Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

17-dagersdietten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 19:44   #1
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

17-dagersdietten

Er det noen som har kjennskap til denne dietten?

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:52   #2
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

South beach dietten? virker som om den gir raske resultater, men du kan fort falle tilbake igjen etter 17 dager, eller oppleve vektstagnering. hvis det skjer må du følge dietten fra start av igjen. første uken er veldig bra, minner mye om det ketolske kostholdet (fisk, kjøtt, egg, grønnsaker, bær, fete melkeprodukter og nøtter). bare pass på du ikke overdriver karbene også de sunen (frukt, fullkornsbrød, knekkebrød). helst unngå stivelse.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:20   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 17-dagersdietten

Nei, ikke south beach.. 17-dagersdietten

Så det handlet om den på Dr. Phil i sta, men vet ikke noe mer om den enn det. At man skal skifte spisestil hver 17. dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:25   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: 17-dagersdietten

Aldri hørt om den, men fant denne linken på dr phil's hjemmeside, http://www.the17daydiet.com/

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 09:27   #5
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

Sv: 17-dagersdietten

Ja, det er den dietten som Dr. Phil har hatt med i programmet sitt. Om jeg har forstått det riktig så endres dietten hver 17. dag, og man skal dermed unngå platåer. Det dreier seg om 4 sykluser. Tror boka bare finnes på engelsk, men hadde vært interresant å høre om noen har prøvd den dietten.

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:03   #6
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17-dagersdietten

jeg satt i går å så programmet jeg oxo.
ble litt nysgjerrig på det der

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:33   #7
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17-dagersdietten

Jeg titta såvidt på det programmet. Men vet egentlig ikke mer enn det som er nevnt ovenfor.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 12:09   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 17-dagersdietten

Jeg forsøkte å sjekke opp denne for noen uker siden. Jeg syns det hele virker litt mistenkelig siden det omtrent er umulig å finne noe særlig med info om denne dietten på nett og man bare kan få kjøpt boka gjennom hjemmesiden deres (De shipper forøvrig ikke til Norge, det har jeg spurt om ). Selve dietten er fire faser på 17 dager hver. De første 17 dagene er lavkarbo kombinert med lavfett (en slags lavfettversjon av Atkins induksjonen) og i de påfølgende fasene øker man gradvis på karbene samtidig som det skal innarbeides mosjonsvaner etc. Hensikten med denne dietten skal være å lure kroppens forbrenning ved å skifte gir ofte, og slik skal man klare å holde forbrenningen oppe.

Denne dietten er for nå vanskelig for oss i Norge å følge da vi hverken kan få tak i boken eller at det er noe særlig med informasjon å oppspore på nett.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:16   #9
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17-dagersdietten

what..det er dårlig syns jeg

  Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:53   #10
Nekita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Nekita er på en erverdig vei

Sv: 17-dagersdietten

Her er ei som har fått tak i boka! Hun var heldig som hadde en bestemor i statene som kunne sende den til henne.
Synes det virker som en flott diett, som jeg absolutt synes er verdt å prøve =)



http://bloggsishjorne.blogspot.com/2...s-dietten.html

Nekita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:56   #11
Nekita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Nekita er på en erverdig vei

Sv: 17-dagersdietten

Den ligger også ute på ebay, er du heldig så sender en av dem til norge =)

Nekita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:39   #12
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: 17-dagersdietten

De har den på amazon også å de sender til Norge. http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss...x=17+diet+book

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 17:30   #13
Anitamor1212
Juniormedlem
 
Anitamor1212 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 50
Innlegg: 40
Anitamor1212 er på en erverdig vei

Sv: 17-dagersdietten

Jeg har også bestilt boken og fått den i posten.
Jeg gikk bare inn på www.17daydiet.com.
Kjøpte den fordi jeg er nysgjerrig, men har ikke lest den enda.

Anitamor1212 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 15:33   #14
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17-dagersdietten

går an å bestille boka på bokklubben.no

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:38   #15
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

Jeg kjøpte boka i mars, startet i april og fullførte 3 av 4 sykluser med svært gode resultater før jeg gikk over på lavkarbo i stedet for syklus 4. Svarer gjerne om noen har spørsmål.

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:59   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: 17-dagersdietten

Hva spiser man på denne dietten da?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 19:05   #17
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

I første syklus har man et veldig begrenset utvalg av matvarer, primært kyllingfilet/kalkunfilet, mager fisk og grønnsaker. Dette kan man spise ubegrenset av. I tillegg kan man spise noe fett (1-2 ss olje e.l.) og to porsjoner av et begrenset utvalg frukt/bær.

I andre syklus spiser man som i syklus 1 annenhver dag, og de andre dagene har man et økt utvalg proteinkilder. I tillegg har man noe flere magre meieriprodukter (men begrenset mengde), og lavGI-karbohydratkilder (begrenset mengde) som quinoa, store havregryn osv.

I syklus 3 tilfører man enda flere protein- og karbohydratkilder. Såvidt jeg husker er det i denne syklusen man begynner å begrense proteinmengden noe.

I syklus 4 er det meningen at man skal velge den av syklusene 1-3 man trives best med i ukedagene, og så kan man spise ganske fritt i helgene. Dette er en vedlikeholdssyklus.

I tillegg skal man drikke grønn te, maks to kopper kaffe og mye vann.

