Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

*TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-07, 14:28   #1
Monikken
Juniormedlem
 
Monikken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akereshus
Alder: 54
Innlegg: 12
Monikken er på en erverdig vei

*TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Nei og nei!!! Klarte ikke styre unna en Smash og et wienerbrød istad!! Er sååååå sinna på meg selv nå atte *FYYYYY* Har vært i ketose i 11 dager nå...at det går an å være så DUM!!! Er da de 11 dagene gått "rett i vasken" eller er jeg "back on track" iløpet av et par dager montro?
*hjeeeeeeelp*
Klasker lanken HARDT,HARDT,HARDT!!!!

__________________
Monikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:40   #2
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Jeg mener å ha lest at det kan ta noen dager før du er på rett kjøl igjen,ja. Håper det ikke går lenge før du eri ketose igjen da

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:43   #3
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Hei, vær litt snill med deg selv du. Ingen lankeklasking! Om du er for streng med deg selv, sprekker du. Ikke gjør ketolyse til en stor greie om hva du IKKE kan spise! Vi nevner i fleng: Kjøtt, mm. Bacon og egg, dobbelt mm!

Kanskje vi fungerer helt ulikt, men måten jeg holder meg unna sprekker på ()() er å passe på å ha det bra, hvert øyeblikk av dagen. Om jeg får lyst på noe "forbudt", spiser jeg det bare ikke. Og fordi jeg har det bra, er det ikke så big deal. Savvy?

Lykke til!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:43   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Ikke tenk så mye på det. Spist er spist. Bare fortsett som før så er du snart på rett spor igjen.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 15:44   #5
Monikken
Juniormedlem
 
Monikken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akereshus
Alder: 54
Innlegg: 12
Monikken er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Takk for svar dere
Og skal tilbake! Det er helt sikkert! Skal på kurs imorgen og tirsdag, vet at det da blir servert snitter...får bare unngå å spise det brødet! Rosastbeef, reker, salaten og tilbehøret går jo helt finfint
Spørs vel om jeg får noen merkelige blikk, men da sier jeg det bare som det er...er på en spesiell kur, rett og slett!

__________________
Monikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 16:27   #6
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Opprinnelig lagt inn av Monikken, her.

Rosastbeef, reker, salaten og tilbehøret går jo helt finfint

mmmmmmmmm!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:05   #7
Monikken
Juniormedlem
 
Monikken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akereshus
Alder: 54
Innlegg: 12
Monikken er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Må bare prøve om jeg har klart den "ticker"-greia

__________________
Monikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:29   #8
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Kjære Monikken.

Ikke vær så sint på deg selv, det er den sikreste måten til å gjøre det igjen. Gjort er gjort, du legger nok ikke på deg, men vekten står kanskje stille en dag eller to. Neste gang du får et sug, pust skikkelig dypt inn så mye du orker, og laaaangsom ut igjen. Gjør det 10 ganger, da har du garantert glemt det du hadde lyst på.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:02   #9
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Neste gang du får et sug, pust skikkelig dypt inn så mye du orker, og laaaangsom ut igjen. Gjør det 10 ganger, da har du garantert glemt det du hadde lyst på.

...og drikk et stoooort glass vann...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:28   #10
Monikken
Juniormedlem
 
Monikken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akereshus
Alder: 54
Innlegg: 12
Monikken er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

JA, et STORT glass vann!!! Puste inn 10 ganger og tenke på Sommeren 2008
Hvor lenge har dere gått på "kuren" og hvor mye har dere gått ned?

__________________
Monikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 23:20   #11
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Forstår følelsen din av dumhet, jeg hadde nok sikkert følt det på samme måten.
En utskeielse, som betyr en "bot" på 2-4 dager eller noe sånt, er ikke særlig festlig.

Jeg er så fornøyd med resultatene av denne kuren at jeg alltid veier dette opp imot fristelsene. Er det verd det liksom? spør jeg meg selv.
Svaret har til nå alltid blitt nei

Faren min er alkoholen, jeg er veldig usikker på hva som er for mye å drikke av tørr hvitvin.
Det sies jo at en tåler mindre når en er i ketose, men slik er det ikke for min del-og jeg liker å drikke til jeg kjenner den gode brisen.
Det kan godt være at jeg har drukket mer vin enn jeg burde, og isåfall er/har det vært min "sprekk".
De tre første ukene av kuren nøt jeg ikke alkohol, men har siden drukket vin hver helg.

I tillegg til dette hadde jeg en planlagt utskeielse i anledning vår eldste sønns bryllup forrige helg.
Jeg spiste ikke poteter eller kaker, men jeg smakte noen te-skjeer av desserten, sparte ikke på sausen og drakk ett glass champagne og en liten baylies, for å nevne det jeg gjorde som inneholdt mye karber.

Jeg ser igrunnen bort ifra det "som skjedde" i brylluppet, for det hadde jeg en avtale med meg selv på i det jeg startet kuren.

Ellers så har jeg holdt meg til det jeg skal og har gått ned 8 kg på 5,5 uker.

Ønsker deg masse lykke til videre!! Stå På!!!

__________________


Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 07:02   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Hei
Ta med deg erfaringen ( de negative følelsene) slik at du har den erfaring å tenke på neste gang du får lyst til å sprekke. Tipser du er på rett kurs allerede i kveld, en rask spaseretur en timestid vil komme godt med.
For øvrig er det smart å fokusere på ale fordelene med ketolysekuren: energi, fravær av sult, en mage som fungerer normalt, flott hud nydelig og velsmakende mat, etc fremfor å finne frem negative sider.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 08:05   #13
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ta med deg erfaringen ( de negative følelsene) slik at du har den erfaring å tenke på neste gang du får lyst til å sprekke. Tipser du er på rett kurs allerede i kveld, en rask spaseretur en timestid vil komme godt med.
For øvrig er det smart å fokusere på ale fordelene med ketolysekuren: energi, fravær av sult, en mage som fungerer normalt, flott hud nydelig og velsmakende mat, etc fremfor å finne frem negative sider.
Lykke til
Torkil

Ja,dette merker jeg å! Plutselig er de fleste kvisene og det meste av den fete huden borte DET er det eneste jeg har merket det på da.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 11:08   #14
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Ok. Nå har du klasket på lanken, så legger du det bak deg og fortsetter videre. Og så gjør du forhåpentligvis ikke samme feil neste søndag.

Husk på at det var jo faktisk kun ET vinerbrød og EN liten sjokolade (hvis jeg husker riktig, er ikke de Smash sjokoladene så innmari digre, hva?) -
du går ikke opp igjen 10 kg av det.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:54   #15
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

flott hud

Jeg har nesten ikke cellulitter igjen, det er på god vei til å bli rene babyhuden "der bak"!!

__________________


Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:23   #16
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: *TOTALSPREKK* og på en søndag da ...

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Ja,dette merker jeg å! Plutselig er de fleste kvisene og det meste av den fete huden borte DET er det eneste jeg har merket det på da.

urk her er det flere kviser enn noen gang, helt grusomt! popper opp for hver gang jeg titter i speilet. Uff, får tenke på at om 2 uker er det forhåpentligvis over

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til hva jeg kan servere til lunsj på søndag? Titti Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 04-11-06 01:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no