Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-10, 19:22   #1
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Da jeg gikk på kuren i 2008 var det to venninner som selv gikk på lavkarbo som sa til meg at noe godteri kunne man faktisk spise. De sa man kunne trekke fra polyols som var i varedeklerasjonen på karbohydrater.

Akkurat nå sitter jeg med to sjokolader foran meg. Begge to heter "Sjokoladeprinsen" og er de sunne sjokoladene som vant "skaperen" på tv2. Den ene er med sukkererstatning, mens den andre er normal.

Bak på den vanlige sjokoladen står det om karbohydrater;
Karbs: 12.8 gram per 25 gram (of which sugars 12.5 gram)

Bak på den sukkerfrie står det:
Karbs: 12.8 gram per 25 gram (of which sugars 2.1 gram, and polyols 10.4 gram)

Så spørsmålet mitt er: Hvordan leser jeg av karbohydratene bak på denne sjokoladen (og andre lignende ting?)

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:30   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.


Bak på den sukkerfrie står det:
Karbs: 12.8 gram per 25 gram (of which sugars 2.1 gram, and polyols 10.4 gram)

Det står jo svart på hvitt der, antall gram polyols/sukkeralkoholer.
Du trekker altså av 10,4 gram på den sukkerfrie sjokoladen (og holder deg unna den sukrede), da blir det 2,4 gram nettokarber per 25 gram. Bare husk på at mange reagerer med magesmerter og diaré når det gjelder sukkeralkoholer, og noen stagnerer i vektnedgang.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:32   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Var det bare et rykte?

Riktig som Iset sier. Jeg har smakt på den sukkerfrie sjokoladeprins-plata - den er god på smak, men det blir en illeluktende kveld av en sånn en

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:40   #4
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte?

*leter etter like knappen*

Sånt er musikk i mine ører. Jeg reagerer ikke på sukkerfrie ting heldigvis

Jeg kommer allikevel ikke til å hive mer innpå en 3 små biter per kveld, da det var den mengden mørk sjokolade jeg spiste før dietten.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 20:04   #5
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte?

Hvor kjøper en denne typen sjokolade?

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 22:40   #6
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte?

Denne listen er ikke oppdatert, da jeg kjøpte min på meny skedsmokorset.

http://www.ektesjokolade.no/index.htm

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:03   #7
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte?

Jeg syns denne sjokoladen er super god! kjøper min på meny også!

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:57   #8
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte?

Den har jo mye mindre karber enn de andre sukkerfrie sjokoladene, så den må prøves ja!
Men i små mengder for min del..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:26   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Var det bare et rykte?

Bare husk på at ved stadig å spise søte ting (sukker erstatninger) så vil du holde sukkerbehovet ved like. Kroppen din vil miste "suget" raskt, men det mentale suget kan ta lang tid å miste.
Jeg bare tenker på at lavkarbo er jo en annerledes måte å spise på for livet, så det kan bli slitsomt å holde det behovet ved like?
Jeg skal innrømme at jeg hadde mange planlagte sprekker i starten, før jeg skjønte at det var det mentale som ødela for meg (sukkersug, i form av potetgull).
Jeg har nå etterhvert tatt et valg, og det er å la være å spise det Atkins kalte "liksom mat". Det betyr at du går 10000 år tilbake i tid i tankene, og spiser kun det som fantes da. Altså utgår sjokolade, pizza, brus, kjeks, brød, alt som finnes i poser i butikken. Jeg vet at hodet kommer til å krangle, men jeg bestemmer tross alt hvilke tanker jeg vil tenke, så jeg vil ikke tillate suget til å influere mine valg. Etterhvert vil suget forsvinne. Jeg vet at andre har opplevd det, og det må jammen være en befrielse

