Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

i ketose - med dårlig samvittighet....

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-06, 23:09   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

i ketose - med dårlig samvittighet....

Da jeg gikk på vekten etter jul og tallet 94 lyste mot meg, var det nok.
MER enn nok!
Jeg er så ukomfortabel med min egen vekt, og jeg føler meg rett og slett ikke som meg selv. Det går utover formen og selvtilliten.

I og med at nok var nok, la jeg om kosten og har nå vært i ketose i 4 uker.
Vel og bra - hadde det ikke vært for at jeg fortsatt ammer...

Jeg leser her inne at en ikke skal være i ketose når en ammer, men jeg ORKER ikke flere måneder til i "fatsuiten" min....
Det gjør jeg virkelig ikke.
Og jeg går ikke ned om jeg ikke er i ketose.
Selv i ketose ( og med amming som hjelp ) har jeg ikke gått med mer enn 2,5 kilo de første fire ukene.

Jeg fullammer ikke, men kjenner at jeg får dårlig samvittighet for om jeg på noen måte skader lillegutt med farlig morsmelk.

Jeg er ikke på induksjon, for jeg spiser nøtter og litt bær - men er altså i ketose.

Hva tenker dere om dette?

(...håper på noen beroligende ord, om jeg skal være ærlig.... )

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 23:29   #2
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Jeg kjenner følelesen av å ikke kjenne igjen sin egen kropp, men kjenner ikke til det med ketose og amming.Gratulerer! Du har oxo tatt ditt valg om å endre den.

Du går ned i vekt uten ketose oxo på lavkarbo. Kanskje ligge i grenseland mot ketose. På proteindietten til Dr Charles Clark skal man ikke gå inn i ketose, men spise lite karbo. Jeg begynte med den på mandag( snart en uke nå) og har gått ned 2,2 kg.
Jeg spiser som han sier en appelsin og en fullkornsbrødskive om dagen. resten er rimelig lavkarbo ala Atkins.
Kanskje du burde vurdere å spise en frukt ( ikke banan)? Du kommer til å gå ned likevel. Jeg er i grenseland på ketosticksen, så vidt i ketose.

  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 23:42   #3
Bridget
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 19
Bridget er ny på veien

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Å være i ketose og amme samtidig er vel, desverre, ingen ideell løsning. Dette fordi i det fettet du forbrenner, og det gjør du jo i ketose, så går altså miljøgifter som er lagret i ditt fettvev over i morsmelken og barnet ditt får i seg disse miljøgiftene. Det er synd, men sant. Hadde jeg vært deg ville jeg nok ventet med den tøffeste slankingen til ammingen er over og heller lagt om kosten til en mildere variant av lavkarbo uten ketose. Jeg har ammet selv og ville ikke gått for ketose i ammetiden.

Bridget er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 08:10   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Helt enig med Bridget. Du trenger ikke mye for å komme ut av ketosen, så en frukt om dagen pluss masse grønnsaker ekstra og kanskje en yoplait så holder du deg såvidt unna ketosen og fortsetter den sunne linje.

  Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 09:38   #5
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Du ønsker beroligende ord her - og det er ikke så lett å vite om man da skal komme med det....eller være ærlig....

Har du gjort deg opp en mening hvor lenge du skal amme da? Hvis det er på tampen av ammeperioden din, så kan du kanskje slutte før? Eller utsette slankingen din litt til?

Jeg tror nemlig ikke jeg klarer å anbefale deg å gjøre det samtidig. Vil råde deg til å velge, og da mener jeg velge rekkefølge på prioriteringene; ketose eller barnet først?

Så jeg er nok enig med Bridget og Albertine i forhold til "hvordan legge opp kostholdsløpet" fremover; kom deg ut av ketose - men hold deg til lavkarbokost.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 21:14   #6
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Takk for svar, alle sammen!

