Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Generell Eurodiett-tråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-08, 22:00   #26
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av skatcat, her.

Forslag til andre gode grønnsaker og bruksområder, noen?


Jeg bruker å kjøpe de pakkene med trippel salat, da har jeg forskjellige salat-blad, hakker opp sukker-erter, tomat og agurk, og for å få en liten spiss på det hele så drysser jeg litt marinert feta-ost over Dette syns jeg er veldig godt ilag med omeletten!
Ellers så tusler og går vekten sakte men sikkert nedover, ca en kilo i uken
Trener dere mye?
Jeg har en veldig fysisk jobb, så det blir ikke så mye trening på meg, jeg er redd for å overbelaste kroppen når jeg er så tung, så jeg vil vente noen kilo til.

Kan vi spise feta ost i fase 1? Da blir jeg i såfall kjempe glad for den lille variasjonen Jeg trener pilates en gang i uken. Til vanlig trener jeg styrke og spinning, men ED lege mente jeg skulle vente til fase 2 kanskje fae 3 med det.

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 22:08   #27
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Jeg trener og trener og trener...
sånn omtrent 20 mil uka på sykkel, tre-fire spinningtimer, og minst en joggetur i uka! liker å trene, men så lenge jeg sliter med pulvermotivasjonen, fører det ikke til andre ting enn at jeg er i god form... de siste 15 kg som jeg vil ned skjer det ingenting med!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 22:25   #28
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av ijad, her.

Kan vi spise feta ost i fase 1? Da blir jeg i såfall kjempe glad for den lille variasjonen Jeg trener pilates en gang i uken. Til vanlig trener jeg styrke og spinning, men ED lege mente jeg skulle vente til fase 2 kanskje fae 3 med det.

Vi kan nok egentlig ikke spise feta-ost på ED, men den er uten karbohydrat, og det er den eneste "juksingen" jeg bedriver, så jeg har tenkt det er greit. Man skal da overleve ganske lenge på dette opplegget.
ED er vel egentlig en lavkarbo og lav-kalori diett, som man ser på maten man har lov å spise i de neste fasene også. Jeg tenker at så lenge man er i ketose så forbrenner man fett, og da er det ikke sååå farlig om man spiser litt mer fett enn det som egentlig er i opplegget. Hadde vektnedgangen stanset hadde jeg nok sluttet med det...

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 22:20   #29
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Tusen takk for tips Tomine!

Må prøve noe nytt, litt lei av brokkoli, løk og blomkål nå Men maten er fortsatt god da, og formen er bra! Litt smålyst på nøtter (savner cashewnøtter!) og rømme, men det går så fint så.
Torsdag er veiedag igjen, gleder meg - det blir spennende! Snikveier meg litt (selv om jeg sa at jeg IKKE skulle gjøre det ), så blir jo ingen overraskelser men ...

Hvordan går det med dere andre?

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 22:48   #30
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Zenia: Genial grønnsaksrett er å finhakke strimlet løk og paprika, og legge dem i en ildfast form sammen med olje og krydder (og en dæsj smør er godt!). På toppen av dette legger du skiver av tomat og squash, som "takstein" om du skjønner Krydre godt igjen, og hell olje over. Kan stekes i ovnen, eller gratineres med ost (om du får lov til å spise bittelitt ost, da). Knallgodt!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:18   #31
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Jeg fikk klarsignal fra legen i går at jeg kunne starte, så blir start mandag eller tirsdag til uka - avhengig av når jeg får produktene og når jeg får handla inn grønnsaker og sånn..
Gleder meg til å starte, spent på å se hvor mye jeg kommer til å gå ned - ser jo ut som om dere andre går ned en del her
Skal - som dere ser på tickeren min - ned ca 35 kg, ifølge vektberegninga til ED skal jeg ned 38.. Var på 106,2 hos legen forrige uke når jeg tok prøvene, og skal da til slutt ende opp et eller annet sted på 70-tallet, helst i nedre del..

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:20   #32
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Er det forresten noen av dere som vet om man kan bruke Skummet kulturmelk el.l. istedet for vanlig skummet melk? Leste tips om å bruke müslibaren med melk på som frokost, men da tror jeg kulturmelk hadde vært bedre mtp smak...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 00:13   #33
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Sitat:

Zenia: Genial grønnsaksrett er å finhakke strimlet løk og paprika, og legge dem i en ildfast form sammen med olje og krydder (og en dæsj smør er godt!). På toppen av dette legger du skiver av tomat og squash, som "takstein" om du skjønner Krydre godt igjen, og hell olje over. Kan stekes i ovnen, eller gratineres med ost (om du får lov til å spise bittelitt ost, da). Knallgodt!

