Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hjelp - hva nå?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-09, 08:48   #1
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Hjelp - hva nå?

Hei
Er ny her i dag og ser at det finnes mange kloke hoder her inne som forhåpentligvis kan hjelpe meg litt i gang
Kort fortalt: Startvekt 01.mars 78,4 kg, målet er 64 kg
Har vært i ketose nå i snart tre uker (spist pulver med lite karb samt spist egg, kjøtt eller fisk samt litt ost hver dag i de tre ukene)
Drikker mye vann og trener 3 ganger i uken.
Har tatt av ca 5 kg. Nå er det slik at det begynner å bli kostbart å spise pulver, samt at jeg savner spesielt grønnsaker og frukt...

Når det gjelder filosofi for mitt framtidige kosthold så tror jeg at jeg synes det blir for strengt med ren Atkins (har ikke lest boken, bare fått inntrykk av det gjennom forumet her..)Jeg trenger et jeg kan leve og trives med. Og for å trives trenger jeg iallefall grønnsaker, frukt og grovt brød.

Finns det noen her som kan hjelpe meg "i gang" nå ?
Kommer til å holde meg i ketose i 1 uke til, så MÅ jeg begynne å spise noe, men HVA, hvor mye og HVOR lenge har jeg ikke peiling på......

Er takknemlig for alle kloke svar
Og målet er selvfølgelig videre vektnedgang..

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 09:16   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp - hva nå ?

Men hvis du spiser pulver så må det jo være en diett du følger derfra? Hvilket pulver spiser du?

Hvis du skal ha frukt og grovt brød må du nok over på Fedon, men husk at der også er det med måte.

Så må du lese boken som tilhører den filosofien du velger, hvis du går tilbake til å spise like masse karbs som tidligere vil vekta stige dessverre.

Ønsker deg masse lykke til

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 13:47   #3
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hjelp - hva nå?

Er ingenting i veien for å spise frukt og grovt brød på Atkins... Sammenblander du Atkins induksjon med Atkins vedlikehold? Atkins vedlikehold er jo den delen av dietten som skal vare livet ut, og den det bør være fokus på.
Atkins induksjon= De første to strenge ukene
Atkins vedlikehold= Rimelig likt Fedon sitt kosthold.....

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 00:49   #4
happycap
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 9
happycap er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Hjelp - hva nå?

Selv fant jeg for noen år siden en diett på www.drphil.com den inkluderer både litt brød og mye frukt og bær.

Lykke til

PS husk at når du trener mer får du mer muskler og de veier visst mer enn fett! Mange opplever stagnasjon i vekttap etter en stund med mye trening.

happycap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lchf Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 16:00   #5
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - hva nå?

Hei.
Jeg er like grønn som deg, men lurer på hvordan pulver du spiser?er d sånn shake? i såfall hvor får man tak i det?
Jeg skal begynne på denne dietten nå men synes det er mye man ikke kan spise...

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no