Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Knekkebrød / klibrød

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 04:32   #1
Sativa
Juniormedlem
 
Sativa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: på torget
Innlegg: 39
Sativa er på en erverdig vei

Knekkebrød / klibrød

Hev i meg veldig grove knekkebrød i sta, men ost, salami og majones. første gang på 3,5 mnd. Føler at jeg har sprukket. Jeg leser på pakkens næringsinnhold at karboinnholdet er på hele 68 prosent, derav 1,2 gram sukkerarter. Kan jeg nå lene meg tilbake og roe meg ned siden det er sukkerartene som vi skal passe oss for? Eller er de øvrige karboene like ille? Hva består i så fall disse karbene av?

Og, kommer jeg til å få et platå samt tre - fire liter vann i kroppen pga dette?

Må i tillegg skryte litt og fortelle at jeg har mistet 15 kilo på drøye tre måneder, samt rundet meteren på målebåndet :-)

Sativa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen selvkomponerte lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:56   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød / klibrød

Knekkebrød med såpass mye karbe er dessverre ingen god ide.

Om du skal spise knekkebrød er Fiberrik med solsikkefrø et godt alternativ. De har 37 karber pr 100 gram og hver skive veier 8-10 gram (de er ikke alltid like). Dvs. ca, 3,7 karber pr skive. Så har du Wasa Fiber Plus som har 47 karber pr 100 gram og 4,9 karber pr skive.

Det kommer litt an på hvor mye karber du har å gå på. Jeg pleier å a en skive med Fiberrrik m/solsikke til frokost. Med masse ost /pålegg på. Eller jeg baker brød med lavt karboinnhold sjøl.

Alle karbene skal dessverre regnes ! Det er kun sukkeralkoholer som kan trekkes fra på norske innholdsfortegnelser.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 13:48   #3
Sativa
Juniormedlem
 
Sativa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: på torget
Innlegg: 39
Sativa er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød / klibrød

Fanken!

Sativa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen selvkomponerte lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karber i knekkebrød. Murmeline Ketolysekuren 12 26-08-07 17:44
Knekkebrød AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 19:35
Klibrød og fase 2 Sissi Vedvarende vekttap 3 22-01-07 10:06
Knekkebrød eller brød? Beatemor Spørsmål og svar 6 04-05-06 17:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no