Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-09, 02:38   #1
Kent18
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 2
Kent18 er på en erverdig vei

Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Heisann. Er en rimelig ung gutt på 18 år, som har funnet ut at etter 2 år på videregående+en litt fet barndom SKAL fjerne det begredelige fettet jeg har bært på de siste 10 årene! Veier per dags dato 109 kilo. Målet er vel ikke å gå ned i vekt, men å fjerne det overflødige fettet. Kan si det slik at jeg blåser i om jeg veier 80 kilo eller 90 kilo, så lenge fettet blir borte.
Jeg er 1.85 høy. Har en BMI på nesten 31.. Ikke bra.

Men jeg trenger motivasjon.. Jeg har FLERE ganger prøvd å gå ned i vekt og få vekk kosevalkene som til tider ikke er kule å vise frem på stranda da jeg har fått sprekker i huden osv. Ikke veldig pent

Men er det noen som kan hjelpe meg med å komme meg på rett kjør?

Jeg har generelt lite tid.. Har tenkt til å bruke sommerferien nå til å starte med, før 3 året setter inn.

Nå i sommerferien har jeg bestemt meg for å sykle til jobb hver dag, i stedet for å ta bussen. Jeg vil spise sunnere og jeg trenger råd på hva og hvordan jeg skal spise, bør jeg bruke en ketolysekur o.l? Noen råd anyone?

-Kent18



Edit: Kan kanskje legge til at jeg har vurdert å starte på ketolyse, pluss at jeg har tenkt til å kjøre proteinkost(tunfisk, egg osv) er det bra?


Sist redigert av Kent18 : 11-06-09 kl 02:56.
Kent18 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke! Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 09:33   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å gå fjerne fettprosent!

Jeg vil be deg lese litt om de forskjellige kostholdsfilosofiene her i forumet, og så synes jeg du skal plukke ut den som passer deg best.
Sett deg godt inn i kostholdet du velger, bruk forumet, les boken!

Det er vanskelig å starte på lavkarbo uten kunnskap.
Jeg forstår deg slik at du tenker i retning lavkarbo for å få vekk fettet.
Bruk en del av sommerferien til å få deg kunnskap, før du setter i gang for alvor med å legge om kostholdet.
Glem heller ikke at du må se på forandringene som en omlegging av livsstilen, ikke som en kur.
For du vil vel helst beholde en lavere vekt når du har nådd ønsket mål?
jeg sier ikke at du absolutt må leve på lavkarbo resten av livet, men du må forandre livsstil på en eller annen måte, for det er jo en grunn til at du nå har for mye fett på kroppen

Lykke til!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 11:24   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å gå fjerne fettprosent!

Denne er gangske fin: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Forresten er tunfisk og egg kjempefin lavkarbomat, vi bare sper på med litt fett i tillegg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 20:29   #4
Kent18
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 2
Kent18 er på en erverdig vei

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Har allerede plukket ut Ketolyse som en evnt hjelper ved siden av. Positive negative sider ved den?

Noen som vet hvordan jeg bør spise frem til jeg har startet kuren?

-Kent18

Kent18 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke! Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:25   #5
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Ketolyse kuren er efektiv som bare det den, men det kan være vanskelig å omstille seg i starten. I tillegg må du enten være på kuren eller ikke begynne i det heletatt, mengder med fett i kosten er ikke gunstig om du til stadighet sprekker på noe usunt som inneholder mye karbo, da legger du fort på deg i stedet. Som nevnt over her i tråden, sett deg inn i lavkarbo prinsippene les lavkarbo på 3min som ligger over her. Kjøp en bok eller lån på biblioteket. Kunskap er makt

Nå skal ikke jeg påberope meg det store vekttapet her, men jeg gikk ned 20kg på 4mnd i fjor på ketolyse kuren. Men jeg gjorde den fatale feilen med ikke å variere kosten nok, så jeg ble skikkelig matlei. Blir lei av egg og bacon etter noen mnd Nå har jeg lest mye om evnet og spiser mye mer variert, følger ikke ketolysekuren slavisk, men bruker den kunskapen jeg har ervervet derfra.
Lykke til dette klarer du fint. hadde jeg enda gjort som deg da jeg var 18...

