Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fungerer ikke Grete Roede?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-09, 10:59   #1
Kenny Bones
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
Kenny Bones er på en erverdig vei

Fungerer ikke Grete Roede?

Hei, hva er grunnen til at det finnes så mange forskjellige dietter osv?
F. eks Grete Roede, der er det jo bare snakk å spise fornuftig og riktig. Og spise nok egentlig så kroppen ikke tror den er i noen sultfase.
Samtidig gjør det sånn at blodsukkeret holder seg jevnt så man ikke føler for godsaker sent på kvelden.

Spørsmålet mitt er egentlig, hvorfor finnes det altmulige dietter osv?
Er ikke det beste å bare skifte livsstil permanent for resten av livet?
Det er vel ingenting som heter mirakelkur som faktisk funker permanent?

Kenny Bones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis jevnt Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:14   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Klart, Grete Roede fungerer sikker greit for den jevne mann. Jeg vet ikke helt hva du vil fram til, men dette er et forum for lavkarbo, alle ''kostholdsfilosfier'' som går under lavkarbobetegnelse bygger på et karbohydratredusert kosthold, i forskjellig grad. Og at det finnes såpass mange varianter har jo med å gjøre at det finnes så mange kropper med litt forskjellige behov og forutsetninger.
Det begynner etterhvert å bli en del av oss som sverger til det kostholdet vi mener vi er genetisk disponert for å spise, ren naturlig mat, med begrenset inntak av stivelse og sukker, f.eks. Grete Roede er for det første et magert kosthold, og det er mye fokus på fiber og å spise ''etter klokka''. De fleste lavkarbodietter streber etter noe mer naturlig, å spise naturlig fet mat, å følge kroppens egne sult- og metthetssignaler. I et stort historisk perspektiv, om man komprimerer hele menneskets levetid på jorda til ett år, så har vi spist kornprodukter siden omtrent i går.

En annen ting er at folk som f.eks er insulinresistente eller diabetiske har et mer reaktivt blodsukker enn en som er frisk. Ved å spise ren, fet mat vil blodsukkeret holde seg langt mer jevnt enn med mager kost og brødmat. Veldig mange har blitt medisinfrie på et lavkarbo/høyfett-kosthold.

Vil ellers anbefale deg å lese litt rundt på forumet, dersom du ikke har så stor kjennskap til karbohydratreduert kosthold i utgangspunktet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:16   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Det finnes vel så mange forskjellige dietter fordi vi er så mange forskjellige mennesker som ønsker forskjellige måter å gå ned i vekt på...?

Og det at man spiser "fornuftig og riktig" på Grete Roede er nok en sannhet kun for de som følger Grete Roede, og ikke for de som følger lavkarbo Mange av oss tenker at Grete Roede er laaangt fra fornuftig og slettes ikke riktig! Selv om det er bedre enn potetgull og cola-dietten

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:34   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

blodsukkeret holder seg jevnt

Da er det en annen Grete roede enn den jeg vet om... Jeg fikk store blodsukkersvingninger av GR og den type dietter.

Og hvorfor det finnes så mange typer dietter, er vel mest fordi det er enormt mye penger å hente i slankeindustrien. Etter medisinbransjen er det den mest lukerative businessen i verden. Så alle som klarer å få sitt navn eller sitt merke på en diett er garantert en god inntjening.
Og hvorfor er folk dumme nok til å sponse den industrien? Fordi vi lar oss lure av matprodusentene, og ikke er oppmerksomme på hva som egentlig er i tingene vi putter i oss. I tillegg til at rådene vi er flasket opp med kanskje ikke var det kroppen vår trengte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:50   #5
MichelinMann
Nytt Medlem
 
MichelinMann sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 9
MichelinMann er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Man går ned med Grete R og opp etterpå, garantert...

__________________


MichelinMann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:57   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Er ikke ALLE som holder vekten av å slanke seg lavkarbo heller, for å si det sånn. Det er jeg et perfekt eksempel på men hadde man HOLDT seg til lavkarbo hele tiden, så hadde man sikkert holdt vekten.
Akkurat som man hadde holdt vekten, hadde man fortsatt å holde seg til Grethe Roedeprinsipper, etter å ha klart å slanke seg med det opplegget.
Eller hvilken som helst annen diett..
Hvor sunne de forskjellige er kan jo diskuteres..

