Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-09, 11:00   #76
jhelenh
Juniormedlem
 
jhelenh sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 13
jhelenh er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

etter 2,5 månedspause, hiver jeg meg på ketosedietten igjen gikk ned 15 kilo fra februar til juni og er klar for 10 kilo til før jul

jhelenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:56   #77
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hiv og hoy gutter og jenter !!
Ja hvordan går det med dere?
Her går det sånn opp og ned.
Fått i meg 14,8 karbohydrater i dag.
Og det er vel ok.

I morra er det 2 uker siden jeg begynte. Og jeg har gått ned omlag 3,5 kilo.
Jeg har jo gått ned før også, men aldrig 3,5 på to uker.
Så dette er jo bra.

Men jeg sliter med trening jeg da.
Er ikke flink i det hele tatt.
Satt på ergometer sykkelen i dag, 15 minutt. Da er jeg så gele i beina at herlighet.
Vel, jeg må begynne ett sted, og trene meg opp.

Trener dere mye?
Hvor mange karber ligger dere på for dag?
Jeg har ligget slik de siste 2 ukene:
Antall karber pr dag:
17,5
15,7
12,6
10,0
7,8
15,6
13,5
11,9
12,1
50-60
11,8
16,8
14,8
Hmmm, ligger gjevnt under 15. Håper det ikke er noe veldig negativt.


__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 01:36   #78
MarieSt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 37
Innlegg: 4
MarieSt er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei.
Ønsker å poste en Finn.no-kode hvis noen er interessert i å kjøpe startpakken til ketolyse. Saken er den at jeg ikke kan starte på dietten som planlagt og vil heller at noen andre skal få nytte av kuren, istedet for at alt bare blir kastet
Finn-kode:18994229

MarieSt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tenkte ketolyse, men det går desverre ikke. Må finne en ny metode. Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 14:54   #79
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Er litt forvirret;
Jeg trodde at det var bare sammensetningen av mat som gjaldt + det å holde seg under 15 karber, men nå hører jeg at du skal ha så og så mye protein per dag.

Hvor mye protein og fett skal en ha per dag??

Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 19:43   #80
RuneKommune
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

@ Jannicke: Ja jeg trener en hel del i alle fall. Triller tur med barneogn 1-3 timer pr dag og trener løping eller sykling 1-2t 4-5 ganger pr uke. Hvis du synes det er fælt å sitte å trå kan du heller ta med deg mp3 spilleren og gå i 45min? Jeg synes det å gå seg en tur en fin terapi også.

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 19:45   #81
RuneKommune
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

2 uker på kuren og var spent på vekta.

79,5kg startvekt
76,9kg 1uke
75,2kg 2uke

1,7kg minus denne uken! Jippi.

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 20:30   #82
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av RuneKommune, her.

Hvis du synes det er fælt å sitte å trå kan du heller ta med deg mp3 spilleren og gå i 45min? Jeg synes det å gå seg en tur en fin terapi også.

Jo, er så enig, fin terapi også, men jeg sliter med smerter i beina, og har vansker for å gå særlig langt og fort. Jg kan spasere, men da blir det ikke mye trim....
-Derfor ergometersykkel....
Men når beina mine blir bedre, da skal jeg gå mer. Gikk mye før.

Venter på å komme inn til ortoped for å se på beina mine, selv tror jeg det bare er belastningen av den enorme kroppen min......nermere ethundrede og tyve kilo tung kropp MÅÅÅÅ jo ødelegge de stakkars små beina......
Huff.

