Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-13, 16:56   #19776
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har Zantac, å det hjelper kjempe godt på meg.
Før lavkarbo måtte jeg ta hver dag, som regel 2 pr dag.
Nå holder det med å ta etter behov, å de lindrer raskt

Den er på resept

Nå tenkte jeg som et supplement, altså. Somac funker bra nok, men i perioder med stress og sånn hender det jeg får anfall likevel. Skal uansett notere meg det bak øret til neste legebesøk!
Dessverre hjelper ikke lavkarbo mot dette, da det er resultatet av en operasjon i spiserøret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-05-13, 17:01   #19777
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mm, jeg har ikke bare somac alene, jeg har 2*150 mg zantac i tillegg... Men det er egentlig vanskelig å bli helt anfallsfri når man er sånn som oss, photo.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-05-13, 17:37   #19778
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Mm, jeg har ikke bare somac alene, jeg har 2*150 mg zantac i tillegg... Men det er egentlig vanskelig å bli helt anfallsfri når man er sånn som oss, photo.

Ok!
Joda, ser den. Men ettersom dette er relativt nyutredet så kommer jeg nok til å pushe på litt utprøving for å gjøre situasjonen så utholdelig som mulig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-05-13, 18:18   #19779
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå tenkte jeg som et supplement, altså. Somac funker bra nok, men i perioder med stress og sånn hender det jeg får anfall likevel. Skal uansett notere meg det bak øret til neste legebesøk!
Dessverre hjelper ikke lavkarbo mot dette, da det er resultatet av en operasjon i spiserøret.


På den måten, men kan du ikke tar mer ved behov?
Eller er det en grense på hvor mye en kan ta.

Det er jo så mange produkter, snakk med legen om det er noe som er mer "fleksible".

Jeg har også selv erfart at noen medisiner kan en få tilvenning på, slik at jeg
trenger større doser for at de virker.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 11-05-13, 18:32   #19780
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

På den måten, men kan du ikke tar mer ved behov?
Eller er det en grense på hvor mye en kan ta.

Det er jo så mange produkter, snakk med legen om det er noe som er mer "fleksible".

Jeg har også selv erfart at noen medisiner kan en få tilvenning på, slik at jeg
trenger større doser for at de virker.

Den fungerer jo ikke akutt, så om jeg får et anfall, hjelper det ikke å ta en ekstra tablett. Gaviscon hjelper litt akutt. Men jeg må minst ta to tabletter i slengen om det skal hjelpe, og det blir veldig dyrt i lengden! Ikke varer effekten lenge heller, og det smaker aldeles fryktelig og setter seg fast i tennene, og er bare ... æsj!
Vet ikke om det er tilfelle med somac at man får høyere toleranse. Jeg står alt på 2x40 mg, og det har gitt best effekt så langt. Hadde ikke holdt ut uten!
Anfallene kommer som regel i stressituasjoner (som nå, i eksamenstida). Jeg skal til kirurg på tirsdag, så da håper jeg at jeg får mer informasjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-05-13, 20:43   #19781
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den fungerer jo ikke akutt, så om jeg får et anfall, hjelper det ikke å ta en ekstra tablett. Gaviscon hjelper litt akutt. Men jeg må minst ta to tabletter i slengen om det skal hjelpe, og det blir veldig dyrt i lengden! Ikke varer effekten lenge heller, og det smaker aldeles fryktelig og setter seg fast i tennene, og er bare ... æsj!
Vet ikke om det er tilfelle med somac at man får høyere toleranse. Jeg står alt på 2x40 mg, og det har gitt best effekt så langt. Hadde ikke holdt ut uten!
Anfallene kommer som regel i stressituasjoner (som nå, i eksamenstida). Jeg skal til kirurg på tirsdag, så da håper jeg at jeg får mer informasjon.

Jeg syntes Zantac virker raskt, og varer lenge. Jeg klarer ikke heller sånne som
må tygges eller på en annen måte smaker noe.

Å det er greit at det ikke er så lenge til tirsdag då.
Du må ha lykke til.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 12-05-13, 07:23   #19782
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Gaviscon er helt forferdelig og hjelper fint lite syns jeg. Da syns jeg de jeg tok da jeg var gravid var mye bedre (og smaken var grei også). Husker seff ikke i farta hva de het (noe på n kanskje?), men det er de eneste man kan ta dersom man er gravid. Ellers har jeg pepcid liggende, og de skal ikke tygges. Vet ikke virkningen på dem, for har ikke hatt behov for dem enda.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 12-05-13, 09:20   #19783
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Syns denne er bedre jeg

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Gaviscon er helt forferdelig og hjelper fint lite syns jeg. Da syns jeg de jeg tok da jeg var gravid var mye bedre (og smaken var grei også). Husker seff ikke i farta hva de het (noe på n kanskje?), men det er de eneste man kan ta dersom man er gravid. Ellers har jeg pepcid liggende, og de skal ikke tygges. Vet ikke virkningen på dem, for har ikke hatt behov for dem enda.

