Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Mat, menneske og evolusjon

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-07, 11:25   #1
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Mat, menneske og evolusjon

Denne boken bør man lese hvis man er interessert i lavkarbo-kosthold!! Der går man veldig langt tilbake i historien og viser hva mennesket EGENTLIG bør spise fra et biologisk perspektiv. Love it

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 12:54   #2
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mat, menneske og evolusjon

Hvem har skrevet den? Hvor får en kjøpt den? Kan være greit å vite...

Er det Mysterud?

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 13:11   #3
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Mat, menneske og evolusjon

Ja, det er Iver Mysterud, Dr. philos., Biologisk institutt, Universitetet i Oslo, 2005. Kom i 2006, basert på hans doktorgradsavhandling. Så innholdet har "passert" doktorgradssensorene på Blindern.

Enig med mcfrogner i at den er meget vel verdt å lese. Det er en relativt lettlest bok, mer som et hefte i størrelse og innbinding. Utgitt av Gyldendal Fagbøker (eller noe sånt..) Kan bl a kjøpes gjennom bokkilden.no

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 14:22   #4
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Mat, menneske og evolusjon

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCC...p?item=2624342

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 16:22   #5
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mat, menneske og evolusjon

Takk for tips og svar.
Det står nå på lista.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 03:36   #6
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Mat, menneske og evolusjon

Nå har jeg leste hele boka; er jo ikke store lefsa da Utrolig interessant

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 22:49   #7
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mat, menneske og evolusjon

Ja, nå har jeg lest den. Gikk fort ja. Men ganske mye interessant der! Særlig forklarer han godt hvorfor mye korn ikke er bra. Han gir også mye heder og ære til tidligere og samtidige lavkarbo-forskere.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:58   #8
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Mat, menneske og evolusjon

Kjapp oppsummering? HVa mener han vi ikke må spise, hva må vi spise, og hvilke %-områder sier han er rett mengde karb, prot og fett? (altså: Hva sier han steinaldermennesket spiste?)

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om mat og helse (ikke bladet!) Huldr Fysisk og mental helse 1 17-03-06 10:10
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no