Men det er faktisk ikke BARE til å skifte livsstilen sin og BRÅTT spise som man skal. Er jo en grunn til at man er blitt som man er og. Det er jo alt det som ligger under som må jobbes med.. Og det er ikke noe man bare bestemmer seg for å være ferdig med en dag også ops så blir man slank.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:12   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

For min del så er ikkje lavkarbo ein diett for ei lita stund for å gå ned i vekt, men ein måte eg ser for meg eg bør leve på resten av livet. Et eg meg mett på "vanleg, sunn mat" over tid, så går eg opp, slik er det berre.. Vaks opp med Grete Roede kursvegleiar i huset For min kropp var det berre ikkje rett.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:22   #8
Kenny Bones
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
Kenny Bones er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Hmm, interessant
Jeg skriver dette pga at madammen i huset begynte med grete roede for et par-tre måneder siden etter å ha prøvd både Atkins og hva det måtte være.
Atkins fungerte for henne, faktisk veldig godt. Men hun er allergisk mot veldig mye forskjellig så det var begrenset hva hun kunne spise. Og fant fort ut at uten grovbrød så holdt humøret og energinivået seg rett og slett ikke oppe.
Og hun endte opp med å bli skikkelig deppa.

Etter at hun begynte på Grete Roede fant hun ut at hun i lang tid ikke har spist nok. Omtrent motsatt av det vi hadde trodd. Og at kroppen hadde gått i en slags sultmodus som gjør at kroppen har tatt vare på alt fett osv den har kunnet fått til. Og det virket så sinnsykt logisk.
Så det kostholdet vi begge nå har fått er nok noe vi kommer til å fortsette med resten av livet. Jeg ser ihvertfall ikke på det som noen direkte diett men heller en skifting av livsstil.

I tillegg har jeg og madammen kanskje forskjellig fysikk. Jeg er lang og svært tynn og hun er litt kortere og mer lubben kanskje. Akkurat nå er hun jo ikke det lenger, etter å ha vært på Roede i et par måneder. Og tanken var vistnok at jeg også skulle gå OPP i vekt av å følge Grete Roede-kostholdet. Vet ikke helt om jeg har merket noe som helst av det egentlig.
Jeg er sånn at jeg kan spise enormt mye, altså mengde. Men ofte spiser jeg ikke ofte nok og jeg går ut fra at kroppen er i den type balanse. Så det er kanskje ikke bare å endre den sånn tvert. Noen som har noe tips for hvordan man skal gå opp i vekt? Er det rett og slett å få i seg mer kalorier enn man klarer å forbrenne? Og that's it?

Kenny Bones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis jevnt Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:34   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Med lavkarbo så stabiliserer vekten seg, enten det er opp eller ned. Jeg vil anbefale deg å prøve lavkarbo, mange som har hatt positiv vektøkning med det Og husk å få i deg nok proteiner hver dag, type 1,5-2 gram pr. kg. kroppsvekt. Lykke til!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:40   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

Noen som har noe tips for hvordan man skal gå opp i vekt? Er det rett og slett å få i seg mer kalorier enn man klarer å forbrenne? Og that's it?

Sjekk ut boka s "Bedre uten brød", der står det endel om hvordan undervektige kan få kroppen i balanse igjen,

Å innta mer kalorier enn du forbruker er vel så og si umulig om du har høy forbrenning. Og dessuten vil de mest sannsynlig legge seg rundt livet som en vaskeball, ehller enn å fordele seg jevnt og sunt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:45   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Dersom hun trives med Grete Roede og klarer å leve på det over tid, så er jo det kjempefint for henne . Jeg har det helt motsatte ''problemet'', jeg har så mye intoleranser at jeg umulig kunne ha levd på et sånt type kosthold. Hva er det hun ikke tåler? Bare sånn av nysgjerrighet .

Som Mofe sier, så er lavkarbo i all hovedsak vektregulerende. Og det finnes også mellomting mellom høyfett og lavkalori også, Fedon er jo sånn sett noe de aller fleste kan akseptere og leve med, hvor man i all hovedsak fokuserer på å kutte ut de matvarene som øker blodsukkeret mest, lyst brød, pasta, ris, store mengder frukt og annet som blir omgjort til rent sukker i kroppen.
Ekssamboeren min var undervektig og fikk mer kjøtt på kroppen da han spiste som meg. Det er uansett metode viktig å aldri gå sulten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:45   #12
Kenny Bones
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
Kenny Bones er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Men jeg er jo såsi avhengig av grovbrød! Hva kan jeg gjøre for å erstatte det da isåfall? Jeg merket forresten vektøkning da jeg begynte å spise frokost, siden jeg ikke hadde gjort det siden barndommen. Dog gikk jeg ikke masse opp i vekt, men litt.

