Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-08, 20:28   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Livet suger big time om dagen. Altså ikke hvordan jeg har det, men hvordan jeg har det i forhold til kroppen min.
Den bare eser ut og fortsetter med det. Før sommern var jeg superflink og var nede i hele 73. Nå er jeg oppe i 77 og det er så enorm forskjell. Kan ikke fatte at 4 kilo kan utgjøre så mye med kroppen.
Men nå vil jeg bare tilbake der jeg var igjen.
Men jeg trenger motivasjon for jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Har jo gått på ketolyse ett år (for dere som ikke vet det) så alle grunnprinsipper og alt er ok, men det føles som om jeg begynner helt pånytt med å finne mat jeg kan spise. Mama lupesene reddet med en lang periode før sommern, for da hadde jeg et skikkeli matproblem. Og nå føler jeg at jeg er der igjen.
Men jeg vil bare ned til 73 igjen (som første delmål).....

Tar til meg ALT av tips og råd, motivasjon og trøst dere måtte gi meg, jeg trenger ALT nå!!!
Jeg er så livredd for å gi opp. Jeg vil ikke tilbake dit jeg var før. Er på ganske god vei nå, så trenger en TOTAL omvending av livet mitt...

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:42   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

ojda..kjenner det igjen ja. Kanskje du kan starte en ny dagbok? Ny giv liksom? Med ukesmenyer, som du handler inn hver mandag..
Finn ut hva du vil ha og ikke ha.Vil du ha lavkarbobrød eller ikke, vil du ha "ren mat" osv. Hva må du ha å se frem mot? Kino på lørdag med venninne?
Et glass vin til maten på søndag? En spadag før jul?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:50   #3
Skytten
Juniormedlem
 
Skytten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 62
Innlegg: 36
Skytten er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Husk hvor fort du egentlig kan gå ned 4kg! Fokuser på det og spis kun det du liker best (lavkarbo). Bruk tid på deg selv, lange kosestunder i badekaret, lakke tånegler og fingernegler, lag ditt eget spa hjemme. Det gjør ofte jeg sammen med datteren min på 15 år og vi storkoser oss sammen. Konsentrer deg om DEG og først og fremst: TENK POSITIVT! Ikke grav deg ned i "dårlige" tanker. Husk du er UNIK, du er FLOTT..og som de sier i reklamen YOU LOOK BEAUTIFUL! Ta deg noen lange, gode, varme tekopper og kos deg. Dette klarer du!! Lykke til)

Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:56   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Åååå dere er så snille.

Jeg kommer ikke til å lage lavkarbobrød for det gjør at vekten min stagnerer. Men jeg vte at jeg skal klare dette. Og tanken på hvor fort man egentlig kan gå ned 4 kilo gjør det litt lettere. OG bare det å vite at jeg KAN klare det er med på å gi meg litt motivasjon.
Jeg skal begynne å blogge igjen. Gjorde det hver dag, skrev ned hva jeg hadde spist den uken. Og det merker jeg nå, at det er veldig greit å komme tilbake til. Og det var veldig motiverende å lese innlegget hvor jeg var kommet ned i 72 blank For det er målet mitt.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:57   #5
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Ikke gi opp!

Personlig tror jeg det er viktig å både kunne separere kropp og sinn og å se det under ett. Dvs. at når man har det bra med kroppen sin, så kan det få påvirke sinnet positivt, men når man ikke har det så bra, så må man prøve å skille det og kjenne at selv om ikke alt er på topp, så er det mye som er bra likevel. Tenk på de tingene som er bra i livet ditt, de sidene ved deg selv du liker, både fysisk og psykisk. Der tror i alle fall jeg man kan finne mye motivasjon for å fortsette - ved å gjøre det gode bedre, ikke bare ved å få noe negativt opp på et akseptabelt nivå.

Hva med å eventuelt fokusere på noe annet enn rene kilo for en periode? Prøve å sette deg noen treningsmål, eller jobbe med å finne frem til ny mat som du liker? Eller bare ta fokuset helt vekk fra både mat og trening, og heller gjøre ting du liker, omgås fine folk og le mest mulig? Lamat bare være brennstoff, ikke noe tankene kretser rundt mer enn de må. Stress og misnøye kan stoppe vekta, som det har vært diskutert her de siste dagene.

Jeg er sikker på at du klarer det brillefint, når du har vært så flink før. Jeg heier på deg!

(Forresten skulle jeg gjerne drept (vel, nesten) for å veie det du veier. Den vekta du hater, er en ønskedrøm for andre.)