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:58   #10
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Bare husk på at ved stadig å spise søte ting (sukker erstatninger) så vil du holde sukkerbehovet ved like. Kroppen din vil miste "suget" raskt, men det mentale suget kan ta lang tid å miste.
Jeg bare tenker på at lavkarbo er jo en annerledes måte å spise på for livet, så det kan bli slitsomt å holde det behovet ved like?
Jeg skal innrømme at jeg hadde mange planlagte sprekker i starten, før jeg skjønte at det var det mentale som ødela for meg (sukkersug, i form av potetgull).
Jeg har nå etterhvert tatt et valg, og det er å la være å spise det Atkins kalte "liksom mat". Det betyr at du går 10000 år tilbake i tid i tankene, og spiser kun det som fantes da. Altså utgår sjokolade, pizza, brus, kjeks, brød, alt som finnes i poser i butikken. Jeg vet at hodet kommer til å krangle, men jeg bestemmer tross alt hvilke tanker jeg vil tenke, så jeg vil ikke tillate suget til å influere mine valg. Etterhvert vil suget forsvinne. Jeg vet at andre har opplevd det, og det må jammen være en befrielse

Du har rett i alt du skriver, og ære være deg for at du greier det! Men det er ikke alle av oss som er klar for å ta skrittet helt ut (enda iallefall), og da må vi vel få lov til leve med litt av det søte. Kommenterer bare fordi jeg har sett meg lei på at hver gang noen skriver om sukkererstatninger, som må noen rykke ut og fortelle hvor dumt det er å opprettholde søtsuget. Det tror jeg de fleste som har lest litt her inne er fullt klar over, men velger likevel å leve slik, enn så lenge iallefall!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 18:05   #11
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Nytt spørsmål...

Hva om det står:
Karber: 70 gram av 100 gram (herav sukkerarter 60 gram)....

Hva betyr det?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 18:22   #12
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Antall karbohydrater listes opp pr 100 g vare. Av 100 g av den varen du har er det 70 g karbohydrater. Av de 70 g karbohydrater er 60 g sukker, de siste 10 er "andre" () karbohydrater.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:34   #13
Eva40
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 285
Eva40 er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Du kan jo lage deg din egen sjokolade. Da vet du hva som er i den. Kjøp inn kakaosmør, råkakaopulver, kakaomasse, sukrin e.l på helsekosten og prøv deg frem. Fins flere oppskrifter her inne på sjokolade...

Eva40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: følger xtravaganzas intensivprogram fra og med 13.januar 2011 Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:20   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Og husk på at kakao (uten sukker) er super-super sunt. Inneholder mengder av mikrostoffer som kroppen din digger

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 22:37   #15
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei
Question

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det står jo svart på hvitt der, antall gram polyols/sukkeralkoholer.
Du trekker altså av 10,4 gram på den sukkerfrie sjokoladen (og holder deg unna den sukrede), da blir det 2,4 gram nettokarber per 25 gram. Bare husk på at mange reagerer med magesmerter og diaré når det gjelder sukkeralkoholer, og noen stagnerer i vektnedgang.

Stemmer det at man kan trekke fra sukkeralkoholene? I såfall blir jeg veldig glad Da er det jo ikke mye igjen på den mørke sjokladen til Sukkerfritt, eller?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:21   #16
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Opprinnelig lagt inn av Eva40, her.

Du kan jo lage deg din egen sjokolade. Da vet du hva som er i den. Kjøp inn kakaosmør, råkakaopulver, kakaomasse, sukrin e.l på helsekosten og prøv deg frem. Fins flere oppskrifter her inne på sjokolade...

Dette fikk jeg veldig lyst til å prøve. Hvor får jeg kjøpt disse ingrediensene hen?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:23   #17
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Dette fikk jeg veldig lyst til å prøve. Hvor får jeg kjøpt disse ingrediensene hen?


http://www.okosjokolade.no/
og en del helsekost-butikker har også et utvalg

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:30   #18
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Er sukkeralkoholer og sukkerarter det samme?

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:34   #19
Morbeline
Juniormedlem
 
Morbeline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Morbeline er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte? (Sukkerfri sjokolade)

Oi! Spiste en slik 25g-sjokolade av prinsen i går, den med sukkererstatning, og fikk litt dårlig samvittighet i og med at jeg prøver å holde meg på rundt 15 karber - da er jo 12.8 mye. Men jaggu, om man kan trekke fra sukkeralkoholene så er jo dette.. himmelsk!