Huff - jeg lot meg visst rive litt med når frustrasjon over altfor stor kropp og motivasjonen nådde en topp samtidig.... Visste egentlig at ketose ikke er forenelig med amming. Også jeg som er pinlig nøye på hva jeg putter i meg av medisiner og helsekost når jeg ammer, og hva jeg putter i munnen på lillegutt. ( venninnene ler fremdeles av meg fordi jeg kjøpte smør uten salt da eldstemann skulle begynne med brødskiver...)

Vel - ketosen skal jeg altså ut av med en gang. Ingen skumle ketoner skal komme i magen til lilleknøtt.
Kjenner at det ikke er med lett hjerte, da....
Er så godt i gang, og frykter at vektnedgangen vil stoppe med en gang jeg går ut av ketose.

Jeg gjør som dere sier, jeg - spiser som jeg har gjort hittil, og legger til en frukt om dagen. Eple med cottage cheese & litt mandler og kanel, kanskje?
Må vel ha litt proteiner for å balansere fruktsukkeret?

Er litt engstelig også,da.... For at dette skal føre til at jeg sklir ut. Trenger nemlig noe fast og ufravikelig nå i en periode.

Håper jeg vil fortsette å gå ned selv om jeg går ut av ketosen.

Får trene mer som en kompensasjon!

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:25   #7
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Jeg har iallefall gått ned 2,7 kg denne uken på lavkarbo, UTEN ketose.
Lykke til Tror du klarer det, så bevisst du virker.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 00:19   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Opprinnelig lagt inn av Bridget

Å være i ketose og amme samtidig er vel, desverre, ingen ideell løsning. Dette fordi i det fettet du forbrenner, og det gjør du jo i ketose, så går altså miljøgifter som er lagret i ditt fettvev over i morsmelken og barnet ditt får i seg disse miljøgiftene. Det er synd, men sant. Hadde jeg vært deg ville jeg nok ventet med den tøffeste slankingen til ammingen er over og heller lagt om kosten til en mildere variant av lavkarbo uten ketose. Jeg har ammet selv og ville ikke gått for ketose i ammetiden.

Signerer. Jeg gikk ned mine kg pent og greit uten ketose...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 22:20   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Jeg har nok vært inn og ut av ketose en del selv jeg siden januar . Leste "bedre uten brød", tett fulgt av boken til Skaldemann og fikk blod på tann. Haken er at jeg ammer minsten på 21 mnd fortsatt, og det er mer enn bare en liten sup på kveldstid...
Jeg skal sjekke ut mer om han doktor Charles Clark som Aadi skriver om.
Jeg skal bare ned noen kilo, det er mest av forfengelighet, men trenger å ha et riktig kosthold for å holde blodsukkeret stabilt, holde betennelser unna og candida i sjakk, derfor lavkarbo, men det skal ikke gå på helsa løs, verken for meg selv eller han som ammes.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 22:27   #10
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Vil bare si at jeg verdsetter sunne innstillinger! Det er fint at folk/dere forteller at det går ann å miste noe kilo på en udramatisk måte. Målet mitt er først og fremst å bli frisk og å holde meg frisk! Jeg er lei av gjentatte soppinfeksjoner, hudallergier og magesmerter og satser nå på et alkaisk kosthold.

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 22:49   #11
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Opprinnelig lagt inn av lindaalv

Vil bare si at jeg verdsetter sunne innstillinger! Det er fint at folk/dere forteller at det går ann å miste noe kilo på en udramatisk måte. Målet mitt er først og fremst å bli frisk og å holde meg frisk! Jeg er lei av gjentatte soppinfeksjoner, hudallergier og magesmerter og satser nå på et alkaisk kosthold.

Lykke til !
Gleder meg til å lese mer om ditt alkaliske (?) kosthold

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 22:58   #12
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: i ketose - med dårlig samvittighet....

Jeg har tidligere gått ned 25 kg uten å være i ketose, men på lavkarbo kosthold. Jeg ammet da jeg startet på kuren og det var helt uaktuelt å amme i ketose, men det gikk altså veldig bra for det!

Spis lavkarbo, vær i økt aktivitet og amm med god samvittighet

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no