Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er blitt hekta ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 19:35   #1
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Jeg er blitt hekta ...

....på ATKINS barene!!! Den med mørk sjokolade! Åååhh...

Må ha en cirka daglig. Syns de er mye bedre enn vanlig sjokolade faktisk!

Noen som vet om det er dumt å spise sånne hver dag? Jeg går jo ned i vekt..

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:47   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er blitt hekta...

Det er jo ikke akkurat super-mat, men om maven tåler det og du går ned i vekt....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:52   #3
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Jeg er blitt hekta...

Jeg tyr også til en slik så og si hver eneste dag. Dette litt pga jobben min.
Bedre å ty til en slik en, enn det jeg gjorde før: iskrem, vanlig sjokolade, smågodt.

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:01   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jeg er blitt hekta...

Regner med at du har funnet Endulge, f.eks. den som smaker som krokanrull, og ikke Advantage?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:02   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er blitt hekta...

Les litt på innholdsfortegelsen, og ha gjerne i bakhodet at lavkarbo også handler om å spise mest mulig rene råvarer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:08   #6
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Jeg er blitt hekta...

Jeg veksler litt mellom endulge og advantage. Gode begge syns jeg

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:31   #7
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Jeg er blitt hekta...

Vær obs på at de inneholder giftig soya.

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:39   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er blitt hekta...

Snakk om retorikk

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:41   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg er blitt hekta...

Jeg spiste også.. gikk ned.. så plutselig gikk jeg opp.. :| og da jeg kuttet ut de barene så gikk jeg ned igjen.. så kunstig søtning..fysj :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:03   #10
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er blitt hekta...

Folk er forskjellig, noen går opp og noen går ned.
Å si en matvare er negativ, når en annen person liker matvaren er det nesten samme å si at vedkommende har dårlig smak. Hva er poenget? Skal folk ødelegge gleden bare for at det ikke funker for dem selv?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:09   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er blitt hekta...

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Folk er forskjellig, noen går opp og noen går ned.
Å si en matvare er negativ, når en annen person liker matvaren er det nesten samme å si at vedkommende har dårlig smak. Hva er poenget? Skal folk ødelegge gleden bare for at det ikke funker for dem selv?

Smak har vel ingenting med saken å gjøre! Fakta er at Atkinsbarene er fremstilt av stort sett bare kunstige kjemikalier og ingen naturlige råvarer. Dette er ikke bra for kroppen i store mengder, det er jo fakta enten man liker barene eller ikke. Mye av poenget med å legge om til en lavkarbo livsstil er å rense kroppen for endel kunstige tilsetningsstoffer fra ferdigmat ol. Hvis man likevel spiser barer, vil man ikke oppnå noen av helsefordelene ved dette.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:10   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg er blitt hekta...

jeg sa vel aldri at den smakte dårlig.. jeg syns jo snop smaker digg, men spiser det jo ikke.... for det er ikke sunt for meg.

Ingen her som sier hun har dårlig smak. Det er mange som liker de barene, men ikke kan spise dem.. Og når hun faktisk spør om det er dumt så er hun vel åpen for at folk kanskje mener det ikke er så lurt.. om hun syns den er så fantastisk og ikke bryr seg om hva andre mener så hadde hun vel ikke spurt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:14   #13
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er blitt hekta...

vel, jeg reagarte bare når du sa fysj og syns det var litt slemt av deg
Ellers er jeg delvis enig.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:13   #14
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg er blitt hekta...

ja mente bare fysj som i fy.. ikke som i ÆSJ :P

for jeg vet dem smaker godt, men dem er fy fy for meg :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:04   #15
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Jeg har Advantage i sekken i tilfelle rottefelle, men Endulge tør jeg ikke ha for de smaker alt for godt. Ikke har de dårlig ettersmak slik som andre sjokolader pleier å ha heller. Utrolig fristende == kan umulig ha det i skapet.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 07:55   #16
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Har hatt en bar i skapet en stund, men har ikke turt å spise den... Det står jo at det er 18 g kh i en bar (60 g), men så er det jo dette man skal trekke fra osv.. Og at det er 2,8 g netto kh...