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:58   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

jeg måtte det...begynne å skrive igjen altså. Gikk opp igjen, og måtte hente meg inn at.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:01   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Sitat:

(Forresten skulle jeg gjerne drept (vel, nesten) for å veie det du veier. Den vekta du hater, er en ønskedrøm for andre.)

derfor HATER jeg egentlig å skrive om vekta mi, hvor ekkel jeg føler meg og hvor mye jeg skulle ønske jeg veide. For jeg vet det er andre der ute som sliter mye mer enn meg med vekta. Men av og til er dette en bra form for terapi. Og bare alt det dere skriver får meg enda mer lyst til å klare dette. Tusen takk

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:05   #8
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

derfor HATER jeg egentlig å skrive om vekta mi, hvor ekkel jeg føler meg og hvor mye jeg skulle ønske jeg veide. For jeg vet det er andre der ute som sliter mye mer enn meg med vekta. Men av og til er dette en bra form for terapi. Og bare alt det dere skriver får meg enda mer lyst til å klare dette. Tusen takk

Du må for all del ikke få noen dårlig samvittighet for å skrive om vekta di - alle problemer er like reelle og må forstås ut fra opphavspersonens forutsetninger. Jeg mente virkelig ikke å si noe annet. Når du hater å veie 78 kilo, er ikke det noe annerledes enn å hate å veie mye mer (eller for den saks skyld mye mindre) - man føler seg ukomfortabel med sin egen kropp, og det er ikke noe fint uansett hvor langt unna "idealet" man er.

Men stå på - dette klarer du (og jeg også)!

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:09   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Sitat:

Men stå på - dette klarer du (og jeg også)!

JAAAAAA

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:18   #10
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Gjett hvem som er der du er a'? tar til meg tipsene her jeg... også sender jeg en trøst

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:25   #11
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

(Forresten skulle jeg gjerne drept (vel, nesten) for å veie det du veier. Den vekta du hater, er en ønskedrøm for andre.)



Stå på!! Om en mnd er det sikkert gjort!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:44   #12
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.



Stå på!! Om en mnd er det sikkert gjort!!

La oss si et år, så er vi kanskje enige

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:47   #13
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Du har vært så tolmodig og flink,
du klarer dette du!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:57   #14
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Er nok mange som har fått på litt ekstra i sommer, og det merkes på mange måter ja..

Tenk tilbake på hva du har gjort og spist i de periodene du har gått ned, og skriv ned hva du spiser? Jeg har begynt å skrive matinntak i bloggen hver dag, har ikke brukt den før, men det gir meg en liten piff til å klare det. Jeg SKAL ned en del kilo til, og helst innen ti uker, da blir jeg nemlig 30

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:59   #15
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

La oss si et år, så er vi kanskje enige

hihi..vet ikke hvor mye du skal ta jeg..men de 4 kg til Linda kan være borte i løpet av en mnd... Et år er å ta litt i synes jeg..

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:01   #16
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

hihi..vet ikke hvor mye du skal ta jeg..men de 4 kg til Linda kan være borte i løpet av en mnd... Et år er å ta litt i synes jeg..

Ja jeg håper de er borte innen en mnd. Hvis det bare er avfalsstoffer er jeg heldig om jeg er kvitt dem innen 2 uker, men da må jeg spille spillet riktig og ikke la meg friste Men tror nok det er litt fett, så det tar nok litt tid

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:07   #17
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

En mnd går sikkert dersom du er flink!! Det er bare 4 uker det!! Og litt til

Lykke til! Dette fixer du!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:20   #18
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

hihi..vet ikke hvor mye du skal ta jeg..men de 4 kg til Linda kan være borte i løpet av en mnd... Et år er å ta litt i synes jeg..

Ja, Linda klarer det nok glatt på en måned

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:57   #19
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Så denne tråden din nå Linda og er egentlig litt imponert over de svarene du har fått. Når jeg leste innlegget ditt ble jeg litt fortvilet på dine vegne, men så kom svarene og de var så riktige og enkle. Det er jo det som må gjøres: Begynne på nytt med telling og notering.

Når jeg har måttet begynne på nytt med ulike ting, og ting ser ut til å gå i en sirkel, har det hjulpet meg å tenke spiral heller enn sirkel. Ja, det ser ut som en er tilbake ved start, men en er en etasje opp. En har kommet ett stykke på vei likevel fordi en har med seg noen erfaringer som gjør veien videre lettere. Litt kronglete formulert dette her. Iallefall. En trøsteklem fra meg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 09:28   #20
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Godt forklart Pearl.; du er en etasje opp

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 09:43   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Hei Linda, jeg kan begynne med å si at jeg synes du er kjempeflott, og så er du så utrolig god til å motivere og heie fram andre! Og nå er det din tur til å bli motivert og heiet fram.

