Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lite vektnedgang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 20:03   #1
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Lite vektnedgang

Har gått ned 2,8 kg på 5 uker IKKE spes. fornøyd med det. Syns jeg har vært veldig flink også. Leser om disse partystopperne har derfor prøvd å holde meg unna meieriprodukter og proteinbrødet nå en ukes tid. Venter i spenning til veiedag lørdag. Men drikker sikkert formye pepsi-max klarer liksom ikke å la vær. hehe Bør nok gå ned ca. 30 kg

Trener step en gang i uken ellers på trimsykkelen en halv time hver dag. (iallefall siste uken - på trimsykkelen)

En vanlig dag:
Frokost: salat, reke, tunfisk masse majones
Lunch: blandet salat med diverse pålegg og creme fraice.
Middag: Stekt kjøtt/fisk blomkål/brokkoli av og til isbergsalat. Mye smør/evt rømme.
Kveld: 2 stekte egg med bacon/mårpølse/salami ol. med mye majones.

Tidligere ukene Lunch: 2 tynne brødskiver (ketolysebrød) med mye godt pålegg (uten karbo) da selvfølgelig Spiser også litt (mye) baconsvor og gele m/krem på helg.

Registrerte meg på diett.no og veide all mat jeg spiste 1 uke:
Lå da på 20-25 protein, 70-77 fett og 10 karbo per dag.

Ganske sikker på at jeg spiser nok fett.

Lurer på hva jeg spiser gale da.... noen som kan hjelpe meg???


zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:20   #2
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

Litt mer karbo og enda mer fett pr dag kan du jo prøve.
Anbefales jo minst 15g karbo.

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:25   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Lite vektnedgang

Og fortsett uten brød, er ikke sikkert du får resultat med en gang du kutter brødet så ikke begynn å spis det igjen selv om du ikke får det resultatet du håper på når du går på vekta på lørdag.
Måler du deg?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:16   #4
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

Takk for svaret Skal prøve med flere karbo, men synes det er vanskelig siden det skal komme fra grønnsaker....

Ja jeg måler meg og har gått inn i cm. spes. rundt magen (å det trengs) min lite ned i vekt da hadde forventet mer.

zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 09:19   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite vektnedgang

Nå vet jeg ingenting om aktivitetsnivået ditt, men jeg synes det kanskje var litt mye med fire måltider? Er det vane, eller føler du at du trenger 4 måltider?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 16:58   #6
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

eh for mye mat?? trodde det var greit med 4 måltider. Må jo spise noe før jeg drar på jobb å noe på jobb. Ganske sulten når jeg kommer hjem igjen også. Kanskje kutte kveldsen da?!! Trener vanligvis en gang i uke på treningssenter prøver i tillegg en halv time på trimsykkelen hver dag....

Sliter fælt med motivasjonen denne uken

zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:18   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av zuzi, her.

Men drikker sikkert formye pepsi-max klarer liksom ikke å la vær. hehe

Der har du nok hovedgrunnen... Det vi sliter mest med å kutte er som regel det som trengs mest. FOrøvrig klarer de fleste det de vil, så da må man bare bestemme seg for hva man vil....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:11   #8
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

Ok takk for tipset skal prøve å redusere, men blir så lei av å bare drikke vann

zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:21   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av zuzi, her.

Ok takk for tipset skal prøve å redusere, men blir så lei av å bare drikke vann

Prøv vann med isbiter og sitronsaft i, veldig forfriskende!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 00:28   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av zuzi, her.

Registrerte meg på diett.no og veide all mat jeg spiste 1 uke:
Lå da på 20-25 protein, 70-77 fett og 10 karbo per dag.

Ganske sikker på at jeg spiser nok fett.
Lurer på hva jeg spiser gale da.... noen som kan hjelpe meg???

20-25 hva for noe??? 70-77 hvafornoe? osv

Du skal regne i energiprosent. For min del vil det si at jeg skal ha ca 100g protein og 150- 200g fett!
Dvs
30g karber= 5%
100g protein= 17%
208g fett= 78%

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 10:36   #11
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

Sorry glemte benevnelsen. Snakket egentlig om %, men ser jeg har skrevet gram på karbo.

20-25% protein
75-77% fett
2-3% karbo

zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 10:45   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

% hva? Av matinntaket i gram, eller energi%?
Sånn som at
1g karb= 4kcal
1g protein=4kcal
1g fett= 9kcal

Neida, er ikke sær jeg!

Mange av disse programmene opererer med masse feil og gir deg data du egentlig ikke kan bruke til så mye, bare derfor jeg lurer!

Jeg syns ikke du har gått ned lite, du ligger på gjennomsnittet for hva som er bra!

Det er bedre å drikke noe, selv om det er brus, enn å drikke for lite. Det eneste er om søtstoff er stopper for deg.

Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. Er sulten når jeg spiser, men har ikke store måltider (Syns jeg). Om du ser i journalen min fra 8. -26- mars, finner du hva jeg har spist. Gikk ned 3.1kg på de ukene, med Cola zero i helgene og fun light saft i ukedagene! Litt vann og te også, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 10:45   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Nå vet jeg ingenting om aktivitetsnivået ditt, men jeg synes det kanskje var litt mye med fire måltider? Er det vane, eller føler du at du trenger 4 måltider?

Dette rådet gjelder vel kun dersom du spiser utenom når du er sulten. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett.
Å spise mellom måltidene, eller i det hele tatt å spise når man ikke er sulten er en ganske klar årsak til at man ikke går ned i vekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 11:51   #14
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

Av matinntaket i energi er det feil

zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 11:57   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av zuzi, her.

Av matinntaket i energi er det feil

Det sier noe om forholdet mellom protein, fett og karber, og det er jo viktig nok. Men det hjelper ikke å vite dette om du spiser halvparten så mye som du trenger eller dobbelt så mye som du trenger..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 12:00   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Neida, det er det som er riktig!
Men det er mange som gjør det feil og da blir jo et eventuelt svar fra meg helt feil, om jeg snakker energi% og de bare % i gram!

Som sagt, jeg syns ikke du går sakte ned! 0.5 til 1.0kg pr uke er det anbefalte tempo!Da klarer både hode, hud og kropp å følge med i svingene!

Nok væske, nok fett og ingen partystoppere, så løsner det nok!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 12:12   #17
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang

ÅÅÅ takk for hjelpen.

Vekten viste ned 0,4 kg i går så da er jeg kommet til 3.2 kg.

Litt mer motivert nå

__________________


zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 12:20   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang

Det er kjempebra

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektnedgang per uke? mariam2111 Spørsmål og svar 13 03-04-10 21:46
Vektnedgang Kokkå Spørsmål og svar 2 23-02-09 15:48
Vektnedgang mortil2:) Spørsmål og svar 2 23-02-09 15:19
Rar vektnedgang ... Sense Ketolysekuren 1 06-07-08 21:25
Vektnedgang lille74 Ketolysekuren 2 03-02-08 08:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no