Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 20:54   #151
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Søren tror dere ikke jeg havna inn der de serverer makaroni med ost og kvikk lunsj i dag da.........men skal snart ut derfra igjen da .

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:14   #152
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Jeg vil og være med på toget!!!

Vi skal på ferie 20.mai og jeg skal være klar for å hoppe rett inn i bikinien til da.. altså!

Håper på å gå ned 3kg til 20.mai... håper!!

(vi har også parkert bilene, nå brukes sykkel og sykkelvogn dit vi skal, så lenge det er vær til det!)

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:34   #153
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

æsj altså.. i vogna mi så ble det pålagt med kebab til middag, og de andre her har planer om sjokolader, yoghurtnøtter, oreokjeks, potetgull, burn og annet godt her i kveld er redd dette blir for vanskelig for meg, men jeg skal prøve å holde meg megasterk mens det står på.. jeg har jo tross alt pepsi max og noe baconsnacks stående i skapet, men jeg savner virkelig noe søtt og spiselig, lei av salt baconsnacks nå, men jeg reagerer på sukkerfri sjokolade.. ikke sånn at jeg blir sittende på do, men at jeg greier ikke å begrense meg, og ender med å spise for mye, og da tikker vekta oppover. Skulle ønske det fantes noe lavkarbo smågodt som jeg tålte! Hva skjedde med alt det sukkerfrie man fikk i smågodt før? det er mange år siden jeg har sett...
Vi har besøk av lillesøsteren min i natt også (vært her siden i går) og da blir det alltid til at vi serverer etter ønske (hun har anoreksia, så jeg gir henne hva som helst så lenge hun spiser. huff.. ikke 14 år engang ), så da blir det noen svake øyeblikk her..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:41   #154
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Har endelig forlatt vaske-huset-til-helga-vogna, og er nå klar for slenge-seg-i-badekaret-vogna før jeg inntar sovekupeen i den forrerste sovevogna.
Må si jeg er veldig fornøyd med dette toget og alle passasjerene, for ikke å snakke om alle de ulike vognene en kan benytte seg av og de mange ulike holdeplassene
Men nå hører jeg vannet renne, så jeg sier god natt til dere alle - i morgen er det en ny dag på toget

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:52   #155
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Jeg henger meg på toget.

Siden jeg begynte i januar har jeg jojoet som bare det. Blitt en del lavkarbobakst og kunstig søstning. Tror ikke kroppen tåler det noe særlig.

Etter å ha gått opp 2,2 kg før påske og 1 kg i løpet av påsken, håper jeg at det "renner" av før 17 mai, men jeg stresser ikke og tar det virkelig som det kommer.

Tut tut!!

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 22:12   #156
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

blitt litt lite spising i dag, men får ta det igjen i morgen. gleder meg til å innta sovekupeen må bare få sønn i seng først.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 23:57   #157
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Her har jeg vært i vaskekupeen og planlegge til konfirmasjonskupeen og litt i en skravlekupe, så nå er det sovekupe som gjelder, natta!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 00:08   #158
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Her her har det vært selvangivelsekupeen i kveld, men nå er det drømmelandkupeen som gjelder.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 07:47   #159
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Hei!!!

Jeg går på toget jeg og...
Har ikke satt meg noe mål om hvor mye på hvor lenge, men det første målet er å komme i ketose, og der er jeg på vei på dag tre, så da måe jeg komme gjennom kneika. Det neste målet er å kutte søtstoff, noe jeg gjør når jeg er kommet i ketose, blir så kvalm på vei inn ketose, at jeg må ha noe drikke med smak for å klare meg...så fun-light på meg de første dagene. Og sakte men sikkert strammer jeg inn på partystopperne: nøtter, tomater, meieriprodukter og ost.

Så er vi i gang tenker jeg!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:10   #160
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Ålrajt, da er jeg igang på lavkarbotoget igjen jeg også, etter et par dager med tenkepause.
Hu-hei hvor det går. Hehe.
Skal prøve å spise såpass at jeg holder meg ute av ketose, men jeg tror jeg er sånn at jeg havner fort i ketose (tok ca 36 timer sist).
Skal veie meg på mandag. (men blir å ha fast veiedag på fredager da, som før.)

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:12   #161
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Velkommen til nye passasjerer! Dette blir nesten et party-tog. Tror i alle fall det ikke kommer et eneste 17. maitog som slå dette toget i alle fall

I natt har jeg vært i feil kupé, tror jeg. For der jeg lå for å sove var det vanskelig å falle til ro. Har ligget og kastet på meg hele natta. Men nå er det en ny dag, og jeg regner med at i natt blir det bedre.

Sitter nå i frokostvognen, og surfer mens jeg spiser grove knekkebrød og drikker kaffe. En liten tur innom tv-vogna før jeg stikker til kontorvogna litt senere i dag.

God tur alle sammen!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:35   #162
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Jeg er stuck i vaskekupeen idag og. Det går unna med både klesvask og husvask. Og det er jo greit å utnytte seg av den gode tørken som er ute bakerst på toget Sammen med meg har jeg yngstesønnen som fortsatt har vannkopper.