Men, tror ikke jeg skal spise for mye - ble rimelig dårlig ja. Men fin erstatning fremfor vanlig sjokolade hvis man er skikkelig fysen.

Jeg fant den på Ultra (Trondheim), blandt atkinsbarer, sukkerfritt-sjokolade og glutenfrie saker.

__________________
morbeline.com
Morbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 15:45   #20
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Du har rett i alt du skriver, og ære være deg for at du greier det! Men det er ikke alle av oss som er klar for å ta skrittet helt ut (enda iallefall), og da må vi vel få lov til leve med litt av det søte. Kommenterer bare fordi jeg har sett meg lei på at hver gang noen skriver om sukkererstatninger, som må noen rykke ut og fortelle hvor dumt det er å opprettholde søtsuget. Det tror jeg de fleste som har lest litt her inne er fullt klar over, men velger likevel å leve slik, enn så lenge iallefall!

Du har et godt poeng. Likevel vil jeg si at det er mange nybegynnere her inne som klager over at de ikke gar ned, og som raskt forsvinner fra forumet. Det kan ha noe med at de ikke far de resultatene de onsker fordi de velger a spise f eks sukkererstatninger. Selvsagt kan folk fa spise akkurat hva de vil! Men hvis man ikke folger anbefalingene fra Ketolyse sa blir det litt rart a be om rad pa traden som heter ketolysekuren.

Det ser ut til at en del nybegynnere synes lavkarbokostholdet til legene Atkins, Fedon og Torkil er for strengt, sa de soker erstatninger. Det er helt mennesklig og fullt forstaelig. Men en del av veteranene her vet at man kommer sa mye lenger ved a klare a holde ut noen fa uker (ved a spise nok fett og nok mat) slik at kroppen ikke lenger er fysisk avhengig av sukker og erstatninger. Men da ma det ogsa jobbes godt med det mentale! Og jeg tror vi legger altfor liten vekt her pa forumet pa det mentale arbeidet ved a ikke spise som folk flest eller kose seg med det vi er vant til a kose oss med. Det er den mentale biten vi burde hjelpe hverandre med. Kroppen min trenger verken sukker eller aspartam, men til tider tror den at den gjor det (og den kan vare veldig overbevisende). Da trenger jeg ikke rad om hvor jeg kan fa kjopt sukkerfri sjokolade. Jeg trenger rad om hvordan holde motivasjonen oppe! Og kunnskap om hvorfor kroppen min motarbeider meg! Og tips og gode strategier for a unnga sotsuget.

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 18:40   #21
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Du har et godt poeng. Likevel vil jeg si at det er mange nybegynnere her inne som klager over at de ikke gar ned, og som raskt forsvinner fra forumet. Det kan ha noe med at de ikke far de resultatene de onsker fordi de velger a spise f eks sukkererstatninger. Selvsagt kan folk fa spise akkurat hva de vil! Men hvis man ikke folger anbefalingene fra Ketolyse sa blir det litt rart a be om rad pa traden som heter ketolysekuren.

Det ser ut til at en del nybegynnere synes lavkarbokostholdet til legene Atkins, Fedon og Torkil er for strengt, sa de soker erstatninger. Det er helt mennesklig og fullt forstaelig. Men en del av veteranene her vet at man kommer sa mye lenger ved a klare a holde ut noen fa uker (ved a spise nok fett og nok mat) slik at kroppen ikke lenger er fysisk avhengig av sukker og erstatninger. Men da ma det ogsa jobbes godt med det mentale! Og jeg tror vi legger altfor liten vekt her pa forumet pa det mentale arbeidet ved a ikke spise som folk flest eller kose seg med det vi er vant til a kose oss med. Det er den mentale biten vi burde hjelpe hverandre med. Kroppen min trenger verken sukker eller aspartam, men til tider tror den at den gjor det (og den kan vare veldig overbevisende). Da trenger jeg ikke rad om hvor jeg kan fa kjopt sukkerfri sjokolade. Jeg trenger rad om hvordan holde motivasjonen oppe! Og kunnskap om hvorfor kroppen min motarbeider meg! Og tips og gode strategier for a unnga sotsuget.

