Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Et spørsmål angående kuren/livstilen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-07, 20:46   #1
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Et spørsmål angående kuren/livstilen

Hei!

En ting jeg har fundert over nå, som jeg har vært i ketolyse en stund. I boka står det at en nybegynnerfeil er å ikke følge kuren 100%, og at hvis man overskrider den karbisgrensa man er på stopper kuren opp i 3-4 dager etterpå, altså ikke noe vekttap de nese dagene. Mitt spørsmål er gjelder dette også om man ikke går ut av ketolysen, og ikke får utslag eller uansett! Vet at jeg på ferie ikke skulle spist den lakrisisen som jeg gjorde, og at den inneholder alt for mye karbier, men mine stix gav fortsatt utslag, så har dette egentlig gjort noen skade i flere dager etterpå eller ikke?

Har dere noen erfaringer?

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:18   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Et spørsmål angående kuren/livstilen

Man kan bli satt tilbake i farten i nedgangen, men det har jo ikke så mye å si egentlig. Gjort er gjort og spist er spist. Det viktigste er å fortsette fremover som før. Viktig å ikke falle inn i en sånn " alt eller ingenting" tankegang.

Det er også noen som hevder at dersom man er i ketose og bare spiser en ting med karber midt inni og fort, så rekker ikke kroppen å oppdage karbene slik at det bare går rett gjennom. Så du kan jo også satse på at du er en av dem.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:34   #3
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: Et spørsmål angående kuren/livstilen

Takk for svar! Kanksje min lakrisis bare for igjennom uten at min kropp merket det, nei tror egentlig ikke det! Men har spist for mye søtstoffer, hatt mye magevondt så har ikke opplevd akkurat så stort vekttap, men mm forsvinner....

Har ikke blitt slik varm som så mange snakker om utenom når jeg er flink til å mosjonere...så der kan jeg bli bedre...Har ei uke til med ferie så pån med trimming også!

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:41   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Et spørsmål angående kuren/livstilen

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det er også noen som hevder at dersom man er i ketose og bare spiser en ting med karber midt inni og fort, så rekker ikke kroppen å oppdage karbene slik at det bare går rett gjennom.


Det er jo bare tull da ! Hadde det bare vært så enkelt. Håper ingen tar det alvorlig !

Det er ikke utslag på stix som forteller om man går ned eller ikke. Det er det kun vekta og målbåndet som gjør.

"Skade" har du nok gjort, men det er ikke sikkert den er så stor, og hvor mye kan ingen andre enn du selv vite - resultatet får du som sagt når du veier/måler.

Ellers er ofte den største skaden GJENTAGELSE. Det gikk jo så bra sist. så hvorfor ikke gjøre det igjen, og igjen og igjen. Tilslutt er man inne i en rekke av små sprekker.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:38   #5
Tor-Arne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 41
Tor-Arne er ny på veien

Sv: Et spørsmål angående kuren/livstilen

Opprinnelig lagt inn av hegekat, her.

Hei!

En ting jeg har fundert over nå, som jeg har vært i ketolyse en stund. I boka står det at en nybegynnerfeil er å ikke følge kuren 100%, og at hvis man overskrider den karbisgrensa man er på stopper kuren opp i 3-4 dager etterpå, altså ikke noe vekttap de nese dagene. Mitt spørsmål er gjelder dette også om man ikke går ut av ketolysen, og ikke får utslag eller uansett! Vet at jeg på ferie ikke skulle spist den lakrisisen som jeg gjorde, og at den inneholder alt for mye karbier, men mine stix gav fortsatt utslag, så har dette egentlig gjort noen skade i flere dager etterpå eller ikke?

Har dere noen erfaringer?

Hei på deg, og velkommen hit.

Jeg har selv gått på ketolysekuren siden mai, og har greid å holde kuren så langt selv om jeg faktisk har skjeiet ut litt, når det gjelder litt småsnop.
Har spist noen biter med lakrisbåter, samt noen biter med sjokolade 70-prosent. men har vært i ketose hele tiden.
Og vekten har faktisk gått ned hele tiden.

Det jeg tror som kan regnes som en nybegynner feil, er at en går ut og inn av ketose hele tiden, ved at man ikke spiser brød, ris og pasta og poteter i noen dager, og i stedet spiser fet og proteinrik mat, for deretter å spise mat med mye karbohytrater.
Da får du en kropp som kommer i veldig ulage, ved at den slår om fra fettforbrenning og begynner å lagre overskuddet som fett.
Skal du da ungå dette fettet, så er det vel ingen utvei en å trene mer slik jeg har erfart det og fått høre.

Dette har med insulin og blodsukker å gjøre, og det vi kaller raske karbohydrater, slik som hvitt brød, sjokolade med flere.Disse tingene kan stagnere sulten en liten stund, men så er du snart sulten igjen.På lang sikt kan de ødelegge kroppen helt. Spiser du en god biff, så er du lenger mett av den, en en stor plate sjokolade, og dermed så holder blodsukkeret seg mer stabilt når den ikke får raske karbohydrater og forbrenne.

Spiser du mye kjøtt, fisk,skalldyr,salater samt sunt fett så holder du blodsukkeret på et stabilt nivå. Men er det raske karbohydrater, så farer blodsukkeret opp og ned som en jo-jo. Og det gjør som regel vekten også har jeg erfart.

Jeg føger i alle fall bokea, og det har fungert bra så langt.
Håper dette ikke ble for langt.
Lykke til videre.
Hilsen Tor-Arne

Tor-Arne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:56   #6
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Et spørsmål angående kuren/livstilen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


.....Ellers er ofte den største skaden GJENTAGELSE. Det gikk jo så bra sist. så hvorfor ikke gjøre det igjen, og igjen og igjen. Tilslutt er man inne i en rekke av små sprekker.




Så sant som det er sagt. Jeg tror på "totalavhold" i fht sukker.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Velkommen til spørsmål & svar HP Spørsmål og svar 955 27-01-17 23:29
Spørsmål angående pizza *Tussi* Ketolysekuren 23 25-06-08 10:42
Et spørsmål angående spiseforstyrrelse light og Atkins blyanten Spørsmål og svar 17 09-06-07 22:35
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no