Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Rund og rar - hva slags klær velger man?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-08, 13:06   #1
Skrible
Medlem
 
Skrible sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 99
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Rund og rar - hva slags klær velger man?

Tror jeg fant en eller to tilsvarende tråder - men de var noen år gamle, så jeg spør på nytt, jeg.

Jeg synes klær er forferdelig vanskelig! Stort sett velger jeg bare å ignorere hele problemet og vandrer rundt i 'uniformen' - løstsittende jeans og langermet svart topp - uansett vær og anledning. Men når det blir så varmt som det har vært nå de siste dagene blir det litt i overkant, så jeg har gått rundt i kjole og hatt det betraktelig kjøligere - og prøvd å la være å være bekymret for mine usjarmerende legger.

Jeg tenker uansett at jeg kanskje trenger litt større variasjonsmuligheter i klesveien, men jeg er håpløs når det gjelder slikt. Føler at ingenting passer, eller at det blir enten altfor figurløst eller altfor damete. (Er temmelig kort, og veldig pæreform - utringninger går ikke an, de pleier å ende et sted i nærheten av navlen, og piratbukser blir bare litt for korte langbukser, hehe.) Så jeg bare lurer på om noen av dere har litt mer peiling på klær og sånt enn meg? Hvordan kler dere dere?

__________________
Virrer og vet ikke helt
Skrible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skjerpings Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:50   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Rund og rar - hva slags klær velger man?

Jeg er vel ikke nødvendigvis noen autoritet på området, men har jobbet noen år i "dameblad", så da har jeg da fått med meg noe - så her er noen tips:

* Ikke kjøp for store klær! Når man er stor, er det veldig viktig at klærne passer skikkelig. Typiske "potetsekker" (som riktignok er veeelig behagelige å gå i...) får deg til å se større ut.

* Jakker, skjorter etc. bør være figursydde, dvs. svinge inn i midjen, dette gjelder uansett fasong. Epleformede kan skape "midje-illusjon" ved hjelp av dette, og pæreformede bør markere midjen for å unngå at hoftene/baken blir det som "styrer" hvor bred du ser ut.

* Omslagskjoler er kjekke å ha Skjuler ekstrakilo på magen siden stoffet rynker seg litt og ikke ligger helt glatt.

* Bukser bør være lange nok, særlig for deg som er lav. Piratbukser (selv med riktig lengde) får deg til å se lavere ut. Velg bukselengde etter hva slags sko du vanligvis bruker - bruker du sko med hæler, bør du prøve buksene med skoene på og se til at buksebena går neeesten ned i bakken når de sitter riktig i livet (bittelitt klaring, type maks en halv centimeter, kan være greit for at du ikke skal snuble i dine egne bukser - men husk at f.eks. jeans kan krympe en del). Få noen til å legge opp buksene (eller gjør det selv ) hvis de er for lange.

* Velg bukser med rette ben, og absolutt ingenting med legg i livet. Bootcut er vanligvis fint for den som har ekstra kilo, men kan få lave mennesker til å se enda lavere ut. Men rette ben er gull

* Finn ut hva du synes er finest på kroppen din (puppene, bena, rumpa, hva som helst), og velg klær som fremhver dette. Da føler du deg bra, og ser bedre ut!

* Lange skjørt og kjoler kan være like behagelige i vamen som kortere varianter, hvis du ikke vil vise leggene (men husk at leggene dine antakelig er helt brillefine - vi blir voldsomt mye mer kritiske når di ser på oss selv enn på andre...)

* Naturstoffer er bedre enn syntetiske varianter, spesielt i varmen.

* Trange, glinsende stoffer ser bare fine ut på supermodeller, og ikke alltid da heller...

* Horisontale striper får deg til å se bredere ut, mens vertikale striper gjør deg smalere. Store mønstre kan virke slankende, mens små mønstre (type småblomtrede ting etc.) kan ha den motsatte effekten.

* Ikke vær redd for farger, selv om svart er en god, gammel venn Bruk heller mørke farger der du vil skjule noe og lyse der du vil fremheve.

* Sko med bredere hæler og tykkere såler er ikke bare bedre å gå i, men ser også som oftest best ut på mennesker med ekstra kilo.

Lykke til ! Husk at klær kan være gøy, uansett størrelse

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:56   #3
bofse
Juniormedlem
 
bofse sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 42
bofse er på en erverdig vei

Sv: Rund og rar - hva slags klær velger man?

Jeg er også ganske lav ragger 155 over bakken.
Løsningen for meg er å bruke tighets (sikkert skrivet feil) og lange gensere t skjorter som går godt nedenfor rompa. Siden jeg har så alt for mange ekstra kg blir ikke de lange til meg.
Skal jag kjøpe dongribukse som passer i bredden blir de en mil for lange.

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nettshopping av klær nellie Generell diskusjon 13 18-01-08 23:01
Klær og alder Tussa Generell diskusjon 13 24-07-07 00:13
Klær...? Hyper Spørsmål og svar 14 29-10-06 09:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no