Hanne


Det fint at folk som ønsker det får råd om hvordan de skal overkomme sukkersuget. Men hva med oss som hverken klager over manglende vektnedgang eller har planer om å slutte helt med søte ting ? Er fornøyd med vektnedgangen min jeg, og lever utmerket med litt sukkeralkoholer i ny og ne. Har kommet kjempelangt mentalt (synes jeg selv) og ønsker ingen pekefingre hver gang jeg spiser noe med sukkererstatning i.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 18:51   #22
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Det fint at folk som ønsker det får råd om hvordan de skal overkomme sukkersuget. Men hva med oss som hverken klager over manglende vektnedgang eller har planer om å slutte helt med søte ting ? Er fornøyd med vektnedgangen min jeg, og lever utmerket med litt sukkeralkoholer i ny og ne. Har kommet kjempelangt mentalt (synes jeg selv) og ønsker ingen pekefingre hver gang jeg spiser noe med sukkererstatning i.

Men da regner jeg med at du heller ikke klager over manglende vektnedgang?

Mange er ikke klar over at man kan stagnere i vekten og det er for å være hyggelig at det blir sagt fra at man kan oppleve det.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 09:45   #23
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Du har et godt poeng. Likevel vil jeg si at det er mange nybegynnere her inne som klager over at de ikke gar ned, og som raskt forsvinner fra forumet. Det kan ha noe med at de ikke far de resultatene de onsker fordi de velger a spise f eks sukkererstatninger. Selvsagt kan folk fa spise akkurat hva de vil! Men hvis man ikke folger anbefalingene fra Ketolyse sa blir det litt rart a be om rad pa traden som heter ketolysekuren.

Det ser ut til at en del nybegynnere synes lavkarbokostholdet til legene Atkins, Fedon og Torkil er for strengt, sa de soker erstatninger. Det er helt mennesklig og fullt forstaelig. Men en del av veteranene her vet at man kommer sa mye lenger ved a klare a holde ut noen fa uker (ved a spise nok fett og nok mat) slik at kroppen ikke lenger er fysisk avhengig av sukker og erstatninger. Men da ma det ogsa jobbes godt med det mentale! Og jeg tror vi legger altfor liten vekt her pa forumet pa det mentale arbeidet ved a ikke spise som folk flest eller kose seg med det vi er vant til a kose oss med. Det er den mentale biten vi burde hjelpe hverandre med. Kroppen min trenger verken sukker eller aspartam, men til tider tror den at den gjor det (og den kan vare veldig overbevisende). Da trenger jeg ikke rad om hvor jeg kan fa kjopt sukkerfri sjokolade. Jeg trenger rad om hvordan holde motivasjonen oppe! Og kunnskap om hvorfor kroppen min motarbeider meg! Og tips og gode strategier for a unnga sotsuget.

Hanne

Når du skrev dette så kom jeg på noe fra første gang jeg prøvde meg. De første ukene for jeg fort ned i vekt. Det kan være mange grunner til det, men det kan også ha noe med at det tok 3 uker før venninnene mine fortalte meg at det eksisterte sukkerfri sjokolade. Jeg løp og kjøpte og vekten gikk tregere (ikke stagnerte).

At jeg ikke kom på dette før! Jeg er helt enig i alt du skrev ovenfor og skal nå spise opp () den siste lille biten av sjokolade som er i kjøleskapet, og så kutte helt ut og se hvordan det går Jeg går ned i vekt, men jeg går også rett opp igjen sekundet jeg går over 15 karber.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]

Sist redigert av ~Rosa Skydått~ : 03-06-10 kl 09:46. Årsak: Jeg glemte å legge til en avgjørende opplysning.
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang sukkerfri sjokolade Poca Spørsmål og svar 5 06-02-10 11:02
Sukkerfri sjokolade mih Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 21-01-10 15:40
Sukkerfri sjokolade Sua83 Spørsmål og svar 5 08-11-09 01:38
Sukkerfri sjokolade solanolsen Spørsmål og svar 15 08-03-09 15:38
Sukkerfri sjokolade cariell Ketolysekuren 18 06-04-07 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no