Er det trygt å spise da? Har en god flyt nå med vektnedgang, og vil ikke ødelegge noe. Skal på nattevakt i natt, og det hadde vært kjekt å ha med i veska.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:09   #17
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Har hatt en bar i skapet en stund, men har ikke turt å spise den... Det står jo at det er 18 g kh i en bar (60 g), men så er det jo dette man skal trekke fra osv.. Og at det er 2,8 g netto kh...

Er det trygt å spise da? Har en god flyt nå med vektnedgang, og vil ikke ødelegge noe. Skal på nattevakt i natt, og det hadde vært kjekt å ha med i veska.

Jada, sånn karbomessig er den helt lov, er kun 2,8 karbo i den (som teller, iallefall!).

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:49   #18
India
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 14
India er på en erverdig vei

Sv: Jeg er blitt hekta ...

LYKKE!!
Jeg har gått og tenkt på de atkins barene siden jeg begynte på kuren, men har ikke tørt å kjøpe pga høyt kh innhold. Skulle ønske jeg kunne kost meg med en sånn til Greys, men det er jo slutt

__________________


Delmål 1: 78.3 Delmål 2: 73.3 Delmål 3: 68.3 India
India er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:05   #19
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Jeg sier med enig med det Andreas Eenfeldt skriver i Matrevolutionen, at det er langt bedre å nyte av en LITEN sjokoladebit (pluss 80 % kakao) enn å spise en bar med mye sockeralcholer der: HALVPARTEN blir til vanlig sukker i kroppen.
Hva trådstarter derimot velger å gjøre er en annen sak, for livet handler jo også om å nyte. Det er jo mange måter å nyte på, men når det gjelder mat, så gjelder det å være up to date, og så får man velge selv. Bare man VET, så er det egentlig samme søren hva man velger, synes jeg

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:40   #20
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Jeg spiser både sjokolade, cavalier på helsekost i tusen varianter og godis med maltitol. Jeg har gått ned 10 kilo siden september og har holdt vekten i tre av de. I helgene nå kan jeg skeie ut med flere karbohydrater og det skjer ingen ting. Trener 3 ganger i uka og livet er herlig

__________________
Jeg er i mål 63 kilo Veide 74 siden september med ketolyse. herlig
Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:49   #21
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Jeg er blitt hekta...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Smak har vel ingenting med saken å gjøre! Fakta er at Atkinsbarene er fremstilt av stort sett bare kunstige kjemikalier og ingen naturlige råvarer. Dette er ikke bra for kroppen i store mengder, det er jo fakta enten man liker barene eller ikke. Mye av poenget med å legge om til en lavkarbo livsstil er å rense kroppen for endel kunstige tilsetningsstoffer fra ferdigmat ol. Hvis man likevel spiser barer, vil man ikke oppnå noen av helsefordelene ved dette.

Det er mye som ikke er bra i for store mengder. Jeg har en mistanke om at oppfatningene om "farligheten" av div. kunstig lagde stoffer antageligvis er overdrevet, Taubes nevnte at de ikke så ut til å gjøre noe fra eller til på spørsmål etter ett av sine foredrag.

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:52   #22
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Man bør ha rett til å velge sin gift (min er cola light).
Ned er ned, og så lenge du spiser grønnsakene dine og har det godt så er det et fritt land

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:58   #23
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jeg er blitt hekta ...

Det står ofte skrevet på disse forumene at sukkeralkoholer er ille, men at de ikke volder så mye skade som fruktose/sukker. Alt av alkohol bør nytes med måte (kunne ikke dy meg(

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er du hekta på om dagen? Tomsverden Generell diskusjon 52 27-01-12 00:17
Fysen på noe godt/hekta på smoothie Sostråle Lavkarbo generelt 0 23-06-09 22:09
Hekta på kosttilskudd ToppForm Lavkarbo generelt 0 13-07-08 11:56
Hekta på Atkins Advantage bar msplum Lavkarbo generelt 16 25-06-08 00:08
Hekta på vekta karbolia Ketolysekuren 33 07-05-08 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no