Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sliter med dårlig motivasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-07, 21:38   #1
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sliter med dårlig motivasjon

Hei dere.
Jeg trenger desperat hjelp.. Jeg sliter med voldsom dårlig motivasjon. Jeg motiverer meg selv hver søndag, og sier til meg selv at nå skal jeg klare det. At det er virkelig verdt det! Men, så kommer onsdagen, torsdagen...så klarer jeg ikke mere. Jeg er utrolig glad i brødmat, og det er der jeg ryker som oftest. Det er ikke det at jeg spiser masse godterier, men klarer ikke å motstå ferskt brød, eller knekkebrød.

Jeg skal ned ca20 kg helst, og jeg vil komme igang. Men klarer det bare ikke... er det noen som har noen "vindunder" råd, eller tips om noen nett-artikler jeg kan lese. Jeg vil så gjerne klare det...

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:44   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: sliter med dårlig motivasjon

Hei
Bortsett fra å låne "slank med ketolysekuren" på biblioteket, og lese de første ca 40 sider, kan jeg anbefale at du setter deg ned og skriver opp 5-7 gode grunner for at du vil gå ned 20 kilo. Skriv deretter hvordan du kan gjøre dette og sett opp en realistisk plan. Involver gjerne lidelsesfeller og start en privat slankeklubb (gratis) slik at dere blir flere om psorjektet. Det er veldig vanskelig å kjempe mot kroppen som ønsker i bibeholde den høye vekt. Med en gang man forsøker å gå ned sender fettcellene beskjed til hjernen om at vi må spise mer og det er svært vanskelig å stå imot.

Jeg ønsker deg all lykke til

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:57   #3
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sv: sliter med dårlig motivasjon

Takk for svar Jeg har boken, så den har jeg lest om og om igjen.. jeg har bare dårlig selvdisiplin. Men må bare sette meg ned ja..Finne ut av hvordan jeg skal klare det. For jeg må jo klare det!

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 17:18   #4
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliter med dårlig motivasjon

jeg går ikke på ketolyse- men motivasjonen er nok det samme på alle tenker jeg

Ser at du har gått ned noen kiloer, husker du følelsen da du sto på vekten og såg at du faktisk hadde gått ned? ble du ikke da glad? å få den følelsen enda en gang til gir deg motivasjon... og tenk på at det faktisk ikke så lenge til sommeren, men du kan jo sprade rundt på stranda da og se flott ut , og jeg regner med at du ser flott ut allerede

Jeg slet litt med motivasjon og hadde bare lyst å gi opp siden jeg sto på platå, men tanken på at jeg hadde klart å gå ned noen kilo gjorde at jeg måtte bare fortsette.. jeg merker veldig på det fysiske og det psykiske at jeg har det mye betre livsstil nå enn bare for ett år siden...

Ingen kan tvinge deg til å la være å spise brød eller godteri... Vil du og er du klar for å gå ned i vekt så er det kun du selv som kan gjøre noe med det og det er du selv som ser resultatene Men husk på en ting, det påvirker de rundt deg mer enn du aner- du blir gladere og friskere

  Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 17:52   #5
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sv: Sliter med dårlig motivasjon

Tusen takk for flotte ord! Ja, det r deilig å gå ned til en sunnere vekt.. Jeg må bare klare det! en brødskive om dagen er ikke verdt det!!

Får bare stå på!

takk igjen!

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 18:24   #6
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliter med dårlig motivasjon

Opprinnelig lagt inn av xCamilla, her.

Tusen takk for flotte ord! Ja, det r deilig å gå ned til en sunnere vekt.. Jeg må bare klare det! en brødskive om dagen er ikke verdt det!!

Får bare stå på!

takk igjen!

hvis du ikke får motivasjonen eller trenger tips så bare ta kontakt med meg på pm hjelper deg gjerne

  Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 15:38   #7
wannabeslim
Juniormedlem
 
wannabeslim sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 16
wannabeslim er ny på veien

Sv: Sliter med dårlig motivasjon

Hvis du absolutt MÅ ha en brødskive er det bedre å spise en skive fra fedon-brød. Blir litt mindre karber da. Men hvis du skal være flink å følge ketolysekuren, kommer du likevel fort opp i mye karber selv om du spiser av dette brødet. Regnet meg frem til at en liten, tynn skive fedon- brød er ca 5 karber, men dette ville jeg dobbeltsjekket.

Som minime sier, er det bare du som kan bestemme deg for om du vil spise brød eller ikke.
Har skaffet meg et nytt motto: Det er bare ballonger som sprekker!

Lykke til!

__________________









wannabeslim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no