Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

1 kilo ned.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 19:44   #1
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

1 kilo ned.

Har nå gått på lavkarbo (ketolyse) i en uke - med nedgang på en kilo.
Er sånn passe fornøyd, trodde det skulle bli nærmere 2 kilo...jaja. Hadde gått ned 900 gram i løpet av 5 dager, så trodde jeg skulle ha tatt av litt mer enn 100 gram de neste dagene. Nå høres jeg utålmodig ut

Jeg drakk en del rødvin på fredag, kan det ha utslag på vekta?

Sjekket lørdag morgen - og jeg var fremdeles i ketose

Lurer på om jeg har spist for mye?
Teller ikke karboene, men er garantert under 15 gram om dagen.

Så lenge stiksen viser at jeg er i ketose, er vel alt rett?

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:54   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 1 kilo ned.

1kg er kjempebra!

Ellers ville jeg nok venta noen uker før jeg begynte med at glass rødvin på fredagskvelden.
Og du skal ikke under 15g karbo, du skal spise 15g karbo og de bør komme fra grønnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:17   #3
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: 1 kilo ned.

Men....jeg tror ganske sikkert at jeg ikke passerte 15 gram karbo på fredag selvom det ble litt rødvin. Så da går det vel greit?

Alle andre dager får jeg mer fra grønnsaker, diverse middager, t-lapper og annen mat med svært lite karbo i.

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:33   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 kilo ned.

Alkoholen kan ha sitt å si. Du bør unngå alkohol de 4 første ukene. Står i boka.

Teller du ikke karber, så har du faktisk ikke peiling på hvor mye du får i deg.
Anbefaler deg å legge litt arbeid med å telle karber i vertfall et par uker, til det sitter i fingrene og du lettere kan ta det på feelingen.
Du kan godt ligge på mellom 15 og 20 karber dagen. Mesteparten bør komme fra grønnsaker og blandet salat fordelt på måltidene.

1 kilo er flott.
Det er ikke sikekrt du har mye vann og avfallstoffer i kroppen.
Dessuten er det også vanlig med mer nedgang uke2/3 ( iflg boka)

Så igjen kommer det an på HVA du spiser. Hvor karbene kommer fra
Det kan være lurt å følge oppskrifter og menyforslag i boka i starten til du er "inni det"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:57   #5
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: 1 kilo ned.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Alkoholen kan ha sitt å si. Du bør unngå alkohol de 4 første ukene. Står i boka.

Teller du ikke karber, så har du faktisk ikke peiling på hvor mye du får i deg.
Anbefaler deg å legge litt arbeid med å telle karber i vertfall et par uker, til det sitter i fingrene og du lettere kan ta det på feelingen.
Du kan godt ligge på mellom 15 og 20 karber dagen. Mesteparten bør komme fra grønnsaker og blandet salat fordelt på måltidene.

1 kilo er flott.
Det er ikke sikekrt du har mye vann og avfallstoffer i kroppen.
Dessuten er det også vanlig med mer nedgang uke2/3 ( iflg boka)

Så igjen kommer det an på HVA du spiser. Hvor karbene kommer fra
Det kan være lurt å følge oppskrifter og menyforslag i boka i starten til du er "inni det"

Må innrømme at jeg ikka har lest boka, så det med 4 uker uten alkohol var nytt for meg.
Jeg har lest side opp og side ned her inne, og føler at jeg har lært mye herfra, men sikkert ikke nok.

Jeg har "grovregnet" karboene. Dvs, ca 2 karbo pr. t-kake, regnet med karboene i rømme/crem fraiche og fløte (som jeg har spist litt av daglig). Har tatt med det som eventuelt er i grønnsaker (som jeg sikkert burde spise mer av), og eventuelt annet jeg har spist som inneholder karbo. Ganske sikker på at jeg er under 15 om dagen.

Ang rødvinen fredag - ble litt vanskelig å regne, og jeg drakk visst litt mer en jeg hadde planlagt....men stiksen var iallfall lilla både på morgenen og kvelden derpå. Heldigvis!

Skal ta til med deg med "ingen alokohol de første fire ukene", men du verden så glad jeg er for at rødvin inneholder lite karbo! Jeg er forferdelig glad i vin og sjokoldae (som jeg selvfølgelig ikke rører!)

Så får kanskje mer nedgang uke 2/3?
Supert, noe å se frem til!

Takk for svar :-)

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:09   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 kilo ned.

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Må innrømme at jeg ikka har lest boka, så det med 4 uker uten alkohol var nytt for meg.
Jeg har lest side opp og side ned her inne, og føler at jeg har lært mye herfra, men sikkert ikke nok.

Jeg har "grovregnet" karboene. Dvs, ca 2 karbo pr. t-kake, regnet med karboene i rømme/crem fraiche og fløte (som jeg har spist litt av daglig). Har tatt med det som eventuelt er i grønnsaker (som jeg sikkert burde spise mer av), og eventuelt annet jeg har spist som inneholder karbo. Ganske sikker på at jeg er under 15 om dagen.



Ang rødvinen fredag - ble litt vanskelig å regne, og jeg drakk visst litt mer en jeg hadde planlagt....men stiksen var iallfall lilla både på morgenen og kvelden derpå. Heldigvis!

Skal ta til med deg med "ingen alokohol de første fire ukene", men du verden så glad jeg er for at rødvin inneholder lite karbo! Jeg er forferdelig glad i vin og sjokoldae (som jeg selvfølgelig ikke rører!)

Så får kanskje mer nedgang uke 2/3?
Supert, noe å se frem til!

Takk for svar :-)

Om du går ned, kommer jo an på hva du spiser. Som det står i boka: Ketolysekuren kan ikke gjennomføres uten grønnsaker og blandet salat.
Ketolysekuren fordrer en del fett, du skal holde deg mett, og du skal spise variert.
Og min erfaring er å følge boka litt slavisk, og sette seg inn i det. Da har man best utgangspunkt for å få det beste resultatet.
Ketolysekuren er en kur innenfor Lavkarbo og begrepet LCHF.
Det er mange veier å velge. Men ketolysekuren har sine "regler" , er en fin pekepinn for å legge om kostholdet. Det er masse gode råd og ideer i boka om hva som skjer med kroppen osv osv....

Her inne er det våre personlige erfaringer som ligger til grunn. Det er ingen kropper som er like, og derfor tilrettelegger man kostholdet slik som kroppen liker best

Ellers så er denne fin å starte med når det gjelder en mer generell LCHF:

http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
44 år, 45 kilo og 162 cm - SOS Stupedama Generell ernæringsdebatt 14 29-03-09 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no