Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Syk på ketolyse ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-09, 19:59   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Syk på ketolyse ...

Jeg har fått noe "svineri" og orker ikke spise noe... har kun spist salaten min i dag og bittelitt kylling og brokkoli.... men jeg orker ikke spise. Hva gjør dere med maten når dere ligger for telling? Går det fortsatt i ketont kosthold eller spiser dere det dere måtte orke? eller spiser dere i det hele tatt? synd å la dette dritet ødelegge hele greia mi her

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: syk på ketolyse...

Er du syk, så er du syk!
Du må sørge for å få i deg næring og det spiller ingen rolle hvor den kommer fra!
Telle karber kan du gjøre når du er frisk igjen!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 21:13   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse...

Jepp, signerer Kitt her

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 01:39   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Jeg er ikke heeelt enig i det, da Bakterier digger sukker, så spis så lavkarbo du kan i alle fall.
Restitusjonen min halveres sikkert på lavkarbo, og jeg vil i alle fall ikke bli dårligere enn jeg alt er.

Hilsen også skikkelig svinaktig sjuk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 07:39   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Om man har et virus som "svineri" spiller det jo ingen rolle om bakterier digger sukker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:28   #6
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Syk på ketolyse ...

Som ved et mirakel våknet jeg og var mye bedre i dag og det eneste jeg hadde lyst på i går kveld var faktisk bringebær og fløte hehe og det spiste jeg til frokost i dag også så så veldig ille ble det jo ikke da..

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:29   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

eneste jeg hadde lyst på i går kveld var faktisk bringebær og fløte hehe og det spiste jeg til frokost i dag også

Antioksidanter og fett, perfekt "bli frisk" mat!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:33   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Jeg tror ikke at det er noe bedre om det er virus heller, da. Jeg mener bare det at (for min del i alle fall) man kanskje ikke burde se på sykdom som en frisone for drittmat .
Men det kan jo også ha noe med at jeg vet for min egen del som har spist sånn som dette i flere år bare vil forverre tilstanden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:28   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Om man har et virus som "svineri" spiller det jo ingen rolle om bakterier digger sukker!


Et høyt inntak av karbohydrater (samme hvor de kommer fra) reduserer immunforsvaret ganske effektivt, så det spiller nok en rolle.

Jeg har aldri vært mye syk, men siden jeg la om til et lavkarbokosthold for omtrent tre år siden har jeg hatt én (-1-) halsbetennelse - thats it!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:39   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Et høyt inntak av karbohydrater (samme hvor de kommer fra) reduserer immunforsvaret ganske effektivt, så det spiller nok en rolle.

Sambo drikker juice, spiser frukt, og litt brød i nye og ne. han fikk svineinfluensa (da han var ute og drakk øl ).... Jeg hanglet et par dager, og så ikke noe mer. Derimot smittet jeg beviselig to andre Jeg tror at lavkarbo hadde en finger med i spillet!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:23   #11
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Jeg opplever selv at det å leve lavkarbo når man er syk er like lett som når man er frisk. Orker man ikke å spise, så orker man ikke...og det lille man spiser er jo ikke nødt for å være høykarbo da...

Har holdt meg generelt mye friskere på lavkarbo de siste snart to årene, og jeg er sjelden syk lenge av gangen.

Men da "trøster" jeg meg heller sjelden med høykarbomat.

Likevel ser jeg jo et poeng i at hvis man totalt mangler lyst på mat, og det eneste som frister er høykarbo, så er det jo godt å få i seg noe.

Merker gjerne en tendens til at folk "hopper" av lavkarbovogna når man har en livssituasjon som ikke stemmer med det hverdagslige, (sykdom, stressrelaterte problemer, sorg osv)

Selv opplever jeg at jeg blir sterkere mentalt også når jeg ikke styrer med karber i kosholdet når det er tunge tider...da holder jeg bedre ut det meste...

Så: er man syk...prøv å spise lavkarbo så blir man fortere frisk og har sterkere immunforsvar...tenker jeg...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:32   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syk på ketolyse ...

Innimellom er man også syk med ting som mer eller mindre kun høykarbo-ting kan fikse Har selv hatt mageinfeksjon hvor det eneste som festet seg i systemet var loff uten skorpe

Forøvrig er jeg selv i en situasjon hvor jeg tidligere ville trøstespist is, og lurt på hvorfor verden var i mot meg. Nå er jeg en helt annen person, og klarer å holde fokus og være positiv. kjenner nesten ikke meg sjøl igjen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no