

Jeg er mett myyyye lengre enn før, før spiste jeg frokost kl. 7 og var dødssulten kl. 10! Nå kan jeg gå og sulle til kl. 13 før sulten melder seg noe særlig. Det store overskuddet lot vente på seg, men nå etter et halvår, begynner det å komme kjenner jeg. Og det kjennes deilig ut!

Og det hjelper veldig på ledd- og muskelsmertene mine og det er jeg storfornøyd med!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 17:19   #9
Paine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Paine er på en erverdig vei

Sv: Ingen forandring utover vekt

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Men du hadde kanskje bra hud og godt humør og sånt fra før da? Om der ikke er noe å forbedre så er det jo ikke rart... Jeg har merket bedringer både fysisk og psykisk utenom vektnedgang i alle fall.. Men så hadde jeg jo "problemer" før jeg begynte..

Jeg har også endel problemer å "ta av", men har likevel ikke merket noen positive bivirkninger utover at jeg sover bedre om natten. Jeg har vel lenge tenkt at mye av grunnen for mine psykiske problemer og konstante energilekkasje, har vært mitt dårlige kosthold med mye karbo og tildels mye sukker, og dette var også hovedgrunnen til at jeg ville prøve lavkarbo. Så da kostholdet viste seg å ikke utgjøre noen særlig stor forskjell, ble jeg motløs gitt.

__________________


Paine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 18:26   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ingen forandring utover vekt

Opprinnelig lagt inn av Paine, her.

Jeg har også endel problemer å "ta av", men har likevel ikke merket noen positive bivirkninger utover at jeg sover bedre om natten. Jeg har vel lenge tenkt at mye av grunnen for mine psykiske problemer og konstante energilekkasje, har vært mitt dårlige kosthold med mye karbo og tildels mye sukker, og dette var også hovedgrunnen til at jeg ville prøve lavkarbo. Så da kostholdet viste seg å ikke utgjøre noen særlig stor forskjell, ble jeg motløs gitt.

Men har du holdt på lenge da?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:28   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ingen forandring utover vekt

Nei, jeg kjente vel ikke så ekstremt mye forskjell rent helsemessig når jeg gikk fra lavkalori til lavkarbo (presiserer at jeg ikke spiser ketogent fordi jeg ikke liker følelsen av å være i ketose). Kjente en bedre sultregulering og fære blodsukkersvingninger. Derimot har jeg kjent en veldig stor forskjell når jeg gikk fra lavkarbo til høykarbo for ca 5 måneder siden (falt helt ut av det etter fødselen og har hatt karbobonanza siden da) i form av dårlig mage (vekselvis forstoppelse og diare, magesmerter, oppblåsthet), hodepine, generell slapphet og trøtthet, kraftige blodsukkersvingninger og ikke minst en kropp som skrek mer og mer etter karbohydrater og mer mat. Så min teori er at det nok var en del endringer da jeg la om til lavkarbo for noen år siden men at endringene kom snikende og ikke var så lett å legge merke til. Nå har jeg funnet tilbake til lavkarbokostholdet igjen, men jeg er bare på min tredje dag så det er nok litt for tidlig å kjenne endringene enda (dog merker jeg et mer stabilt blodsukker).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:36   #12
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Ingen forandring utover vekt

Jeg merker i alle fall at jeg ikke har så ustabilt blodsukker og at jeg har noe mer energi. Det med energien går i bølgedaler, da
Jeg trodde at kviser skulle være en saga blott, og det var det lenge, men nå har jeg igjen fått noen som virker veldig seiglivet...

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 10:32   #13
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ingen forandring utover vekt

lett å tro at vi har ikke har fulgt "dietten" riktig? ikke fått inn nok fett?
DET STEMMER IKKE FOR MEG. Jeg fulgte i noen mnd Skaldeman og Optimal Ernæring, og lå mellom 70-80 % kcal fra fett(skrev inn tabell hver dag).

Jeg var mye trøtt, og gikk opp RASKT i vekt(1 kg i uka) i 8 uker. Nei jeg var ikke undervektig i utgangspunktet...jeg fikk også MYE mer celluliter og jeg kunne tydlig se fett% av kroppen min øke. men EN ting forandret seg litt: det dempet søthungeren.

Det bare bekrefter at vi er forskjellige og ikke ment å at alle passer inn i samme boksen.
Jeg tror at i mitt tilfellet så er det dårlig kombinasjon lavt blodtrykk, lavt blodsukker og ME-diagnose(altså lite trening/aktivitet på meg) og for mye stress(være mye alene hjemme..uten jobb etc).
sannsynligvis for lite magesyre og enzymer til å førdøye feks kjøtt. rødt kjøtt setter seg "fast" i tarmene mine...bedre m kylling og fisk, men da får jeg ikke så mye fett.
så konklusjon: spise etter din stoffskifte, ta hensyn til ubalanse i fordøyelse(her må jeg spise endel raw food, bløtlegge/spire nøtter etc).

fremdeles på lavkarbo, men en Fedon-lignende diett(minus soya, melkeprodukter, gluten, fruktose). ligger ca 50-80 karboer pr dag. jeg får mer søtsug av frukten, men har mer energi og lettere fordøyelse etc... begynt å trene igjen også... ME glipper stadig litt taket på meg...og det er fint

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forandring fryder ninagronn Livets lyse side 3 26-10-10 16:43
Milliliter omregnet til gram pluss fordeling av karbohydrater utover dagen ada-emilie Spørsmål og svar 7 18-03-10 18:43
Liten matlyst utover dagen. Fjonken Spørsmål og svar 4 09-02-06 08:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no