Kenny Bones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis jevnt Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:48   #13
Svima
Medlem
 
Svima sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 290
Svima er ny på veien

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Hei alle likesinnede
Jeg er ei som har gått flere GR kurs. Ned og raskt opp litt mer enn jeg gikk ned. Jeg har også tatt "hold vekten kurs" uten å klare det.
Noen klarer det selvfølgelig, men hadde det vært så lukkrativt om vi ikke må ta nye kurs etter en stund???
Jeg ble også veldig lei meg og deppa av at "de flinkeste" hele tiden ble trekt frem og rost, men vi andre fikk spørsmålene Hva har du gjort da?
selv om jeg viste jeg hadde vært "flink.
Jeg startet på lav karbo i august uten å fortelle det til noen pga. nederlag på nederlag og mye fokus fra omverdenen. Jeg har gått ned 8,5 kj. uten sult. Jeg ser at dette er kuren for meg. Jeg lager noe godt på helgen og tar meg et glass vin med god samvittighet uten å måtte "skrifte" etterpå. Jeg tror for først gang at jeg skal kunne klare dette.
Takk for et flott forum.

Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:50   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

Men jeg er jo såsi avhengig av grovbrød! Hva kan jeg gjøre for å erstatte det da isåfall? Jeg merket forresten vektøkning da jeg begynte å spise frokost, siden jeg ikke hadde gjort det siden barndommen. Dog gikk jeg ikke masse opp i vekt, men litt.

Å høre at du er avhengig av brød er jo litt illevarslende. Vanlig brød er jo høyt på stivelse, det vil si at det øker blodsukkeret ganske mye da store deler av brødet blir omgjort til glukose i kroppen din, kan skjønne du må fylle opp for å holde nivået, liksom . Enn er du heldig som har en høy forbrenning, men det finnes brød som har mindre påvirkning på blodsukkeret og som metter mer enn vanlige grovbrød (som forresten ofte er farget med maltsirup for å se mørkere og grovere ut enn de er ). Du har Lindberg-brød, afrodite, Ingers Rugbrød etc. Finnes også en del oppskrifter på brød her inne som er uten hvetemel, men med en del frø og nøtter og sånn, om brødbaking frister.
Spiser man såkalt ''normal'' mat, så blir man nok litt avhengig av frokost, ja. Jeg spiser når jeg er sulten, jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:51   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

Men jeg er jo såsi avhengig av grovbrød!

Jeg tror alle her inne hadde en eller annen ting de var avhengig av da de la om kosten, som de etter noen mnd ikke skjønner hvorfor de spiste engang
Jeg trodde f.eks ris skulle bli vanskelig, nå smaker det papp....
Men Filosofien i "bedre uten brød" tillater opptil 72g karbohydrater pr dag og da skal det være mulig å (ironisk nok utfra tittelen) skeie ut med et ordentlig grovt brød innimellom. Det finnes endel brødoppskrifter her inne på brød uten hvetemel også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 12:53   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Ja, og det vet du kanskje, avhengighetsfølelse av en eller flere matvarer kan faktisk ofte tyde på at det er noe i den matvaren du ikke tåler/er intolerant mot.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 13:08   #17
aghra
Ubekreftet Medlem
 
aghra sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: aa
Innlegg: 11
aghra er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

jeg hadde en sinnsyk avhengighets følelse på brød og lignende før
i ettertid har det vist seg at jeg var intolerant mot diverse korn som førte til jeg var deprimert uten å skjønne hvorfor

aghra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 13:23   #18
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Jeg er norgesmester i grete roede! Har sikkert gått ned 100 kg på den dietten opp gjenom årene og opp igjen. Det å underernære kroppen på fett kan ofte få den til utvikle ulvehunger.Alle mine grete roede kurer har endt med det...ja jeg vill faktisk si det så sterkt som at grete har skylda i at jeg er tjukk!
Lavkarbo gjør ikke det med kroppen..den lar deg spise når du er sulten, god og smakfull mat uten smakløse lett produkter. Du rusler ned i vekt på god næringsrik, skikkelig mat! Du blir friskere og sterkere og blir kvitt masse småplager ja endog store som Diabetes2 og Psoriasis.
Og for meg er valget enkelt. Dette er min mat! Jeg er lavkarber for resten av livet

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 14:01   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Kan bare signere Nannah, jeg!

