Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vektøkning i startfasen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-12, 22:16   #1
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Vektøkning i startfasen

Jeg har ganske nylig gått kjapt opp 5 kg og begynte 1 uke siden med lavkarbo. Når jeg har gått på dette før, så har jeg alltid gått relativt raskt ned, men nå opplever jeg kun å gå oppover. Jeg spiser ikke for mye, hverken kalorier eller karbohydrater. Ikke for lite heller igrunn.

Startet på 69, gikk raskt ned til 67 og nå har jeg brått gått opp til 70 kg :S
Er så demotiverende når jeg synes jeg er relativt flink! Har ca 15 kilo å gå ned.

Noen andre som har opplevd dette?

tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:21   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning i startfasen

Hvor høy er du? Selv om man ikke kan stole 100% på BMI så gir det en viss indikasjon på om man er overvektig eller ei. Kanskje du allerede har normal BMI? Og derfor opplever å ikke gå ned nå.
Mange tråder her inne om dette, at om man ikke er overvektig men ønsker en mer fit kropp er det beste å trene styrke.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:34   #3
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning i startfasen

Jeg er 170 cm, men 70 kg er for mye på kroppen min. I august så veide jeg 61-62 kilo, så hvor disse kiloene kommer fra vet jeg egentlig ikke. Jeg har gått på mange antibiotika-kurer, men usikker på om det kan ha noe med saken å gjøre.

Jeg driver med styrketrening og har drevet med det en stund, så er ikke sånn at kroppen brått samler vann pga. oppstart med frivekter f. eks.

Merker jeg blir smådeppa av å ikke passe noen av klærne mine. Alle buksene minus 1 er for små

tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:36   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning i startfasen

Opprinnelig lagt inn av tegasy, her.

Jeg er 170 cm, men 70 kg er for mye på kroppen min. I august så veide jeg 61-62 kilo, så hvor disse kiloene kommer fra vet jeg egentlig ikke. Jeg har gått på mange antibiotika-kurer, men usikker på om det kan ha noe med saken å gjøre.

Jeg driver med styrketrening og har drevet med det en stund, så er ikke sånn at kroppen brått samler vann pga. oppstart med frivekter f. eks.

Merker jeg blir smådeppa av å ikke passe noen av klærne mine. Alle buksene minus 1 er for små

70 kg er jo normalvektig så det er ikke sikkert du vil gå ned noe på lavkarbo uten å telle kalorier ganske stramt i tillegg til karber. Men du mener ikke at du skal ned til 55 kg?! Da er du på grensa til å være undervektig!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:40   #5
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning i startfasen

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle gått ned på lavkarbo nå når jeg alltid har gjort det tidligere? 56-57 kg er målet, men 60 kg (der jeg var for ganske få måneder siden) hadde også vært ok. Virker sikkert lavt, men jeg er spedt bygd og har mye overflødig fett på kroppen nå. Over 33 %
:/

tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:49   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning i startfasen

Opprinnelig lagt inn av tegasy, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle gått ned på lavkarbo nå når jeg alltid har gjort det tidligere? 56-57 kg er målet, men 60 kg (der jeg var for ganske få måneder siden) hadde også vært ok. Virker sikkert lavt, men jeg er spedt bygd og har mye overflødig fett på kroppen nå. Over 33 %
:/

Det tar vel gjerne litt lengre tid for hver gang om man har slanket seg mange ganger...?

Ja, jeg synes 56-57 kg virker veldig lavt til 170 cm, jeg veier 54.5 kg og er nesten 20 cm lavere enn deg og skulle jeg hatt samme bmi som deg på ønskevekta di måtte jeg veid 45 kg...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 22:54   #7
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektøkning i startfasen

Jeg opplevde at jeg måtte stramme mer inn på karbo for hver gang jeg la om til lavkarbo. Hvis du har gått opp en kg er du ihvertfall ikke i ketose, for da mister du vann. (Glykogenlagrene i kroppen tømmes) Hvis ikke du spiser for mye karbo, så spiser du kanskje noe du ikke tåler? En vanlig bom er for mye fløte f. eks, eller for mye nøtter. Har du fokus på et flatt blodsukker, framfor å telle karbo? Dessuten bør du bruke målbånd framfor vekt, ettersom du trener styrke er det ikke sikkert du mister så mange kg, men du kan fint bli sterkere og mindre og som påpekt, er du normalvektig må du nok regne lengre tid..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 24-12-12, 08:58   #8
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien
Unhappy

Sv: Vektøkning i startfasen

Opprinnelig lagt inn av tegasy, her.

Jeg har ganske nylig gått kjapt opp 5 kg og begynte 1 uke siden med lavkarbo. Når jeg har gått på dette før, så har jeg alltid gått relativt raskt ned, men nå opplever jeg kun å gå oppover. Jeg spiser ikke for mye, hverken kalorier eller karbohydrater. Ikke for lite heller igrunn.

Startet på 69, gikk raskt ned til 67 og nå har jeg brått gått opp til 70 kg :S
Er så demotiverende når jeg synes jeg er relativt flink! Har ca 15 kilo å gå ned.

Noen andre som har opplevd dette?

Trasig når man opplever sånt som vektøkning når man faktisk gjør et ærlig arbeid med å gå ned i vekt.

Kanskje det vil hjelpe å prøve en annen type diett?

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 19:17   #9
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning i startfasen

Har begynt å gå ned nå, mulig det var pms eller medisiner som ødela for meg. Vært i ketose i litt over 2 uker, men det går ganske sakte nedover. Kanskje det har noe med å gjøre at jeg har slanket meg mange ganger før ja

tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 08:59   #10
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektøkning i startfasen

Samme problemet her,men fant løsningen forrige dagen : VANN må til jeg må drikke ca 1.5-2 liter om dagen og nå går vekta fint nedover

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 10:48   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning i startfasen

Vann er et godt tips. Et annet er å tenke på at dersom man har begynt å bruke mye mer melkvarer på lavkarbo så kan det hende man er blant de uheldige som ikke tåler melkvarer så veldig godt. Her må man rett og slett eksperimentere seg litt fram.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:36   #12
tegasy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 21
tegasy er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning i startfasen

Takk for vann-tipset, jeg er altfor dårlig til å drikke tror jeg!

__________________


tegasy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser jeg så mye i startfasen? henriettelavkarbo Lavkarbo generelt 4 25-03-11 11:17
Startfasen - fymat? cathrin09 Generell diskusjon 4 21-02-11 18:02
Hva synes dere om denne?(kakespising i startfasen) hoppetussa Spørsmål og svar 1 07-08-10 10:08
Hvor mye vekttap i startfasen? linkn Lavkarbo generelt 18 02-02-05 00:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no