Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-11, 18:32   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

I dag hadde vi det litt travelt hjemme, også var vi blakke Så da var det å se i fryseren og ta litt av det vi hadde.

Kanskje man senker forventningene ett par hakk da, men dæven å godt dette ble altså. Uuutrolig nydelig smak som passa veldig godt sammen.

Du tar: (Dette var til hele min lille familie på 3)
Ingredienser:
3 Kyllingfileer
150 gram bacon
250 gram sellerirot
1/2 boks snøfrisk rødløk og timian
saus etter smak
1/2 pose frosne grønnsaker (blomkål og brokkoli)

3 kyllingfileer, hakker disse i terninger og steker dem i smør. Så tilsetter du 150 gram bacon skjært i terninger og steker inn disse.

250 gram sellerirot som kokes møre, ca 20-25 minutt. Når disse er ferdig kokt heller du av alt vannet. Tilsett en halv boks snøfrisk rødløk og timian. En god spiseskje med smør. Litt salt og pepper. Kjør dette helt glatt med stavmiksern. (Nam nam nam, denne ble god til kyllingen altså)

Når du skal lage blomkål og brokkoli er det faktisk en helt annen verden å bruke damprist i kjelen. Har du ikke prøvd det, PRØV! Den er ikke dyr.
Tilsett litt smør i vannet og damp grønnsakene ca 5-6 minutt.

Vi brukte ferdigsaus, men her kan du jo bruke den sausen du liker best til kylling. Og samboern min kokte litt ris til seg og vesla

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:50   #2
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Super enkel middag, som var utrolig nydelig!

Skal jeg jammen teste ut en dag Takk for tips

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:56   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Super enkel middag, som var utrolig nydelig!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

I dag hadde vi det litt travelt hjemme, også var vi blakke Så da var det å se i fryseren og ta litt av det vi hadde.

Kanskje man senker forventningene ett par hakk da, men dæven å godt dette ble altså. Uuutrolig nydelig smak som passa veldig godt sammen.

Du tar: (Dette var til hele min lille familie på 3)
Ingredienser:
3 Kyllingfileer
150 gram bacon
250 gram sellerirot
1/2 boks snøfrisk rødløk og timian
saus etter smak
1/2 pose frosne grønnsaker (blomkål og brokkoli)

3 kyllingfileer, hakker disse i terninger og steker dem i smør. Så tilsetter du 150 gram bacon skjært i terninger og steker inn disse.

250 gram sellerirot som kokes møre, ca 20-25 minutt. Når disse er ferdig kokt heller du av alt vannet. Tilsett en halv boks snøfrisk rødløk og timian. En god spiseskje med smør. Litt salt og pepper. Kjør dette helt glatt med stavmiksern. (Nam nam nam, denne ble god til kyllingen altså)

Når du skal lage blomkål og brokkoli er det faktisk en helt annen verden å bruke damprist i kjelen. Har du ikke prøvd det, PRØV! Den er ikke dyr.
Tilsett litt smør i vannet og damp grønnsakene ca 5-6 minutt.

Vi brukte ferdigsaus, men her kan du jo bruke den sausen du liker best til kylling. Og samboern min kokte litt ris til seg og vesla


Jeg har et par ganger laget mos ved å raspe blomkålen FØR jeg koker den. Rasper den i mosern og koker den med litt fløte. Nå er ikke jeg glad i blomkålmos i det hele tatt, men denne ble den beste for meg siden jeg slapp den vassne smaken.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:05   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Super enkel middag, som var utrolig nydelig!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har et par ganger laget mos ved å raspe blomkålen FØR jeg koker den. Rasper den i mosern og koker den med litt fløte. Nå er ikke jeg glad i blomkålmos i det hele tatt, men denne ble den beste for meg siden jeg slapp den vassne smaken.

Vet ikke om du skrev denne her i feil tråd jeg? I denne oppskriften er det sellerirot og ikke blomkål du skal bruke

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:24   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Super enkel middag, som var utrolig nydelig!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Vet ikke om du skrev denne her i feil tråd jeg? I denne oppskriften er det sellerirot og ikke blomkål du skal bruke

Neida, det var her.. Så bare at du skrev noe om brokkoli og blomkål nederst i innlegget ditt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:06   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Super enkel middag, som var utrolig nydelig!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Neida, det var her.. Så bare at du skrev noe om brokkoli og blomkål nederst i innlegget ditt.

Aah, stemmer Da er jeg med.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:11   #7
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

Har aldri prøvd kylling og bacon sammen, men dette høres så godt ut at jeg bare må prøve

Har hatt pinnekjøtt i går, lasagne i dag og planlegger finnbiff i morgen, så jeg må nok få inn litt fisk først... (er Finnmarking og må ha fisk helst annen hver dag )

Takk for oppskrifta!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 12:12   #8
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

Dette blir middagen i dag

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 13:24   #9
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

Nam det hørtes digg ut

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 16:51   #10
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Når du skal lage blomkål og brokkoli er det faktisk en helt annen verden å bruke damprist i kjelen. Har du ikke prøvd det, PRØV! Den er ikke dyr.
Tilsett litt smør i vannet og damp grønnsakene ca 5-6 minutt.

Helt enig. Dampede grønnsaker er en helt annen verden enn kokte. Det aller beste er selvfølgelig å bruke fersk brokkoli og blomkål, men frosne går også an.

Hørtes helt nydelig ut det her, så denne middagen skal nok prøves ja.

jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En virkelig nydelig biff middag. Se her alle biffelskere! marjusen Middag 9 04-02-11 21:02
Utrolig deilig middag! Catwoman Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 29-04-10 18:34
Nydelig texmex middag Alexandra87 Middag 8 08-02-10 19:12
Forslag til en nydelig lunsj/middag Blueswoman Ketolysekuren 0 02-03-09 18:05
Nydelig halvfrossen blåbær-krem (utrolig godt) Iset Kake/dessert og snacks 7 13-06-06 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no