Taaaakk! Det høres helt supert ut!

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 18:15   #34
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Jeg har fått klarsignal av legen i dag, men kommer ikke igang før om 2-3 uker på grunn av reise med jobben + litt forskjellig. Men motivasjonen er der!
Jeg skal i følge legen bare 2 uker på fase 1 og så videre til fase 2. Men jeg skal tilbake 10 dager etter oppstart og så skal vi muligens bli enige om å utvide fase 1 noe da hvis behov.
Hvordan er lengden på fase 1 og fase 2 hos dere andre?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:06   #35
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av moma, her.

Jeg har fått klarsignal av legen i dag, men kommer ikke igang før om 2-3 uker på grunn av reise med jobben + litt forskjellig. Men motivasjonen er der!
Jeg skal i følge legen bare 2 uker på fase 1 og så videre til fase 2. Men jeg skal tilbake 10 dager etter oppstart og så skal vi muligens bli enige om å utvide fase 1 noe da hvis behov.
Hvordan er lengden på fase 1 og fase 2 hos dere andre?

Jeg skal være i fase 1 i 30 dager, har vært gjennom minførste uke i morgen

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 16:38   #36
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Zenia, her.

Tusen takk for tips Tomine!

Må prøve noe nytt, litt lei av brokkoli, løk og blomkål nå Men maten er fortsatt god da, og formen er bra! Litt smålyst på nøtter (savner cashewnøtter!) og rømme, men det går så fint så.
Torsdag er veiedag igjen, gleder meg - det blir spennende! Snikveier meg litt (selv om jeg sa at jeg IKKE skulle gjøre det ), så blir jo ingen overraskelser men ...

Hvordan går det med dere andre?

Kveldsmaten min i kveld blir salat med de bbq soyanøttene. Har ikke prøvd de ut i den varianten før - men tror det kan funke bra.
Salaten er som følger: ruccula, masse agurk, bra med grønn paprika, en 1/2 tomat ( den syrlige norske varianten, ikke de gode cherrytomatene, siden jeg innbiller meg de er for søte), litt hakket rødløk. Et liiiiite dryss med salt og pepper og en liten ss med olivenolje. Soyanøtter på toppen. Bør funke.

Mandag hadde jeg mistet 5 kg på 1 1/2 uke - skal veie meg i morgen, håper jeg har mistet en kilo til Good luck !

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 16:40   #37
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av ijad, her.

Jeg skal være i fase 1 i 30 dager, har vært gjennom minførste uke i morgen

Jeg har 30 dager på fase 1 - er halvveis idag. Det er helt topp, jeg er mer våken enn hva jeg har vært på mange år - har masse overskudd fysisk og mentalt. Mao, myyye bedre enn på lenge, og det gjør alt verd det !

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:21   #38
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Er det forresten noen av dere som vet om man kan bruke Skummet kulturmelk el.l. istedet for vanlig skummet melk? Leste tips om å bruke müslibaren med melk på som frokost, men da tror jeg kulturmelk hadde vært bedre mtp smak...

Noen som har noe svar...?
Btw, kan jeg ha suketter i te når jeg går på ED?

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 13:26   #39
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Sitat:

Noen som har noe svar...?
Btw, kan jeg ha suketter i te når jeg går på ED?

Aner ikke angående melken, jeg bruker bare vann i alt jeg ...
Jeg bruker suketter i kaffen, men det er også alt jeg får i meg av kunstig søtstoff - har vært kjempeflink og kutta ut alt av brus og pastiller - blir bare en tyggis i ny og ne når jeg føler at jeg virkelig stinker ...

I dag er andre veiedag på ED, dette er 12 dagen nå. I forhold til Tanitavekten på legesenteret har jeg gått ned 3,6 kg, hvis den vekta jeg har stemmer da. Men det beste er at jeg har minsket 6 cm rundt magen! Blir glad av sånt!
Har 19 dager igjen på fase 1, så blir det 60 dager på fase 2. Enda to og en halv måned til jeg kan spise frukt ... Men det er verdt det!

