Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkins eller Fedon

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-07, 23:31   #1
jojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
jojo er ny på veien

Atkins eller Fedon

Jeg har nå fulgt Atkins i 3 uker. Gikk ned 4 kilo førse uka, men har nå stått stille i 2 uker. Jeg har lest litt om Fedon her inne og lurer på om jeg skal gå over til det. Det virker som om det er mye lettere å leve et normalt sosialt liv med det. Bla kan en spise litt frukt. Kan en forvente et like stort vekttap med Fedon som med Atkins?

jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 02:36   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins eller Fedon

Skal du bytte kosthold fordi du ikke har gått ned på en stund? Sannsynligvis har du gått ned i cm rundt magen selv om kanskje ikke vekta viser det. Bare vær tålmodig, vektnedgangen kommer. Kan også selvfølgelig være maten, er det noe du har spist de siste 2 ukene som du ikke spiste den første uka?

Du går ikke ned raskere på Fedon nei. Regelen er: hvis du spiser mer variert, går du saktere ned i vekt. Altså flere typer mat som er på din diett=saktere vektnedgang=men også kanskje lettere å følge for deg over tid.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 08:43   #3
Frank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 65
Innlegg: 28
Frank er på en erverdig vei

Sv: Atkins eller Fedon

Enig med Donjuan. Tålmodighet er viktig. Selv startet jeg på Atkins den 3. januar i år. Hadde da lest en del og innbilte meg at dette kom til å gå raskt. Opplevde imidlertid at jeg antagelig har mer enn gjenomsnittlig høy metabolsk motstand. De første to ukene gikk jeg ned 4 kg, men så begynte det å gå langsomt. Vekta gikk ned, men langt treigere enn jeg hadde forventa. Etter å ha gått ned ca 6 kg, ble jeg stående på stedet hvil i en måned før jeg sakte begynte å gå ned igjen. Totalt har jeg nå gått ned 8 kg - og det er etter tre måneder på Atkins introduksjon! Selv om jeg er litt skuffa over at det går så seint, er det mange andre fordeler: velvære, energi, aldri sulten, overskudd, god mat..... og tross alt; vekta går jo ned, selv om det går seint!
Så konklusjonen er: Ikke gi opp! Vær standhaftig og kos deg med alle de positive effektene, som jeg håper du også opplever. Vekttapet kommer det også, men ikke heng deg for mye opp i alle solskinnshistoriene her inne. Mange taper jo kilovis i uka - det skjer ikke mad alle. Men NED går du!

Frank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 14:44   #4
jojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
jojo er ny på veien

Sv: Atkins eller Fedon

velvære, energi, aldri sulten, overskudd, god mat..... og tross alt; vekta går jo ned, selv om det går seint!

Tusen takk! Dette trengte jeg. Det er sant som du sier at det er jo mange andre fordeler med det. Men jeg skulle bare ønske at det gikk litt fortere. Jeg skal ikke gi opp, vektnedgangen kommer nok snart.

__________________
jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her Nille Ketolysekuren 209 04-01-17 09:13
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58
Atkins eller Lindberg a-slbakk Dr Lindbergs 4 30-12-04 22:31
fedon eller atkins? gibistr2004 Lavkarbo generelt 2 22-04-04 15:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no