Gikk ned 20kg på 16 uker, men var så utsultet at jeg gikk opp halvparten ganske så fort så snart det var "lov"!
Galleblæren min ble full av gallestein og måtte ut. Den hadde jo vært arbeidsledig så lenge!
Kirurgen mente halvparten av kvinnene han fjernet galleblæren på, hadde gått på GR- kurs!

God og mett med masse god mat! Lavkarbo er det rette for meg i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 15:41   #20
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?


For å si det sånn: jeg kjenner INGEN som bare har tatt ETT Grede Roede kurs og aldri behøvd et til! Det sier vel det meste.

Hadde det funket hadde hun blitt arbeidsledig

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 15:47   #21
Kenny Bones
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
Kenny Bones er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Altså, man skal jo ikke slutte med Grete Roede-dietten vel?
Da er vel poenget helt borte? Poenget er vel å endre livsstil og spise sånn resten av livet? Og da går man vel ikke opp?
Edit: Om man trenger et kurs til så har man jo i bunn og grunn sluttet å følge de rådene man skal?
Man trenger jo ikke å gå kurset mer enn én gang dersom man følger det man skal gjøre? For det er jo essensielt det man gjør når man går på det kurset?
Teoretisk sett trenger man ikke å gå kurset engang for å få samme effekten?

Kenny Bones er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis jevnt Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 15:47   #22
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Les et par bøker, F.eks bedre uten brød, så vil du aldrig unne deg brød igjenn.

du bare skjønner at fett er sunt. Jeg mener dette er utolig mye sunnere en GR!

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 15:56   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

Altså, man skal jo ikke slutte med Grete Roede-dietten vel?
Da er vel poenget helt borte? Poenget er vel å endre livsstil og spise sånn resten av livet? Og da går man vel ikke opp?
Edit: Om man trenger et kurs til så har man jo i bunn og grunn sluttet å følge de rådene man skal?
Man trenger jo ikke å gå kurset mer enn én gang dersom man følger det man skal gjøre? For det er jo essensielt det man gjør når man går på det kurset?
Teoretisk sett trenger man ikke å gå kurset engang for å få samme effekten?

Skjønner hva du mener, men et så restriktivt og kjedelig og smakløst og sulteforet kosthold klarte jeg ikke fortsette med uten å skulle veies i plenum hver tirsdag!

GR ble for meg bare en kur, en kjapp måte å komme inn i bunaden til en spes anledning.
På lavkarbo kan jeg spise nesten all den maten jeg elsker og spise meg mett hver gang jeg er sulten. Myyye lettere å leve med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 16:02   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Opprinnelig lagt inn av Kenny Bones, her.

Poenget er vel å endre livsstil og spise sånn resten av livet? Og da går man vel ikke opp?

Sannsynligvis ikke, men bakdelen er jo at noen av oss rett og slett blir syke av den type kosthold. Og å spise noe som gjør en syk resten av livet er ganske uutholdelig i lengden...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:55   #25
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Det finnes nok mange forskjellige grunner til at det finnes så mange dietter.

Det jeg har lyst til å si litt om er at et kosthold ikke bare handler om å gå ned i vekt.
Det handler vel så mye om helse på alle mulige måter.
Selv om det var kun slanking som stod i hodet på meg da jeg startet med lavkarbo for fire år siden, så har det med tiden gått opp for meg at det handler om mere enn det.

Og da kommer vi til det spørsmålet, er kosthold a la Grete Rode det beste, eller er en lavkarbodiett det beste.
Jeg har min klare mening om at kosthold med mye karbo og lite fett er helseskadelig for oss, enten det handler om vekt eller ikke.
Selv når jeg er ferdig slanket kommer jeg til å spise som nå, ikke bare for å holde vekta, men fordi jeg mener det er sunnere.

Grete Roede fungerer sikker for noen, men selv om folk går ned i vekt med Grete Roede så tror jeg at vi som spiser lavkarbo, og rikelig med naturlig mettet fett spiser sunnere....og vi går ned i vekt også

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
grete roede


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herballife vs Grete Roede Dumsi Generell ernæringsdebatt 14 25-10-09 10:17
Grete Roede og Lavkarbo? Krilys Spørsmål og svar 23 16-08-09 20:13
Grete Roede her inne? Nannah Lavkarbo generelt 3 11-08-09 14:27
Er Grete Roede avslørt som en LCHF'er? LenaBeatrice Generell diskusjon 2 10-07-09 05:10
Grete Roede sin personalpolitikk 205gti16v Generell ernæringsdebatt 3 04-07-05 00:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no