Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny Giv 2012, blir DU med?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-12, 10:56   #176
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Gått opp 1 kg siden tirsdag.. Hva i alle dager?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:17   #177
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og jeg opp 0,3.

Dvs 0,8 opp siden snikveiinga for noen dager siden. Mistenker at knekkebrødene har skylda.

Opp på vekta, men ikke gitt opp! Ikke sant?

Dette går fort av igjen!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:24   #178
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Føler meg fortsatt litt oppblåst av all den gode julematen + + (lavkarbo selvfølgelig). Har ikke vært flink med vann siden før jul, men i dag har jeg fått i meg en liter allerede. Regner også med at alkoholen fra nyttårsaften er forbrent så, så herfra burde alt bli "normalt". Jeg er jo ikke på vekta (siden den sa takk for seg i høst), men buksene føles som de gjorde før jul....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:25   #179
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og jeg opp 0,3.

Dvs 0,8 opp siden snikveiinga for noen dager siden. Mistenker at knekkebrødene har skylda.

Knekkebrød er no no for meg når jeg skal ned Det må bli når jeg skal stabilisere en gang..........

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:36   #180
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Nå har jeg levd tre dager på lchf, og smaken i munnen tyder vel på at jeg er i ketose. Jeg bryr meg egentlig ikke, ketose er ikke noe mål for meg egentlig. Jeg veide meg i går og i dag, og var 500g mindre i dag enn i går, så da tror jeg på at dette går veien, og nå skal vekten på dynga, og en ny skal kjøpes inn om en måneds tid til neste veiing. Det kan kanskje bli veldig bra, for erfaringsmessig viser den vi har nå mer enn de andre jeg har testet så da får jeg kanskje en ekstrabonus.

Egentlig vil jeg jo veie meg hver dag, men jeg kjenner at det er viktig at jeg slipper kontrollen litt og bare fokuserer på å spise og å leve riktig og så får resultatene bli som de blir. Jeg har jo ikke dårlig tid, det får ta den tiden det tar.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:20   #181
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

I dag våget jeg meg på vekten for første gang etter jul, og den var vennlig nok til å vise 1.2 ned siden sist veiing 20.12. Puh... Egentlig burde jeg gi blaffen i hele vekten, siden jeg så tydelig merker at kroppen blir mindre selv om ikke den forbaska skalaen alltid bekrefter dette...

Egentlig vil jeg jo veie meg hver dag, men jeg kjenner at det er viktig at jeg slipper kontrollen litt og bare fokuserer på å spise og å leve riktig og så får resultatene bli som de blir. Jeg har jo ikke dårlig tid, det får ta den tiden det tar.[/quote]
Hør-hør...! Et godt og nyttig mantra jeg skal legge mellom ørene!
Pleier å veie meg en gang pr uke, men det er antakelig for ofte... "Dagens" tarm-og blæreinnold samt kroppens væskeopptak varierer jo noe veldig, og det er jo ikke ensbetydene med at vi har lagt på oss, er det vel?! Kanskje disse vektene som måler fett/vann prosent er en god ide? Er det noen som har erfaring med disse?

Nå skal jeg ut å gå halvannen-mil-runden min, med freske fraspark og kul musikk på ørene. Om noen har tips til energigivende musikk til spillelisten min tar jeg gjerne imot!

Ha en fin dag alle sammen!

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:32   #182
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg var kommet tilbake på 68,5 igjen. Fornøyd med det jeg. Jeg mistet noen kilo før jul og i jula, så jeg ser på det som en seier om jeg klarer å holde de vekk. Det er jo ofte slik at en tapt kilo kommer tilbake med hele "familien" på slep.

Lykke til i helgen alle sammen

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:38   #183
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Da veide jeg meg i dag, og da var det bare 0,2 kg opp siden 23/12, og det er jeg fornøyd med.

Så nå er det bare å jobbe seg videre.