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:17   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 17-dagersdietten

Ser syyyyyykt kjipt ut Ikke noe som helst fett jo. *ser på Dr. Phil*

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:24   #19
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ser syyyyyykt kjipt ut Ikke noe som helst fett jo. *ser på Dr. Phil*

Ja den dietten er ikke noe for meeeg! *gnafser videre på baconet mitt*

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:34   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 17-dagersdietten

et kokt egg, 3-4 kvaster brokkoli og tomat til lunch liksom. HURRA

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:50   #21
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

et kokt egg, 3-4 kvaster brokkoli og tomat til lunch liksom. HURRA

Jeg er enig i at utvalget er mye mer begrenset enn lavkarbo, men sånn som det trenger man ikke spise. Min frokost var feks eggerøre av mest eggehviter sammen med masse grønnsaker, alternativt en god kyllingsalat. Det finnes også mange gode oppskrifter der ute.

For meg som kom fra GR/Vektklubb-tradisjon (og trodde lavkarbo var djevelens verk - inspirert av Drevon ) var 17-dagersdietten en fantastisk åpenbaring. Her kunne jeg spise ubegrenset av en riktignok begrenset mengde matvarer, behøvde ikke veie maten og telle noe og RASTE ned i vekt.

Når jeg senere satte meg ordentlig inn i lavkarbofilosofien (takk Kostdoktorn), er jeg ikke i tvil om at dette er en sunnere måte å leve på. Men som en inngang til et kosthold med lavere karboinnhold og som en enormt effektiv slankekur, synes jeg fremdeles 17-dagers dietten har noen gode poenger. Han er også tydelig på at man ikke kan gå tilbake til gamle matvaner, derfor er også 4. syklus ment å være en vedlikeholdssyklus.

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 09:58   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 17-dagersdietten

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Jeg er enig i at utvalget er mye mer begrenset enn lavkarbo, men sånn som det trenger man ikke spise. Min frokost var feks eggerøre av mest eggehviter sammen med masse grønnsaker, alternativt en god kyllingsalat. Det finnes også mange gode oppskrifter der ute.

For meg som kom fra GR/Vektklubb-tradisjon (og trodde lavkarbo var djevelens verk - inspirert av Drevon ) var 17-dagersdietten en fantastisk åpenbaring. Her kunne jeg spise ubegrenset av en riktignok begrenset mengde matvarer, behøvde ikke veie maten og telle noe og RASTE ned i vekt.

Når jeg senere satte meg ordentlig inn i lavkarbofilosofien (takk Kostdoktorn), er jeg ikke i tvil om at dette er en sunnere måte å leve på. Men som en inngang til et kosthold med lavere karboinnhold og som en enormt effektiv slankekur, synes jeg fremdeles 17-dagers dietten har noen gode poenger. Han er også tydelig på at man ikke kan gå tilbake til gamle matvaner, derfor er også 4. syklus ment å være en vedlikeholdssyklus.


Okei. Dette inngikk i en meny som denna legen som står bak dietten hadde satt opp, for ei berte som var på Dr. Phil Siden han hadde satt den opp, så regnet jeg liksom med at det var representativt for dietten.

Det var satt opp en hel dag og ikke en eneste fettkilde, bortsett fra litt yoghurt, med bær i.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 10:09   #23
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Okei. Dette inngikk i en meny som denna legen som står bak dietten hadde satt opp, for ei berte som var på Dr. Phil Siden han hadde satt den opp, så regnet jeg liksom med at det var representativt for dietten.

Det var satt opp en hel dag og ikke en eneste fettkilde, bortsett fra litt yoghurt, med bær i.

Så rart, oppskriftene i boka er etter min mening også mer spennende enn det der. Jeg er enig i at det var fantasiløst og kjedelig.

Men lite fett er det, ja. To ss om dagen i hvert fall i syklus 2-3 såvidt jeg husker. Det er det jeg tenker er det største problemet med å gå på den dietten over tid også.

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:22   #24
Mollå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 1
Mollå er på en erverdig vei

Sv: 17-dagersdietten

Var det vanskelig å finne de rette matvarene til dietten?? Har sett på noen av oppskriftene og noen av ingrediensene har jeg ikke hørt om en gang (amerikansk mat)....
Blir også brukt amerikansk målesystem, cups etc... Var det ett problem??

Mollå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 16:22   #25
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: 17-dagersdietten

Opprinnelig lagt inn av Mollå, her.

Var det vanskelig å finne de rette matvarene til dietten?? Har sett på noen av oppskriftene og noen av ingrediensene har jeg ikke hørt om en gang (amerikansk mat)....
Blir også brukt amerikansk målesystem, cups etc... Var det ett problem??

Nei, egentlig ikke. Det jeg ikke fant, brukte jeg jo bare ikke. I andre tilfeller tok jeg sjansen på å bytte ut med en norsk variant. Jeg brukte en del tid på å google ingredienser i starten, men de mer sjeldne grønnsakene/fiskeartene osv. lot jeg bare være å inkludere i kostholdet mitt.

Jeg regnet om måleenhetene i noen tilfeller, men jeg har f.eks. et målebeger hvor det også er merket av cups/ounces, så andre ganger brukte jeg det. Man lærer seg jo måleeenhetene når man har brukt dem noen ganger, så jeg opplevde ikke det som et problem.

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no