Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvorfor negativ til sylteagurk?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-12, 19:41   #1
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Hvorfor negativ til sylteagurk?

Jeg har sett flere ganger her inne at folk er "negativ" til sylteagurk, og lurer på hvorfor? Gjelder det for folk som følger spesielle dietter, eller er det gjengs blandt lavkarbere å ikke bruke sylteagurk? I følge glasset er det 6,? (husker ikke eksakt) karbohydrater i 100g. Og man bruker jo ikke akkurat mye, som oftest.

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 19:46   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av *LoveBugMama*, her.

Jeg har sett flere ganger her inne at folk er "negativ" til sylteagurk, og lurer på hvorfor? Gjelder det for folk som følger spesielle dietter, eller er det gjengs blandt lavkarbere å ikke bruke sylteagurk? I følge glasset er det 6,? (husker ikke eksakt) karbohydrater i 100g. Og man bruker jo ikke akkurat mye, som oftest.

Og mesteparten av sukkeret er i laken. Jeg spiser syltaagurk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 19:51   #3
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og mesteparten av sukkeret er i laken. Jeg spiser syltaagurk.

Bra! For jeg ELSKER sylteagurk.

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 20:41   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av *LoveBugMama*, her.

Bra! For jeg ELSKER sylteagurk.

Me too

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 20:46   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Det er kjapt å sylte selv. Kok opp vann, ha oppi eddik, sitron ev helpepper og andre smaksting. Tilsett sukker av et slag, avkjøl.

Kutt opp grønnsaker du vil sylte; agurk, paprika, purre, ++

Fyll oppi glass og hermetiser. Tadaaa!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 20:59   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Sitat:

Hvorfor negativ til sylteagurk

?
Fordi det smaker dritt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:04   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

?
Fordi det smaker dritt!

Hmm, tullsjur!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:05   #8
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

?
Fordi det smaker dritt!

Nei, da tror jeg du må ha smakt noe heelt annet enn sylteagurk, ja.

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:06   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Har aldri sett noen være negativ til sylteagurk her jeg.. Har liksom ikke vært så ille mye snakk om det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 23:42   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Hvorfor negativ til sylteagurk?

På Ultra har de Edmond Fallet Cornichons au vinaigre (små sylteagurker)
Forskjellen på slike og norsk sylteagurk er at det ikke finnes noen sukkerarter annet enn de som naturlig er i agurken selv. De smaker jo ikke det samme da (men bedre om man blir vandt til de)

Jeg har alltid lurt på om næringsinnholdet i en boks med ting som er i en lake om næringsinnholdet gjelder for hele blandingen i det blandingforholdet man kjøper det eller om det er avrent vare. Laken er jo med i ingrediensene og det er jo i den mesteparten av sukkeret i en norsk sylteagurk ligger.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:03   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

På Ultra har de Edmond Fallet Cornichons au vinaigre (små sylteagurker)
Forskjellen på slike og norsk sylteagurk er at det ikke finnes noen sukkerarter annet enn de som naturlig er i agurken selv. De smaker jo ikke det samme da (men bedre om man blir vandt til de)

Jeg har alltid lurt på om næringsinnholdet i en boks med ting som er i en lake om næringsinnholdet gjelder for hele blandingen i det blandingforholdet man kjøper det eller om det er avrent vare. Laken er jo med i ingrediensene og det er jo i den mesteparten av sukkeret i en norsk sylteagurk ligger.

Lurer jeg også på

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:43   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

jeg slutta med det da jeg begynte med lavkarbo, med litt tungt hjerte mon tro om man kan lage det selv med tagatesse eller splenda? stevia er kanskje å være vel optimistisk med tanke på resultatet? eddik er det karbo i det?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:58   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg slutta med det da jeg begynte med lavkarbo, med litt tungt hjerte mon tro om man kan lage det selv med tagatesse eller splenda? stevia er kanskje å være vel optimistisk med tanke på resultatet? eddik er det karbo i det?

Du kan jo prøve denne

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 01:11   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Du kan jo prøve denne

din lille gullklump

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 08:54   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

din lille gullklump

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 09:58   #16
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvorfor negativ til sylteagurk?

Det er vel snakk om avrent vare, når det ikke er beregnet at laken skal spises? Altså nettoinnholdet?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp meg å være sterk. Hvorfor er ketostixen negativ? Ketolyse funker! Spørsmål og svar 12 13-08-10 02:52
Ein negativ stix = ute av ketose? labaline Ketolysekuren 4 17-06-10 21:07
En negativ ting med ketolyse! rez Ketolysekuren 11 01-03-08 13:56
sylteagurk dingpot Annen mat 0 08-03-05 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no