Novaluzid.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-05-13, 09:43   #19784
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har gode tips for å få ett års pensum (i dette tilfellet historie) til å sitte fast i hjernebarken?

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 12-05-13, 10:06   #19785
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Gaviscon er helt forferdelig og hjelper fint lite syns jeg. Da syns jeg de jeg tok da jeg var gravid var mye bedre (og smaken var grei også). Husker seff ikke i farta hva de het (noe på n kanskje?), men det er de eneste man kan ta dersom man er gravid. Ellers har jeg pepcid liggende, og de skal ikke tygges. Vet ikke virkningen på dem, for har ikke hatt behov for dem enda.

Trodde det var bare gaviscon man burde ta som gravid jeg? Hvertfall sa apoteket at de var helt ok.

Forøvrig har faren min sverget til Nyco som syrenøytraliserende i alle år.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-05-13, 10:26   #19786
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trodde det var bare gaviscon man burde ta som gravid jeg? Hvertfall sa apoteket at de var helt ok.

Forøvrig har faren min sverget til Nyco som syrenøytraliserende i alle år.

Jo, jeg tror du har rett når jeg tenker meg om, man kan ta gaviscon også Det er vel pepcid man ikke kan ta. Poenget mitt er i hvert fall at jeg ikke tok Gaviscon
fordi den ikke hjalp, mens Novalucid funka greit. Mener å huske at det var flere i preggersforumet som hadde samme erfaring.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 12-05-13, 10:38   #19787
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Noen som har gode tips for å få ett års pensum (i dette tilfellet historie) til å sitte fast i hjernebarken?

Hvis det er årstall og hva som følger etter hva så er min metode å tegne "kart"... Bobler med nøkkelord & årstall og piler ("stier") mellom dem. Jeg brukte også farger for å kode politiske retninger... rød for sosialisme/bondeopprør osv, blå for aristokrati, eller konservative tanker, lilla for liberalisme, rosa for kvinnerelatert osv... Hva som helst som trigger dine knagger og som "passer" til pensum.
For min del lærte jeg også mye bedre gjennom sånne kart fordi jeg da måtte sette sammenhengene i system - og jeg lærer mest gjennom "å gjøre", ikke "å lese".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-05-13, 10:45   #19788
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jo, jeg tror du har rett når jeg tenker meg om, man kan ta gaviscon også Det er vel pepcid man ikke kan ta. Poenget mitt er i hvert fall at jeg ikke tok Gaviscon
fordi den ikke hjalp, mens Novalucid funka greit. Mener å huske at det var flere i preggersforumet som hadde samme erfaring.

Jeg har samme erfaring! Gaviscon var grusom og jeg ble bare enda mer kvalm, men Novalucid fungerte toppers og reddet dagen gjennom 2 svangerskap for min del!
Finnes i mange varianter, tyggetabletter, på flaske eller som engangs"beholdere"! (Gjorde i hvert fall det sist jeg hadde brukt for dem)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-05-13, 10:57   #19789
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Novaluzid var og er det eneste som fungerer på meg også. Fantastiske greier!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-05-13, 11:02   #19790
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flott, takk! Novaluzid skal kjøpes inn!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-05-13, 11:05   #19791
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvis det er årstall og hva som følger etter hva så er min metode å tegne "kart"... Bobler med nøkkelord & årstall og piler ("stier") mellom dem. Jeg brukte også farger for å kode politiske retninger... rød for sosialisme/bondeopprør osv, blå for aristokrati, eller konservative tanker, lilla for liberalisme, rosa for kvinnerelatert osv... Hva som helst som trigger dine knagger og som "passer" til pensum.
For min del lærte jeg også mye bedre gjennom sånne kart fordi jeg da måtte sette sammenhengene i system - og jeg lærer mest gjennom "å gjøre", ikke "å lese".

