Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

MCT, igjen

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-06, 11:30   #1
MokkMokk
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 49
Innlegg: 107
MokkMokk er ny på veien

MCT, igjen

***

__________________


Sist redigert av MokkMokk : 30-06-11 kl 08:45.
MokkMokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 30-06-06, 11:42   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: MCT, igjen

Alltid til mat, ellers får du problemer og må sitte på porselenstronen. Begynn med 1 ss pr dag og øk så gradvis når magen venner seg til det. De fleste tar 3-4 ss til dagen. Jeg tar det til frokost, lunsj, middag og kvelds. Og alltid 30 min før trening.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-06-06, 12:00   #3
MokkMokk
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 49
Innlegg: 107
MokkMokk er ny på veien

Sv: MCT, igjen

Porselenstronen!
Vel, ok, da er jeg med. Skal hente olja mi på posten nå nemlig.

__________________

MokkMokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 11:24   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT, igjen

Lurer på om denne olja kan fryses jeg, uten å miste noe av kvaliteten. Får problemer med å bruke den opp på en måned og vurderer å fryse den i slike terningsposer.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 11:32   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: MCT, igjen

Burde gå det.. Jeg har aldri opplevd at fryst olje har vært noe problem.. Så hiv'n i frysern du.. Skjønt det holder seg veldig godt i kjøleskap i lengere tid også da..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 11:38   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: MCT, igjen

Ikke direkte MCT olje, men dog...UDOs choice (som inneholder MCT) kan fryses:

It should be refrigerated - although it will be fine during shipment since it is unopened. Once opened, it is best consumed within 4-8 weeks. It will keep without spoiling or taste deterioration for over a year if frozen.
http://www23.netrition.com/udos_choice_page.html

Høres ut som en smart ide med isterningeposer. Hos meg går oljen relativt fort. Spiser en stor bolle blandet salat hver dag med en solid skvett MCT som dressing...heller det enn olivenolje.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 12:47   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT, igjen

Opprinnelig lagt inn av nalana

vurderer å fryse den i slike terningsposer.

Hvordan klarer du det uten å søle ut halvparten da ? Jeg søler noe vannvittig med vann, tør ikke engang å tenke på hva jeg hadde gjort med oljen !

Kvalitets messig tåler den det nok. Men jeg ville ha tatt en liten testfrysing først for å se på hvordan det funker i praksis......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 12:50   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: MCT, igjen

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvordan klarer du det uten å søle ut halvparten da ? Jeg søler noe vannvittig med vann, tør ikke engang å tenke på hva jeg hadde gjort med oljen !

Tja, det finnes jo sånne søte små trakter som du kan lirke ned i åpningen på posen...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 14:02   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT, igjen

Opprinnelig lagt inn av jankph

Tja, det finnes jo sånne søte små trakter som du kan lirke ned i åpningen på posen...

ÅÅÅja.... DET tenkte jeg ikke på Finnes det såååå små trakter alså ? Kult !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 17:14   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT, igjen

Mine isterningsposer har ganske store trakteformede åpninger. Tar uansett ingen sjanser med denne dyrebare oljen. Hvis det blir aktuelt med frysing, så skal jeg nok få noen til å holde posen for meg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På han igjen... Pianoman Lavkarbo generelt 5 25-07-05 23:22
Nå er det på an igjen magdalena Induksjonen 0 30-04-04 21:12
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no