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 14:17   #40
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Kjempebra med litt tips til hva man kan spise! Finnes det noen "oppskrift"-tråd på ED-forumet? Er jo begrenset hva man kan diske opp med, men kjekt å høre hva dere andre spiser, så kanskje man kan bli inspirert til å variere litt. Jeg lagde pannekakene i går, og de var kjempegode! Spesielt med en anelse sukkerfritt bringebærsyltetøy...

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:54   #41
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hilser pent på selv om jeg på ingen måte er ny på ED.

Men ser det er mange nye fjes her og jeg har knapt vært innom siden i våres.
Jeg begynte på ED i februar og gikk ned en god del frem til mai. Etter det har det vært veldig frem og tilbake med meg, men nå er det på tide å starte for fullt igjen.
Julebordsesongen står for tur, og jeg må komme meg inn i den lille sorte.


Kikja: Ang. kulturmelken aner jeg ikke, men sjekk innholdsfortegnelsen på de to forskjellige mot hverandre. Det er vel i hovedsak karbohydratene som er av interesse men du kan jo se på kaloriinnhold og. Vil tro kulturmelk er ok.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 10:46   #42
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Kikja: Ang. kulturmelken aner jeg ikke, men sjekk innholdsfortegnelsen på de to forskjellige mot hverandre. Det er vel i hovedsak karbohydratene som er av interesse men du kan jo se på kaloriinnhold og. Vil tro kulturmelk er ok.


Takk Var på posten og hentet pakke og på butikken og handlet inn en del grønnsaker og sånn i går, så i dag er det oppstart.. Valgte å kjøpe Skummet Kulturmelk - var vel 0,1 gram fler karbs enn i vanlig skummet, og 0,8 gram mer proteiner, så da tenkte jeg som så at det funker sikkert

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 10:52   #43
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hmm, nei.. Retter meg sjøl.. Var MINDRE karber og proteiner i Skummet Kultur enn i vanlig Men var forholdsvis mindre karber enn proteiner da

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 17:43   #44
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Flere enn meg som har problemer med å få løst opp pulveret når man lager mat...? Syns det er altfor mye som ikke løser seg opp... Tips...?

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 17:50   #45
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Jeg hadde også det problemet. Men fant ut at for de kalde variantene hjelper det å riste det i shakeren. Det går imidlertid ikke med det som skal varmes opp, med mindre man rister det ut først og varmer opp etterpå.

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 23:44   #46
ijad
Juniormedlem
 
ijad sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
ijad er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Hurra! Jeg har gått ned. Var på den fryktede Tantia vekten i dag og jeg har gått ned 2(!) kg fett på to uker. Sykt! Det er mye fett det... Var ikke så stort utslag på selve vekta da jeg hadde mere vann i kroppen enn sist gang. Men er storfornøyd jeg For en motivasjon. Skal fortsette på fase en frem til neste ED time som er i slutten av oktober. Kan veksle litt mellom fase 1 og 2 hvis jeg ble lei.

__________________


ijad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach + trening Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 08:26   #47
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Kjempeflott ijad!
Gratulerer!!

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 09:18   #48
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av ijad, her.

Hurra! Jeg har gått ned. Var på den fryktede Tantia vekten i dag og jeg har gått ned 2(!) kg fett på to uker. Sykt! Det er mye fett det... Var ikke så stort utslag på selve vekta da jeg hadde mere vann i kroppen enn sist gang. Men er storfornøyd jeg For en motivasjon. Skal fortsette på fase en frem til neste ED time som er i slutten av oktober. Kan veksle litt mellom fase 1 og 2 hvis jeg ble lei.

Gratulerer!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 18:40   #49
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Nå har jeg vært vel 3 uker på ED, og dette er virkelig flotte saker !!!
Jeg har gått ned ca 7 kg, og har det bedre enn på lang lang tid !
Huden er mye finere, har masser av energi , trenger mindre søvn, ingen blodsukkersvingninger.
Og maten er faktisk bra den også

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 18:41   #50
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Generell Eurodiett-tråd!

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Flere enn meg som har problemer med å få løst opp pulveret når man lager mat...? Syns det er altfor mye som ikke løser seg opp... Tips...?

Bruk en ordentlig visp, og visp godt og nøye.

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser generell lavkarbomat mariusmor Spørsmål og svar 7 31-07-08 10:03
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43
Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo nattinatt Ketolysekuren 16 30-04-08 00:30
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29
Bøker om generell ernæring.. Fjonken Bøker om ernæring og helse 2 12-04-06 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no