Vel i dag har vi vert 2 uker på ketolyse, og resultat så langt:
Jeg: Startvekt 117,6, og nå etter 2 uker: 114,0 = minus 3,6 kg
Mannen: Startvekt: 91, og nå etter 2 uker: 86,5 = minus 4,5 kg

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 21:43   #83
Slank2B
Nytt Medlem
 
Slank2B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: midlertidig bopel på østlandet
Innlegg: 7
Slank2B er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Heisann folkens
prøvde ketolysekuren første gang i 2007 og gikk ned 16 kg. gikk deretter over på grete roede kosthold og kom meg ned i 25 kg minus. så har det gått trått, men har holdt vekten på ca 20 kg minus. nå er jeg klar for å kvitte meg med enda flere kilo og satser i første omgang på 3 mnd ketolyse frem mot jul, så får jeg vurdere da om jeg fortsetter litt til.

ser det er mange her som får fine resultater og det er skikkelig motiverende! synes også det er flott at folk skriver litt om hva de spiser slik at man kan snappe opp tips. i forrige ketose-runde kjørte jeg meg litt fast, denne gangen må jeg være mye flinkere å variere og improvisere.

noen spm: er det sånn at man trekker kostfiber fra karbohydratmengden på næringsinnholdslista? hvordan lager dere sånn nederst på innleggene deres (eks sitat, mål, nedgang osv)?

Slank2B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:10   #84
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

I går var vi på harrytur og kjøpte masse, masse mørbrad og bankekjøtt. NAM!

Kjørte på med biff og fløtestuede kantareller i dag. Det var ganske så lekker middag, gitt.

Sliter egentlig litt med maten om dagen fordi både jeg og mannen har fått tak i noen dumme basiller. Vanskelig å få noe ned i det hele tatt når magen egentlig ikke vil ha. Men hjelper med biff da :P

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 23:57   #85
Slank2B
Nytt Medlem
 
Slank2B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: midlertidig bopel på østlandet
Innlegg: 7
Slank2B er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Da har jeg bestemt meg for start på lørdag. skal på 3 dagers friluftstur med klassen onsdag til fredag så derfor har jeg utsatt litt. men merker jeg er veldig gira nå og utålmodig etter å komme i gang.

__________________
Start 19 september -09
Mål: ned 24 kg
Hittil: 2 kg
Slank2B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:22   #86
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Da er det gått to uker siden start og vekta har gått ned den, faktisk mer i uke to enn i uke en, i motstening til det de fleste advarer mot.... Har gått ned 3,4 kg og det er jeg fornøyd med, ettersom jeg har hatt et skadet bein og ikke har kunnet gått de anbefalte turene, kom meg ikke ut på ordentlig tur før på søndag. Så nå er jeg klar for å fortsette og få gått turer også.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:23   #87
Slank2B
Nytt Medlem
 
Slank2B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: midlertidig bopel på østlandet
Innlegg: 7
Slank2B er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

3,4 kg er jo kjempebra vannmann! tenker det var deilig å se den nedgangen!!

__________________
Start 19 september -09
Mål: ned 24 kg
Hittil: 2 kg
Slank2B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:32   #88
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Jepp, det var kjempedeilig, var bare litt trøtt når jeg veide meg til morgenen i dag, så det tok litt tid å forstå hvor mye det egentlig var. Så er det litt kjipt også, siden mannen min har gått ned 5,2 kg på samme tiden...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 20:23   #89
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Vannmann, her.

Jepp, det var kjempedeilig, var bare litt trøtt når jeg veide meg til morgenen i dag, så det tok litt tid å forstå hvor mye det egentlig var. Så er det litt kjipt også, siden mannen min har gått ned 5,2 kg på samme tiden...

Slik her i huset også.
Jeg ned 3,6, mannen ned 4,5...........BITTELITT uretferdig.

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 00:23   #90
Ingertuppa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: finnmark
Alder: 42
Innlegg: 20
Ingertuppa er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

huff jeg tror min kur har stoppet helt opp.. er spent på veiedagen imorra om det har skjedd noe.l havna på kjøret(lesersonalfest) pålørdag.. og ramla ut av ketose.. kom inn igjen på mandag.. så da får vi se om jeg har lagt på meg etter helgas utskeielser...

__________________


Ingertuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 19:18   #91
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Som tickeren min nå viser, har jeg gått ned fire kilo nå! o_O
Det virker som om kroppen min trengte en uke på å innstille seg på det nye kostholdet, men nå ser det ut til at det går rette veien.

