Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

gått på atkins i 3 mnd... svimmel

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-05, 21:22   #1
Ray87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Ray87 er på en erverdig vei

gått på atkins i 3 mnd... svimmel

hei

jeg har gått på atkins i 3 mnd og gått ned 21 kg, i starten var jeg flink med og følge det og i det siste har jeg spist mye tomme karber, spist ca 20-40 hver dag siste ukene... har vært litt svimmel før men i går holdt jeg på og svime av ble plutselig helt svimmel men det gikk over etter et par minutter... jeg har tatt kost tilskudd innimellom og drikki noen ganger for lite vann...

dag tenkte jeg at jeg skulle prøve og spise mye karbohydrater så jeg spiste 3 brødskiver til frokost og en atkins avantage bar, til middag ble det en kebab og kveldsmat 2 brød skiver. ganske uvant hehe... er det bra og plutselig spise brød?
tenkte og prøve dette for og ikke bli svimmel, frem til jeg får tatt blod prøver og se hva jeg mangler, blir man svimmel av for lite karber?

ble sikkert mye skrivefeil her :P

Hilsen Ray

Ray87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 21:55   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Har du målt blodtrykket ditt i det siste? Hvis du drikker for lite, får du rett og slett for lite blodvolum og trykkfall.... DU MÅ DRIKKE VANN!!!

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 22:03   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ray87

hei

jeg har gått på atkins i 3 mnd og gått ned 21 kg, i starten var jeg flink med og følge det og i det siste har jeg spist mye tomme karber, spist ca 20-40 hver dag siste ukene... har vært litt svimmel før men i går holdt jeg på og svime av ble plutselig helt svimmel men det gikk over etter et par minutter... jeg har tatt kost tilskudd innimellom og drikki noen ganger for lite vann...

dag tenkte jeg at jeg skulle prøve og spise mye karbohydrater så jeg spiste 3 brødskiver til frokost og en atkins avantage bar, til middag ble det en kebab og kveldsmat 2 brød skiver. ganske uvant hehe... er det bra og plutselig spise brød?
tenkte og prøve dette for og ikke bli svimmel, frem til jeg får tatt blod prøver og se hva jeg mangler, blir man svimmel av for lite karber?

ble sikkert mye skrivefeil her :P

Hilsen Ray

Høres ut som blodsukker fall ja. Man blir ikke svimmel av for lite karber, man blir svimmel av for lite næring (for lite grønnsaker bl.a), for lite vann og tomme karber. Det er ingen løsning og IKKE bra å spise brød. Da stiger blodsukkeret og du føler deg bedre med en gang, men så synker blodsukkeret igjen, og da er du like langt.

Er enig med Alfie. Du må få tatt prøver snarest. Det kan være du mangler noe.....
eller det kan være influensa eller noe vettu.

God bedring !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 00:44   #4
Ray87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Ray87 er på en erverdig vei

hva betyr trykkfall da? farlig eller?
takk for svarene jeg fikk skal til legen og ta prøver på mandag...
men hva gjør jeg i mellomtiden? drikker vann og spiser grønt?


Opprinnelig lagt inn av Alfie

Har du målt blodtrykket ditt i det siste? Hvis du drikker for lite, får du rett og slett for lite blodvolum og trykkfall.... DU MÅ DRIKKE VANN!!!

Ray87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 00:57   #5
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Vel... du drikker ihvertfall nok vann til å opprettholde blodvolumet ditt. Blod er væske, ikke sant? Hvis du drikker for lite, får du rett og slett for lite blod til å opprettholde det normale trykket ditt og da vil du oppleve svimmelhetsanfall, "harehjerte" osv.
Men det trenger ikke være det som feiler deg, bare en mulighet.
Om det er om Nille sier at du har store svingninger i blodsukkernivået, hjelper det ikke å spise karbo heller. Men det er lurt å komme seg til legen, veldig fornuftig av deg.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 12:01   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har opplevd svimmelhet i en periode, det forsvant når jeg tok tilskudd av krom som stabiliserer blodsukkret.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 12:34   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg ble ikke kvitt svimmelheten mens jeg levde på den mer drastiske lavkarbodietten til Atkins. Løsningen for meg ble en diett som tillot mer karbohydrater, men karber med lav glykemisk indeks. Det betyr at de ikke gir de samme blodsukkerhoppene som for eksempel lyst brød gir. Det viktigste som skilte min fase 1 diett på Montignac fra hvordan jeg spiste når jeg fulgte Atkins-dietten, var at jeg byttet til firkorn til frokost. Uten sukker, med melk og ofte med frosne eller friske bær.


Dermed fikk jeg blodsukkeret opp om morgenen, samtidig som det holdt seg jevnt høyt lenge. Med kjøtt, fisk og grønnsaker resten av dagen gikk dette veldig bra for meg. Det er slett ikke sikkert at du reagerer som meg, men hvis du er usikker på hvordan du skal innføre riktige karber i kostholdet for å se hva som skjer med svimmelheten og vekta, så er dette en god måte å gjøre det på. Du har oversikt over hva som er i blandingen, og det er liten sjanse for å legge på deg igjen av så grove korn.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 15:24   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ray

jeg har gått på atkins i 3 mnd og gått ned 21 kg, i starten var jeg flink med og følge det og i det siste har jeg spist mye tomme karber, spist ca 20-40 hver dag siste ukene... har vært litt svimmel før men i går holdt jeg på og svime av ble plutselig helt svimmel men det gikk over etter et par minutter... jeg har tatt kost tilskudd innimellom og drikki noen ganger for lite vann...

Ut fra hva Ray skriver her, - jeg oppfatter det slik at han sier han har gått på Atkins i 3 mnd og har vært LITT svimmel før, men at det toppet seg i går da han holdt på å svime av - etter å ha spist mye tomme karber og spist 20-40 hver dag, bare tatt kosttilskudd innimellom OG drukket lite vann, - så er jeg tvilsom til at det kan ha noe med karboinntaket å gjøre. Det har noe med HVA han har spist/ikke spist og at han ikke har drukket nok vann. Det er en typisk reaksjon ........ Som Begod sier så kan kromtilskudd hjelpe. Mener å huske det hjalp DJW her tidligere også.

Det er riktig at mange føler kvalm og svimmel de første dagene (eller uka) av Atkins diett på under 20 karber. Det skyldes ting som karboabstinenser og at kroppen renses. I denne fasen er det veldig veldig viktig å drikke masse vann. Og i begynnelsen er det mange som spiser alfor lite fordi de er redd for å gjøre feil. Mange er nede i så lite som 5-10 karber om dagen og det er altfor lite ! Det er også mennesker som ikke tåler å være i ketose. Som rett og slett ikke opplever energi kicket og at sultfølelsen forsvinner. I Ray sitt tilfelle har han gått på Atkins kost i 3 mnd og nå spist 20-40 karber. Det er hverken ekstremt eller for lite, og derfor mener jeg, - som jeg sier ovenfor, hvis det har noe med maten å gjøre (og ikke er en influensa el. lign.): Det har noe med HVA han har spist/ikke spist og at han ikke har drukket nok vann.

Håper du føler deg bedre i dag Ray !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 19:13   #9
Ray87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 36
Innlegg: 11
Ray87 er på en erverdig vei

jeg har drikki mere vann i det siste... føler meg bedre nå

takk for alle svar

Ray87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 19:39   #10
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Slik jeg forsto det forandret han det til å spise mye karber etter at han nesten besvimte. Men jeg har kanskje misforstått


Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no