Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Raskt ut av ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-13, 12:53   #1
junimamma2013
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 4
junimamma2013 er på en erverdig vei
Unhappy

Raskt ut av ketose

Hvor raskt faller ketosen bort? jeg har vært i ketose i 1 uke nå, og i går spiste jeg litt 70% sjokolade.. og nå er stixen negativ!

skal det virkelig bare så lite til??

junimamma2013 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 14:27   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: raskt ut av ketose

Drit i den stixen, den skaffer deg sannsynligvis bare bekymringer. Dessuten skal du måle på kvelden, 2 timer etter siste måltid.

Jeg har opplevd å ikke få utslag tross kun egg/kjøtt og smør og ikke noe melkeprodukter eller sjokolade, det betyr IKKE at jeg ikke er i ketose, det betyr bare at kroppen er så flink at den bruker alle ketonene. Den hersens tissepinnen viser bare OVERSKUDDSKETONER.

Jeg kan garantere at du ikke faller ut av ketose av 3-6g karbo i form av en til to ruter sjokolade, men om litt betyr en halv plate kanskje. Men sjokolade OG mye fløte feks, da kanskje. Mye karber i fløte og, så ikke hell innpå masse fløte.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 14:33   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: raskt ut av ketose

Nei, for stixen forteller deg bare om du har overskudd av ketonlegemer i urin.

Stix må også brukes riktig for at de skal gi rett resultat, dvs at man skal måle på kvelden ca 2 timer etter siste måltid for å muligens få et riktig resultat. Du kan være i ketose uten å ha utslag på stix. Dessuten tåler disse stixene veldig lite og blir raskt utdaterte og vil gi feilmåling.

Stix som måleredskap for ketose er oftere et stressmiddel enn et reelt redskap og kan egentlig kastes. Det er bedre å følge med på hvor mye kh man faktisk får i seg og lære seg å kjenne tegnene på at man er i ketose på kroppen. Ligger du under 25-30 g kh daglig bør du absolutt være i ketose, men som sagt du trenger ikke dermed å ha overskudd av ketoner.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For raskt ned i vekt? shailene Spørsmål og svar 4 22-11-11 21:25
Hvor raskt går man ut av ketose? Bravo Spørsmål og svar 4 30-04-11 16:36
Hvor raskt kommer man i ketose? Stor&liten Ketolysekuren 21 13-08-10 16:48
Raskt å klage over ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 18 08-07-10 12:06
Hvor raskt i ketose? kamp Spørsmål og svar 18 02-06-10 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no