Å der innså jeg at jeg er screwed.. Takk for tipset - må bare prøve meg fram

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 12-05-13, 11:11   #19792
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det kanskje er andre ting man kan bruke fremfor cottage chese i denne oppskriften:
http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/...91678790256444

tips mottas med takk.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 12-05-13, 11:12   #19793
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Noen som har gode tips for å få ett års pensum (i dette tilfellet historie) til å sitte fast i hjernebarken?

Snakk ned noen som ikke kan så mye om det, og prøv om du kan fortelle en interessant historie fra det. Hvis jeg blir stilt direkte spørsmål om noe klarer jeg ofte ikke svare i det hele tatt, men om jeg f.eks diskuterer noe med noen kan jeg dra fram en helt utrolig mengde kunnskap jeg ikke visste jeg hadde. Har holdt halvannentimes foredrag på jobb uforberedt om noe jeg ikke trodde jeg kunne noe særlig om, men når jeg begynte å snakke viste det seg at jeg kunne en hel masse. Måtte bare gi hjernen min de rette triggerne.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 12-05-13 kl 12:30.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-05-13, 11:25   #19794
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å snakke med folk om pensum, flette inn kunnskapene etc, er ganske lurt. Jeg har tuta kjæresten min og andre ørene fulle av anekdoter og aproposer og assosiasjoner fra exphil-pensum de siste par ukene, og det får det til å sitte, altså!
Nå rakk jeg aldri å lage noe tankekart, men jeg tror det gikk veldig bra på eksamen likevel! Fikk oppgaver som jeg både hadde hatt stor glede av å lese, og som jeg brukte mye tid på å forstå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-05-13, 11:32   #19795
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Snakk ned noen som ikke kan så mye om det, og prøv om du kan fortelle en interessant historie fra det. Hvis jeg blir stilt direkte spørsmål om noe klarer jeg ofte ikke svare i det hala tatt, men om jeg f.eks diskuterer noe med noen kan jeg dra fram en helt utrolig mengde kunnskap jeg ikke visste jeg hadde. Har holdt halvannentimes foredrag på jobb uforberedt om noe jeg ikke trodde jeg kunne noe særlig om, men når jeg begynte å snakke viste det seg at jeg kunne en hel masse. Måtte bare gi hjernen min de rette triggerne.

Tror kanskje det er tingen for meg - eller så må jeg prøve meg på verdens historien på 5 minutter

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 12-05-13, 11:33   #19796
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å snakke med folk om pensum, flette inn kunnskapene etc, er ganske lurt. Jeg har tuta kjæresten min og andre ørene fulle av anekdoter og aproposer og assosiasjoner fra exphil-pensum de siste par ukene, og det får det til å sitte, altså!
Nå rakk jeg aldri å lage noe tankekart, men jeg tror det gikk veldig bra på eksamen likevel! Fikk oppgaver som jeg både hadde hatt stor glede av å lese, og som jeg brukte mye tid på å forstå.

Ser for meg at jeg går ned i stua, skrur av tv'n å står forran - Nå skal du bare høre på meg du! Du skal lære om historie! Så det så!

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 12-05-13, 11:44   #19797
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Ser for meg at jeg går ned i stua, skrur av tv'n å står forran - Nå skal du bare høre på meg du! Du skal lære om historie! Så det så!

Eller kanskje bare flette det inn i samtaler?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-05-13, 16:07   #19798
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Er det kanskje er andre ting man kan bruke fremfor cottage chese i denne oppskriften:
http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/...91678790256444

tips mottas med takk.

Ser for meg at creme fraiche må gå fint, evt finrevet ost?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 12-05-13, 16:24   #19799
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Er det kanskje er andre ting man kan bruke fremfor cottage chese i denne oppskriften:
http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/...91678790256444

tips mottas med takk.

Cottage Cheese har bedre smelteevne enn vanlig ost, og anbefales derfor ofte i f.eks gratenger. Du vil ikke få de klumpene den har i "rå" tilstand. Men ellers ville jeg byttet den med revet ost.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-05-13, 16:30   #19800
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det noen som kjenner til at natron er syrenøytraliserende? Vil det i så fall kunne lindre på magesyreangrep, f.eks? Eller er dette bare alternetivt sprøyt?

Syrenøytraliserende: ja - det er sterkt basisk. Jeg vil tro at det da kan lindre magesyreangrep, men jeg vet egentlig ikke så mye om det, men det skader ikke å prøve med ei teskjed natron utrørt i vann. Jeg ser at du har fått andre gode råd, så det kommer vel an på om du synes det er verdt å prøve for prisens skyld eller noe.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no