Mannen er ned 6 kg nå. Ganske så imponerende, syns nå jeg. Man ser det veldig godt på han også, det forsvinner på magen.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:51   #92
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: September-startere!

Første gangen min på Ketolyse, raste jeg ned i vekt fra første uke, og merker nå at det går litt tregere. Jeg har heller ikke så mye som skal bort nå, så de kg sitter nok godt tenker jeg. Jeg har uansett ikke travelt, så det får gå i det tempoet det vil
Forøvrig må jeg kjøpe meg en ny vekt, den billige skitet jeg kjøpte på Claes Ohlson viser jo forskjellig vekt avhengig av hvordan jeg står på vekten Trodde jeg hadde gått ned 5 kg på en uke jeg og tenkte at dette kunne da hverken være sunt eller riktig. Så flytta jeg litt på en fot og vips så hadde jeg ikke gått ned så mye nei..

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 12:45   #93
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Det ble litt problemer med å starte sist uke, så jeg drøyet det til denne mandagen i stedet. Sjekket vekta i sted og jeg er allerede på minus en kilo, så det går den rette veien. Meget fornøyd. Har også fått vite at mamma og pappa tilfeldigvis startet samtidig som meg (og mamma lusker rundt her inne en plass), så det er jo motiverende og spennende.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 12:50   #94
snartsnelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 14
snartsnelle er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei hei!
Ja, da var jeg i gang

Har begynnt på det før men ikke lenge nok til å gått ned så mye.
Gikk tre uker her før sommeren, både jeg og mannen. Jeg gikk med 3 kg og mannen 8 kg. Og han er ikke en gange overvektig (Han skeia ut med pizza 3 ganger og ikke jeg, mistet litt motet da)Men denne gangen går detJepp

Startdag: 17 sep

snartsnelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 14:03   #95
Annema01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 3
Annema01 er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem

Annema01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 14:18   #96
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Annema01, her.

heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem



Ikke sikker på hva du mener med (ca 50), dersom det er resultatet på stiksen så har det ingen betydning. Får du utslag så er du i ketose, enten så er man i ketose ellers så er man ikke. Stort utsag (mørk farge) kan bare være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Jeg har aldri fulgt menyen i boka, bare modifisert det jeg spiste tidligere samt funnet inspirasjon her inne på forumet. Gikk ned ca 10 kg på 4 måneder og har nå stått stille i 1 år og har minst like mye som må av, så ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang.
Hvor mye og hvor fort kiloene går av avhenger av mange faktorer som hvor mye man skal ned.
En av de vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett. Dersom du lurer på om det du spiser er ok eller ikke så må du legge ut hva du spiser og hvor mye du spiser i løpet av en normal dag.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 16:45   #97
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Annema01, her.

heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem

Hei. Jeg følger ikke oppskriftene i boka, har en del kryssallergier som jeg må ta hensyn til, likevel går både mannen min og jeg ned.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 17:44   #98
Sisyphus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
Sisyphus er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Startet ca. 1 september og har gått ned 10 kg Har et godt stykke igjen, dog.

__________________



Startvekt 145 - målet er 90
Sisyphus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 22:13   #99
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Heisann folkens..............

Hvordan er det med fysisk akrivitet, trimmer dere?
Hos meg blir det lite trim..........kanskje jeg hadde gått nned mer og eller fortere da?

Hmmm

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 22:30   #100
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Heisann folkens..............

Hvordan er det med fysisk akrivitet, trimmer dere?
Hos meg blir det lite trim..........kanskje jeg hadde gått nned mer og eller fortere da?

Hmmm

Jeg trener litt. Litt på senter pluss at jeg har en stor hund som jeg går mye tur med. Ca en times gange hver ettermiddag, pluss 30 min på kvelden. I helgene mer. Det hjelper mest sannsynlig på vektnedgangen, jeg har uansett følt meg mye bedre denne gangen på ketolyse når jeg har økt trim-mengden. Har ikke blitt kvalm og sliten slik jeg gjorde i vår.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Gå/joggeutfordring SEPTEMBER 2009 Areola Trening 111 05-10-09 10:25
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no