Senere idag skal vi bevege oss til TVkupeen for å se det kongelige bryllupet i England i dag. Jeg er håpløs romantiker

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:40   #163
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Åh, det kongelige bryllup! Typisk at jeg jobber de fire timene midt på dagen da det er som mest spennende. Må kanskje sette opptak på dekoderen

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:46   #164
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Åh, det kongelige bryllup! Typisk at jeg jobber de fire timene midt på dagen da det er som mest spennende. Må kanskje sette opptak på dekoderen

Tror det er mange som gjør det idag Hadde nok gjort det jeg og om ikke poden hadde vært syk. Men nå er jeg hjemme så da er det jo greit å se det på direkten....må se det positive i alt

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:50   #165
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Jepp Av og til gjør det ikke så mye å ha syke barn. I alle fall ikke så lenge de ikke er alvorlig syke. Vannkopper er jo ikke alltid at de blir så dårlige av. Ikke etter noen dager i alle fall.

Kos deg med bryllup på direkten.

Nå er eldstejenta mi i dusjen, hun skal ha arbeidsdag i stedet for skole i dag. Og skal rett på speidertur etter arbeidsdagen, så jeg må straks stikke over i friseringsvogna. For hun har spurt så pent om ikke jeg kan flette håret hennes.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:22   #166
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Da er det snart helg igjen

Gårsdagen gikk greit, både matmessig, vann og vitaminer.

Og begynte med helgevasken Mer tas i dag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:28   #167
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Etter en god natts søvn, dusj, shining av kupe...delvis(mann er med, men har kommet fra nattevakt i kontrollvogna)deilig frøknekkisfrokost sammen med de andre i frokostvogna og en tur i nettbanken, så er jeg klar for bryllupsvogna...

Gikk greit med maten i går også. Sto over godteskåla den gamle påskeharen hadde satt inn. Kosttilskuddene og vann på stell. Litt trim i trappevogna, pluss lufting av hund på tredemølle...

Jeg hiver meg på ergometersykkelen på vei inn til bryllupet..
Ha en flott dag....det blir nok en tur på soltaket i dag også

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:45   #168
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Er her fortsatt jeg. Har fått helt karbo-fobi jeg, skulle jo ikke i ketose og ikke være så streng, men etter to angstanfall som resultat av karboinntak så frister det ikke så mye... (Lider av angst i utgangspunktet da...) Koset meg med jordbær og ekte kremfløte i går med god samvittighet, men litt rart og å hive innpå fett og ville ned i vekt. Har også tenkt meg inn i bryllupsvogna etter hvert.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:23   #169
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Sitter her med tiaraen og er klar for bryllupstur jeg også.

Var en kjapp tur innom selvangivelsekupeen først og nå litt lesetileksamen-kupeen mens jeg venter på å stige inn i selveste bryllupsvogna.

Dristet meg på vekta i dag, en kg opp siden før påske, det får gå.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:34   #170
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Da er jeg på plass i kontorvognen. Her er det kongelig bryllup på tv på veggen. Så jeg skal nok få med meg litt likevel

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:12   #171
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Må si jeg liker meg på dette toget,frokosten var 5 stjerners,og jeg har allerede drukket 3 store glass vann.Nå skal jeg gå og se om det er kaffe å få på dette toget

__________________
nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:27   #172
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Jeg sitter i skamme-vogna etter å ha sprukket litt Ble kebabrester til frokost, med chips og det hele.. æsj altså. Fasten ble ikke holdt heller.. 300g opp siden i går, selvsagt bare vann, men grusomt irriterende lell.. glad det er ei hel uke til veiedag i såfall! Nå skal jeg straks på trening og springe av meg den dårlige samvittigheten, og i morgen tar jeg en hardbarka lavkarbodag. Kjenner mammarollen kommer fram i meg mot meg selv når sånt skjer. haha guttungen min (18mnd) har begynt å kjefte på meg med fingeren viftene i ansiktet mitt også, og så den strenge stemmen da jaja får vel bare ta det imot.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:13   #173
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Den fasten jeg har sett her inne. Hva er det for noe?

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:23   #174
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg sitter i skamme-vogna etter å ha sprukket litt Ble kebabrester til frokost, med chips og det hele.. æsj altså. Fasten ble ikke holdt heller.. 300g opp siden i går, selvsagt bare vann, men grusomt irriterende lell.. glad det er ei hel uke til veiedag i såfall! Nå skal jeg straks på trening og springe av meg den dårlige samvittigheten, og i morgen tar jeg en hardbarka lavkarbodag. Kjenner mammarollen kommer fram i meg mot meg selv når sånt skjer. haha guttungen min (18mnd) har begynt å kjefte på meg med fingeren viftene i ansiktet mitt også, og så den strenge stemmen da jaja får vel bare ta det imot.

Barn er skjønne...kos deg med ham...

Jeg har nettopp vært i frokostvogna og spist en diger svinekotelett (ja, jeg vet at klokka er 13.15, men spisedagen min begynner sent og slutter tidlig) Lagde en hel langpanne med svinekoteletter i går - 2 kg. Svinekoteletter er godt å ha å trive til når jeg ikke finner på noe annet...
Ned 0,7 fra i går. Bare vann, men likevel - en blir tilfreds av slikt... har litt mer vann som skal ut kjenner jeg, men det kommer.....
Nå skal jeg ut og gå en tur på 3 kilometer i passe tempo slik at beina får sitt..... Ha en fin dag på toget....tøffe, tøffe videre vi tøffingene !!!

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:37   #175
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Da forlater jeg kontorvognen, og tar plass i rydde og vaskevognen en stund før jeg skal være mye i bursdagsvognen i helga. Feire 5 åringen tre dager til ende

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no