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:29   #6
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Her er en del infotråder som jeg synes er veldig informative alle er startet av pål som studere ved idretshøyskolen og kan forklare mye på en enkel og forstålig måte.

http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=3254268

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:41   #7
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

denne er også verdt å se på

http://www.forskning.no/artikler/2009/januar/207538

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 22:16   #8
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Ketogen kost er kjempelett å forholde seg til så dette kan du klare.

Bor du hos foreldre og blir servert maten, eller lager du selv?

Det er bare å begynne med en gang. Du trenger ingenting annet enn mat for å begynne. Enkelt og greit. Har du tenkt å trene bør du nok også sterkt vurdere å ta multivitaminer og magnesium mot muskelkramper.

Jeg ville valgt forskjellig angrepsvinkel alt etter hva konkurranseinstinkt du har.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 09:10   #9
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Kampen mot Fettprosenten... velkommen til min verden - det er det eneste maset jeg får høre om to ganger i uken. men normal skal den bli..

Tips; få en analyse av kroppsammensetningen din. du er inne på et meget viktig poeng når du sier at den totale vekten er irrelevant, så lenge fettet forsvinner. Det du trenger å vite er hvor mye av kroppen din som er vann, muskler og fett - å hvilket nivå du skal strekke deg til.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 09:47   #10
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

BMI er et tøysetall siden det ikke tar hensyn til muskler. Men buksene har fasiten. Sitter de løsere vet du om du er på rett vei. En gutt på 18 og 109 kg vil helt sikkert få en del mer muskler underveis hvis han går fra lite aktivitet til mer aktivitet. Vekten kan da vise stillstand selv om fettet renner av. Et par mål med målebånd på ulike steder på kroppen vil avsløre om fettet forsvinner.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 09:47   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Opprinnelig lagt inn av Kent18, her.

Har allerede plukket ut Ketolyse som en evnt hjelper ved siden av. Positive negative sider ved den?

Noen som vet hvordan jeg bør spise frem til jeg har startet kuren?

-Kent18

Hva mener du "ved siden av"?
Syklingen eller proteinmat?

Går du på ketolyse, går du på ketolyse, og kan ikke kombinere det med noe annet, så lenge det ikke gjelder annen ketogen diett
På ketolysekuren kan du spise både tunfisk og egg altså, men det skal også fett til.

Du kan oppleve at syklingen blir litt tyngre i starten, men det stabiliserer seg som regel. Sykling er bra for kropp og sjel, men det betyr ikke nødvendigvis at du går ned i vekt av det. Du bør ha hovedfokus på maten. Maten tar kiloene, trening tar grammene.

Du må også tenke på hva du gjør når skolen begynner. Det er lite vits med en lavkarbo-sommer om du går tilbake til baggis og majones når skolen begynner. (som var en hit når jeg gikk på vgs ihvertfall )

pro og cons?

Pro:
Du kan spise fett. Og kjøtt.
Maten er god!
Du må ikke småspise hele dagen, men det kan holde med to-tre måltider.
Du går ned i vekt!

Cons:
Det kan bety litt mer matlaging. og du må planlegge maten om du er mye ut og flyr.
Du bør holde deg unna øl.
Du føler deg litt slapp i begynnelsen, men det er som regel fordi du er på avrusing. (sukkerabstinenser)


Her har du en fin oversikt over hva du kan spise på lchf (low carb, high fat), som ikke er så ulik ketolyse.
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til motivasjon AnSoRa Ketolysekuren 5 16-04-09 21:24
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon GKS Ketolysekuren 25 02-03-09 22:12
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no