Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-07, 11:07   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Jeg legger dette her siden jeg ikke vet helt hvor det skal plasseres.

Noen av dere har kansje fått med seg at jeg skal starte på lavkarbo slankekur. Jeg har sagt at jeg skal begynne på ketolyse. Men sykdom og dårlig form har gjort at jeg ikke har kommet igang. Har nettopp fått vite at jeg har astma, i tillegg til stoffskiftesykdom. Jeg må ha overskudd til å starte, ellers blir det bare en brødskive istedenfor.

Jeg har gått på Atkins før og er godt kjent med hvordan jeg skal gjøre dette. men energien og overskuddet mangler totalt. Jeg vet at jeg sikkert får et "kick" etter en uke med karboabstinenser, men det var å komme dit.

Det praktiske er også et problem, om morgenen tar to barn, en i trassalderen og en som nettopp har begynt å dra seg opp og tryner overalt sin tid. Om kvelden er jeg for trøtt til å lage mat for neste dag, og ellers har jeg 1000 unnskyldninger.

Henger du med og orker å lese mer?
Da tenker jeg at jeg skulle ha begynt på noe med ferdige måltider, som Spis deg slank eller Eurodiett. Men Spis deg slank leveres ikke i Trondheim. Eurodiett da, jeg kan godt betale et par tusen for legekonsultasjon og blodprøver. Det er min helse og den er verd såpass. At produktene koster litt gjør at jeg "må" bruke opp de, jeg vil ikke kaste bort penger.

Men Fedon har ingen klinikk i Trondheim. Hvordan skal jeg gjøre det nå? Jeg begynner å bli lei. Det må da være mulig å gå til en privat lege som kan ta alle prøvene og sende de til Fedonkinikken! Å dra til Oslo eller Bergen blir litt drøyt. Det står et tlf nr under Trondheim, som ingen svarer på.

Noen som har råd til meg? Jeg vet at jeg kan begynne å spise etter Kost i balanse, men jeg har prøvd og må ha hjelp av ketosen for å komme over sukkertrangen. Jeg vi ha måltider som jeg kan lage fort for lysten til å lage mat er ikke til stede.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 11:12   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Dersom det er eurodiett du ønsker å prøve står det navn og tlf nr til en lege på lindberg sine sider, siden lindbergklinikken i trondheim ikke er der for tiden skal lete opp nr hans for deg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 11:14   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

David de Clive Lowe
Gildeheimveien 3
7044 Trondheim

Tlf: 73 91 33 10

det står på lindberg sine sider

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 11:24   #4
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Jeg var ikke innom noe lindbergklinkikk før jeg fikk starte på eurodietten, Legen min som satte det i gang, tror det er noen leger som har lov til å sette folk på eurodietten, jeg fikk god hjelp og oppfølging av blodprøver osv. så det er ikke umulig fordet om det ikke er noe lindbergklinikk i nærheten

Lykke til

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:42   #5
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

David de Clive Lowe
Gildeheimveien 3
7044 Trondheim

Tlf: 73 91 33 10

det står på lindberg sine sider

Takk snille du..men det er han jeg har prøvd å ringe. men tanken var god!

Mila, jeg kan høre med fastlegen min. Han har nettopp tatt en drøss med blodprøver, siden jeg har vært elendig så lenge. Vet at blodtrykk er litt forhøyet, men ikke så mye at det må medisineres.
Jeg kan ringe Lindbergklinikken og høre med de også. Hadde det ikke vært genialt om en kunne gå inn på sidene deres og skrive ut et ark med hva som må tas av prøver og ta det med til fastlegen? Så kunne legen skrive svarene der og sette på stempel, og så var en godkjent for Eurodiett!

Tenker på alle andre nutrilett og hva-det-nå-heter som folk kjøper uten legesjekk. Eurodiett kan ikke være mer belastende for kroppen enn det?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:03   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Hvis du skal ta det gjennom fastlegen din så trenger han en litt innføringen i dietten slik at han kan følge deg opp. Ikke alle leger er villige til dette, men noen er (gjerne de private). Hør med fastlegen din først, det blir jo billigste og enkleste alternativ, går ikke det, så høre med han som Jeef anbefaler.

Lykke til

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:53   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Da fikk jeg endelig sendt en mail til Lindberg-klinikken og spurt hva jeg skal gjøre. Trodde jeg måtte opprette brukerkonto for å sende mail, men fant et smutthull...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:57   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

"Ønsker du å begynne med Eurodiet?
Ring 22 92 60 00 for mer informasjon om hvordan du kan komme i gang."

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:59   #9
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå

Fastlegen min kan skrive ut Eurodiet. Riktignok holder ikke han til i selve Trondheim (men bare 25 km unna). Det er mange leger som er godkjente for å foreskrive Eurodiet. Ring Lindbergklinikken og spør.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no