Jeg har også sklidd ut i sommer, jeg har ikke lagt på meg, eller spist feil mat, men altfor lite av den riktige. Nesten ingen grønnsaker, og for lite mat i det hele tatt, det er akilleshælen min, og jeg kjenner at kroppen skriker etter vitaminer og mineraler i annet enn pilleform.

Det som har hjulpet meg utrolig mye, er en slags redefinering av mat, for meg er ikke høykarbomat mat lenger i så måte, terskelen min er dermed blitt utrolig høy for hva jeg kan spise, men fokuset mitt er ikke på hva jeg IKKE kan spise, men hva jeg kan spise, om jeg hele tiden hadde tenkt på hva jeg gikk glipp av, så tror jeg ikke jeg hadde holdt ut lenge. Ja-mat og nei-mat er ute av vokabularet, og jeg er blind for nei-maten. Det er fantastisk befriende!
Jeg vet ikke om det er sånn for deg, men det er i alle fall en viktig betrakning fra mitt ståsted!

Og så må jeg si, vi veier ca like mye, men du har en fordeling av kiloene som jeg med min konglekufysikk bare drømmer om, pin up 2 be, veitu

Gleder meg til å se deg i bloggen igjen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:46   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Hei snuppa
Det som slår meg, når det gjelder deg, er at kanskje "slanking" ikke er tingen for deg. Hverken i den ene eller den andre formen..

Har jo fulgt med på deg i sikkert minst ett år, og du blir jo utrolig fokusert, når du setter i gang!! Og lykkest veldig. Men fokuset blir kanskje litt for stort?

Du trener jo endel (innebandy?) Så hva med å bare bestemme deg for å gå for generell lavkarbo? Og gi det tid..
Det er bedre å gå ned 5 kilo på 5 måneder, enn å gå ned 5 på to uker, for så å gå opp èn måned etterpå og holde på sånn opp og ned?

Du har DEN råflotte kroppen. (har sett maaaange bilder, så ikke kom med den der: "har på meg svart, rett vinkel" osvosv.) Skikkelig drømmekropp.
Og du finner nok din vei!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 12:50   #23
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Ååå søte søte mennesker!!!
Nellie: jeg har prøvd generell lavkarbo og da funker det rett og slett ikke. For da blir det alltid det lille ekstra. Jeg blir nødt til å ha visse rammer jeg kan holde meg innenfor. Og hvis jeg bare klarer å finne de rammene, går det som en lek. Jeg vet jeg har klart det før og jeg SKAL klare det igjen
Jeg må bare begynne å skrive ned det jeg spiser, må la folk se det for da er det mye lettere å IKKE spise dritt Vil jo nødig skuffe noen
Men skal prøve å ikke tenke slanking..... Men jeg må ha noen mål da

Photo: BIG Du er nydelig

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:35   #24
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Sitat:

derfor HATER jeg egentlig å skrive om vekta mi, hvor ekkel jeg føler meg og hvor mye jeg skulle ønske jeg veide. For jeg vet det er andre der ute som sliter mye mer enn meg med vekta.

Hører deg. Du Linda, at du vil ned 5 kilo er helt legitimt, og at du føler deg drit er lov. Bare ha perspektiv på det, nellie har rett, du er veldig svart/hvitt på kostholdet - kjempefokusert mange dager, og så en stjernesmell, og så kjempefokusert igjen.. kutt ut "slanking" fra vokabularet ditt og spis det du vet er bra for kroppen din Fikser detta du vettu

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:49   #25
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Hører deg. Du Linda, at du vil ned 5 kilo er helt legitimt, og at du føler deg drit er lov. Bare ha perspektiv på det, nellie har rett, du er veldig svart/hvitt på kostholdet - kjempefokusert mange dager, og så en stjernesmell, og så kjempefokusert igjen.. kutt ut "slanking" fra vokabularet ditt og spis det du vet er bra for kroppen din Fikser detta du vettu

Skal love å ikke tenke slanking
Men jeg MÅ skrive opp hva jeg spiser, for det mener jeg på at hjelper asså
Jeg vet at kroppen min ELSKER lavkarbomat, så jeg skal være flink å tenke at "nå spiser jeg mat kroppen min trives med" i stede for slanking

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger motivasjon ... nita58 Ketolysekuren 22 08-06-08 15:18
Trenger motivasjon og inspirasjon! lily Induksjonen 2 27-03-08 13:33
Ååå, trenger seriøst motivasjon! cilemora Dr Lindbergs 7 20-11-07 16:40
Jeg trenger motivasjon! tusta87 Ketolysekuren 5 05-06-07 02:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no