Jeg på oss alle sammen her inne.
For dette greier vi når vi står sammen.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:45   #184
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Detta går så det suser! Har ikke veiedag før neste lørdag da.. How will I ever survive..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:49   #185
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Kanskje jeg også burde innføre fast veiedag. Er deppa av dagens veiing og oppfører meg derfor ikke helt konstruktivt i matvalgene mine. For å si det sånn.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:52   #186
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Kanskje jeg også burde innføre fast veiedag. Er deppa av dagens veiing og oppfører meg derfor ikke helt konstruktivt i matvalgene mine. For å si det sånn.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

Jepp, får veldig lyst på mat, men vil ikke ha noe av det vanlige. Tapas pleier å hjelpe meg på sånne dager. Assortert blanding av gode oster, oliven, spekemat, grønnsaksstaver osv. Lett å spise og veldig godt...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:55   #187
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Ja, og kanskje man samler litt vann i kroppen også...? (Hoho, snakk om å klamre seg til bortforklaringer!)

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:04   #188
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Snikveiing viste 0.5kg ned i dag Vet at det er mest vann, men det føles godt likevel! Kjenner ellers at jeg sliter litt med å få sove, samt konstant tørste og hodepine. Alt som det skal være, med andre ord Bortsett fra sovinga da, men sånne perioder har vi vel alle innimellom. Nå skal jeg lese litt biokjemi, det er så mye mer interessant når man prøver å finne ut hva lavkarbo gjør med kroppen!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 16:37   #189
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som kan anbefale en god sportsbh??

Jeg bruker normalt 85 e så disse sportsbhene fra Rob... Pie.. (eller noe) tror jeg ikke passe selv de har 8xl. De virker så små!

Sambo sier han kan stå bak meg på tredemølla og holde puppene i ro, men jeg tror ikke jeg er helt med på den..

Jeg trives med denne fra Change, veldig glad i at skulderstroppene kan justeres, og at den tas på som en vanlig BH.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 17:13   #190
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

Oh yes, gjett om

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:33   #191
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Dag 5 med lavkarbo (selvkomponert) for meg. Og vekta i morres viste -2 kg siden jeg startet på mandag
Er nok vann, men pytt sann, kiloer er kiloer!!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 08:36   #192
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 09:32   #193
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Blir med her jeg!
Målet er å holde seg under 70 kg i 2012. Jeg har kjempet meg ned og der skal jeg holde meg!
69,7 kg i dag!
Skal også trene 1000min i måneden!
PR.nå: 80/1000min

68.8 kg i dag, så det går bra med vekta!
Verre er det med treninga for jeg er så forkjøla og kjenner at det ikke er mulig for meg!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 10:01   #194
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg


Gratulerer!!!
Så fantastisk - gleder meg til jeg kan si det samme.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 10:34   #195
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg

WOW - så morro. Det står det skikkelig respekt av, og veldig motiverende for andre. GRATULERER

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:04   #196
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg

Gratulerer, det er jo kjempe flott

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:16   #197
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg

WOW! Helt fantastisk innsats! Dette gir stor inspirasjon - gratulerer!!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:31   #198
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

JA JEG ER MED!!
Gikk opp to kilo i juleferien, og det førte til at jeg føler meg FEIT igjen Da vekta nådde nye lavmål følte jeg meg så "slank" -- men nå er magen der igjen, føler jeg.

Så, mine mål i første omgang er;

  1. Få bort de to julekiloene! MÅL NÅDD!
  2. Gå ned enda 2 kilo til 1. februar!
  3. Komme under 80 til 1. april!
Lykke til "meg selv", lykke til alle sammen!!!
Og etter ei uke er da den første julekiloen borte - heldigvis! Så da er jeg på rett vei:0)

__________________


Delmål bmi 27

Sist redigert av Makat : 13-01-12 kl 16:37.
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:47   #199
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg


Hurra for deg! Såååå deilig det må være! Gratulerer, flinke du!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:58   #200
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.


Jeg er normalvektig! Dette var rart
67,7 kg

Gratulerer!!! Fantastisk godt jobba og en inspirasjon for oss andre!

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
BILLIGE Eurodiett-måltider; utløper først 2012 FakeSmile Eurodiett 12 02-01-11 14:05
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no