Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dyrepoliti i Norge

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-12, 23:30   #1
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Dyrepoliti i Norge

Jeg elsker dyr og jeg syns det er en skam at vi, som bor i verdens rikeste land, ikke har ett dyrepoliti. Syns ikke dere at dyrene våre, ville som tamme, har rett på og føle seg trygg når de går ute? Jeg er selv katteeier og hvis noe skulle skje med katten min av menneskelig natur, ville jeg gjerne vite at alt ble gjort for å finne den/de som hadde gjort det.

De eneste vi har å gå til når det gjelder dyremishandling er politiet og der skjer det ofte at saken blir henlagt (ikke bare når det er dyremishandling) fordi de ikke har nok ressurser.

Vi har Dyrebeskyttelsen her i Norge som gjør en fantastisk jobb med å ta inn og ta vare på dyr som blir forlatt og hva som enn er. Problemet er at Dyrebeskyttelsen ikke har rett til å ta dyr fra usømmelige eiere, for tro meg de finnes.

Jeg er fast bestemt på at det Norge trenger er ett politi som fokuserer på dyr, ikke bare katter og hunder, men alle dyr. Bare i dag var det en artikkel om en katt som måtte amputere halen på grunn av mishandling fra en eller flere ukjente personer.

Det går en kampanje på nettet, hvor man kan skrive under på dette med dyrepoliti i Norge. Vi trenger så mange underskrifter vi kan få. Dyrene våre fortjener å kunne gå trygge rundt og det tror jeg kan skje med et eget dyrepoliti.

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1331

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 00:18   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dyrepoliti i Norge

Jeg er nå fremdeles lei meg for at det politiet vi faktisk har ikke klarer håndtere de ugjerninger og lidelser vi mennesker klarer påføre andre mennesker jeg da.
Så hvis ei katte eller ei bikkje dauer eller lider , så heller det enn at et medmenneske lider om man må velge mellom knapphet på ressurser. Først ruste opp onkel politi slik at ikke 77 mennesker blir slaktet som dyr på ei øde øy, dernest ivareta dyra våre. NB! Forutsatt at jeg må velge mellom 2 onder. Og dessverre er det nå engang slik at man får ikke alt man ønsker seg og da er det bedre å gjøre en ting helveis enn to ting halvveis....just my 2 cents.
Ja, jeg er en dyrevenn med 2 rasekatter, men hvis de tas av dage av en sint nabo, så vil jeg jo anmelde ham, men vil også forstå at de må prioritere narkotikabekjempning og organisert krim fremfor en jævla dust av en nabo liksom. Selv om det er trist med 2 daue katter. Men bevares, hvis etablering av dyrepoliti ikke går på bekostning av forsterkning av menneskepolitiet så sett i gang og etabler det.
Vil ha 8 felts motorvei gjennom Norge og jeg, men ikke på bekostning av flere skoler og barnehager nei....

  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 13:50   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Dyrepoliti i Norge

Opprinnelig lagt inn av Colt-pixy, her.

Jeg elsker dyr og jeg syns det er en skam at vi, som bor i verdens rikeste land, ikke har ett dyrepoliti. Syns ikke dere at dyrene våre, ville som tamme, har rett på og føle seg trygg når de går ute? Jeg er selv katteeier og hvis noe skulle skje med katten min av menneskelig natur, ville jeg gjerne vite at alt ble gjort for å finne den/de som hadde gjort det.

De eneste vi har å gå til når det gjelder dyremishandling er politiet og der skjer det ofte at saken blir henlagt (ikke bare når det er dyremishandling) fordi de ikke har nok ressurser.

Vi har Dyrebeskyttelsen her i Norge som gjør en fantastisk jobb med å ta inn og ta vare på dyr som blir forlatt og hva som enn er. Problemet er at Dyrebeskyttelsen ikke har rett til å ta dyr fra usømmelige eiere, for tro meg de finnes.

Jeg er fast bestemt på at det Norge trenger er ett politi som fokuserer på dyr, ikke bare katter og hunder, men alle dyr. Bare i dag var det en artikkel om en katt som måtte amputere halen på grunn av mishandling fra en eller flere ukjente personer.

Det går en kampanje på nettet, hvor man kan skrive under på dette med dyrepoliti i Norge. Vi trenger så mange underskrifter vi kan få. Dyrene våre fortjener å kunne gå trygge rundt og det tror jeg kan skje med et eget dyrepoliti.

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1331

Jeg er så hjertens enig med deg! Og jeg synes så absolutt dyremishandlere dør få an saftig straff, på lik linje med mennesker dom skader et menneske.
En katt er ikke bare en katt, f.eks. Det er et liv, et individ med følelser og personlighet.

Selv er jeg medlem i Dyrebeskyttelsen og er fadder for en katt. Det koster 50 kroner i måneden og det er det vel verdt.

Kampanjen har nå fått min signatur.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ED på god morgen norge nonta Eurodiett 5 22-03-11 17:36
Splenda i norge syl Atkins kosthold 6 08-06-06 13:08
Er det lov i Norge? guro Generell diskusjon 7 01-04-06 01:02
Alt for Norge Skorpia Livets lyse side 1 25-04-05 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no