Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekur-start og røykeslutt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-12, 20:22   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Ketolysekur-start og røykeslutt?

Er det noen som har noen formening/erfaring med å starte med disse to tingene omtrent samtidig?

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 00:31   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Om du vil ha det skikkelig jævlig en gang for alle, kjør på Jeg ville trappet ned på karboen, ikke spist høykarbo den ene dagen og streng lavkarbo den neste. Tips angående røykeslutt: drikk vann og sup te gennom hele dagen de første dagene. Og tygg tyggis fordi du er vant til å ha noe i munnen ofte. Slik slipper du å gå i fella med å spise mer/spise godteri som mange gjør. Å kutte drastisk på karbo og kutte røyken samtidig vil gi deg mye ubehag. Energimessig kan røykeslutten kompensere for energitapet ved karbokutt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 23:01   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Det går helt fint! Du må uasnett gjøre såpass mange endringer at du like godt kan gjøre alle.
Men når det er sagt, jeg hadde ikke klart å kutte røyken uten erfaringene fra lavkarbo.

Og ja, røykeplaster! Da slipper du peakene som bare minner deg på røyksuget.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 00:20   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Røykeplaster er bortkasta penger. Nikotinet forsvinner fort fra kroppen. Abstinensene må man ta en gang uansett.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 20:45   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Røykeplaster er bortkasta penger. Nikotinet forsvinner fort fra kroppen. Abstinensene må man ta en gang uansett.

Jeg har helt motsatt erfaring! Men bare med de runde, husker ikke merket, de firkantede var bare tull. Dessuten fikk jeg utslett av de.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 00:09   #6
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Er med skrekkblanda fryd jeg snart skal gå i gang med begge deler! Ketolysen starter nok fra midten av neste uke. Må få tømt skapene (les: spist opp alt snopet
Har også bestilt "Endelig ikke-røyker" og skal prøve denne. Plaster og annen erstatning hopper jeg over. Mulig det virker, har aldri forsøkt.
Er også andre gang jeg skal gå i gang med ketolyse. Første gang var for 3 år siden. Hadde det flott. Gikk ned og inn og humøret var på topp!
Må jeg forvente noe annerledes denne gangen? Evt. gjøre ting annerledes?
Delammer, har 3 barn ( 3mnd, 17 mnd og 6 år) hjemmeværende med minstemor, har ca 15 kg jeg ønsker langt pokker i vold..
Har ikke all verdens med tid til å lage mat.
Noen tips og råd?

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 00:53   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Ikke for å være demotiverende, men de jeg kjenner som har lest endelig ikkerøyker har bare begynt å røyke enda mer... . Bare bestem deg for å se hvor lenge du kan gå uten røyk. Det går litt og litt lenger og plutselig er du røykfri. Men med så liten er det vel ikke lenge siden du hadde en lang stopp, så bare fortsett på den stoppen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 01:55   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Er med skrekkblanda fryd jeg snart skal gå i gang med begge deler! Ketolysen starter nok fra midten av neste uke. Må få tømt skapene (les: spist opp alt snopet
Har også bestilt "Endelig ikke-røyker" og skal prøve denne. Plaster og annen erstatning hopper jeg over. Mulig det virker, har aldri forsøkt.
Er også andre gang jeg skal gå i gang med ketolyse. Første gang var for 3 år siden. Hadde det flott. Gikk ned og inn og humøret var på topp!
Må jeg forvente noe annerledes denne gangen? Evt. gjøre ting annerledes?
Delammer, har 3 barn ( 3mnd, 17 mnd og 6 år) hjemmeværende med minstemor, har ca 15 kg jeg ønsker langt pokker i vold..
Har ikke all verdens med tid til å lage mat.
Noen tips og råd?

ja, ikke spis godteriet men hiv det. Du forsinker bare vekttapet og skaper en veldig brå overgang. Du skulle trappe ned på karbohydratene, altså legge om gradvis over noen dager for å unngå å bli sliten i ukesvis.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 07:44   #9
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke for å være demotiverende, men de jeg kjenner som har lest endelig ikkerøyker har bare begynt å røyke enda mer... . Bare bestem deg for å se hvor lenge du kan gå uten røyk. Det går litt og litt lenger og plutselig er du røykfri. Men med så liten er det vel ikke lenge siden du hadde en lang stopp, så bare fortsett på den stoppen

Min erfaring er stikk motsatt. Jeg hadde ingen planer om å slutte å røyke, leste boka bare for moro skyld og har aldri sett meg tilbake. Etter noen uker følte jeg meg ikke som en eks-røyker, men som en ikke-røyker. Min mor og flere andre har hatt samme opplevelse. For meg ryddet boka effektivt opp i tankesett rundt røyking på en måte som gjorde at røyken ble unødvendig rett og slett.

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:58   #10
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Min erfaring er stikk motsatt. Jeg hadde ingen planer om å slutte å røyke, leste boka bare for moro skyld og har aldri sett meg tilbake. Etter noen uker følte jeg meg ikke som en eks-røyker, men som en ikke-røyker. Min mor og flere andre har hatt samme opplevelse. For meg ryddet boka effektivt opp i tankesett rundt røyking på en måte som gjorde at røyken ble unødvendig rett og slett.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:59   #11
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur-start og røykeslutt?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, ikke spis godteriet men hiv det. Du forsinker bare vekttapet og skaper en veldig brå overgang. Du skulle trappe ned på karbohydratene, altså legge om gradvis over noen dager for å unngå å bli sliten i ukesvis.


Høres kanskje ut som en bedre idé

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røykeslutt! langaard Generell diskusjon 262 31-07-14 20:25
Røykeslutt lionesse Lavkarbo generelt 7 09-11-09 22:55
Røykeslutt Runegutt Fysisk og mental helse 12 24-08-08 23:46
Røykeslutt lilletrine Livets lyse side 13 04-04-07 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no