Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
08-02-07, 22:31 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 41
|
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Hei! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
08-02-07, 22:41 | #2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!
Hei og velkommen hit! |
Min kostholdsfilosofi: 1 |
08-02-07, 22:47 | #3 |
Juniormedlem
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram![quote=Gerd;233059]Hei og velkommen hit! |
08-02-07, 22:53 | #4 |
Jeg kan og jeg vil!
Hvor: 1
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!I starten er det bra å få i seg litt salt, fordi vi mister mye væske. Men la hoveddelen være reint og godt vann. |
Min kostholdsfilosofi: 1 |
09-02-07, 00:18 | #5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!
Du hadde ikke lest boka da, før du begynte på Atkins. For hadde du lest boka, så hadde du sikkert sett at Atkins IKKE er bare fett, kjøtt egg og rømme etc. Du gikk nok ikke på Atkins den gangen nei. Du brøt nemlig med en av Atkins viktigste prisnipper: Atkins sier du skal spise minst 20 gram karbohydrater pr dag. og hovedvekten av disse SKAL bestå av grønnsaker. Grønnsaker er på Atkins (som det er på Ketolysekuren) en av de viktigste forutsetningenen for å lykkes. Det står også at du skal være forsiktig med rømme, fløte og meieriprodukter.
09-02-07, 17:53 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Det er dessverre en del folk som tror de har gått på Atkins - eller andre kosthold, for den saks skyld - uten faktisk å ha gjort det. Da lykkes man bare ikke.
09-02-07, 21:56 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Anbefaler deg å spise nok gr.saker ja. I starten er det smart å følge menyforslagene som står der, da får man i seg rett mengde og nok mat. |
Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... |
09-02-07, 22:41 | #8 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Ellers så er jo 70 kg fordelt på 1,70 ikke overvektig i ren BMI-forstand. Riktignok vil ikke BMI være korrekt for alle og man har jo sin trivselsvekt. Har du vurdert at kanskje kroppen din helst vil veie litt mer enn 60 kg? |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse |
09-02-07, 23:12 | #9 |
Seniormedlem
|
har drukket meeeget mye vann i det siste! Og erfaringene er positive! |
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ |
09-02-07, 23:12 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Du sier veldig lite generelt sett om hvordan du lever i dag, hva du pleier å spise, hvor mye du trener, osv. Men jeg skal komme med mine små råd. |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no |
09-02-07, 23:25 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!"(PS: Jeg ville fokusert på fettprosenten og fått den ned fremfor å tenke på vekten hele tiden. Når du trener får du tyngre muskler som veier mer enn fett, men du vil fort oppdage at du liker kroppen din bedre selv om du kanskje ikke blir en eneste kilo lettere. Du vil jo også kanskje se lettere ut, med en mer definert fysisk kropp)" |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening |
09-02-07, 23:26 | #12 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
|
Vi er hva vi spiser, og kvaliteten på huden er resultat av det du spiser og ikke produktene du bruker på utsiden. Vann er en viktig del av et menneskets liv, derfor så trist at mange steder i verden har man ikke skikkelig drikkevann. |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no |
11-02-07, 12:44 | #13 |
Juniormedlem
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Du hadde ikke lest boka da, før du begynte på Atkins. For hadde du lest boka, så hadde du sikkert sett at Atkins IKKE er bare fett, kjøtt egg og rømme etc. Du gikk nok ikke på Atkins den gangen nei. Du brøt nemlig med en av Atkins viktigste prisnipper: Atkins sier du skal spise minst 20 gram karbohydrater pr dag. og hovedvekten av disse SKAL bestå av grønnsaker. Grønnsaker er på Atkins (som det er på Ketolysekuren) en av de viktigste forutsetningenen for å lykkes. Det står også at du skal være forsiktig med rømme, fløte og meieriprodukter. |
11-02-07, 12:55 | #14 |
Juniormedlem
|
Ja, det er jo det som er målet. Å få ned fettprosenten. Men sånn sett så er jo ketolysekuren perfekt? I og med at man ikke mister muskelmasse på denne kuren i motsetning til en lavkalorikur f.eks. |
11-02-07, 13:15 | #15 |
Supermoderator
|
Den boken høres ikke helt god ut.. For det første er det lenge siden Atkins økte fra 8 til 20 karber om dagen. For det andre, når det er så enkelt å misforstå bør den definitivt skrives om. |
11-02-07, 13:20 | #16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
|
Da hadde jeg villet sendt en mail til de som har skrevet Bailine-boka om at de feilinformerer folk. For skal man gå ned i vekt er det viktig å ha den riktige boka til den filosofien man velger, og man må lese boka godt. Det er mye feilinformasjon ute og går, og man bør som nille sier, ikke kjøre uten lappen... det er utrolig mange myter om lavkarbo ute og går, for dette er ikke akkurat det statens ernæringsråd anbefaler. Men nå har du heldigvis fått ei bok som er korekt som du kan lese i. Les den godt, og lær det som står i den. |
Min kostholdsfilosofi: Fedon |
11-02-07, 13:21 | #17 |
Seniormedlem
|
Kan du forklare hva du mener med dette?? en kalori er jo en kalori uansett hvordan du spiser... det er bare det at vi ikke teller de.. eller? |
11-02-07, 13:32 | #18 |
Supermoderator
|
Om man spiser 2500 kalorier hvoran endel er karbohydrater så vil de fleste legge på seg. Om man spiser 2500 kalorier med svært lite karbohdyrater (og riktig kombinasjon fett/protein) vil den samme personen gå ned i vekt. |
11-02-07, 13:37 | #19 |
Seniormedlem
|
|
11-02-07, 14:52 | #20 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
|
...og opplysningene i Bailine boka, er bygget på 1982 utgaven av Atkins, siden den gang er karbetallet øket fra 8 til 20. Den boka Bailine gir ut nå (39. utgave) påstås å være utgitt i 2004 - og den har dessverre samme feil. Der står det også 8 fram karber pr dag den første uke, for så å øke med 5 gram karber pr uke den neste ukene. Og det er nok forklaringen på at du ikke gikk ned ja. Jeg begynte på 8 gram pr dag i 1982, - og spiste grønnsaker. OG jeg gikk ned i vekt. Men det var innmari vanskelig å holde - og jeg fant fort ut at jeg hadde samme effekt med høyere inntak av karber. Så jeg lagde min egen versjon - det samme Atkins skrev om i oppdateringen i 1988 og 1992. Siden da er boka revidert både i 1999 og 2002. Med nyere forskning og masse endringer !
11-02-07, 15:41 | #21 |
Juniormedlem
|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!Akkurat! Takk Nille! Greit å få forklaringen på det da.... Men da vet jeg det. Skal bli spennende å se denne dangen da, om jeg går ned. |
11-02-07, 15:48 | #22 |
Supermoderator
|
Men blir ikke det det samme da? At kalorier fra karbohydrater fungerer på annen måte enn kalorier fra fett og protein i kroppen |
11-02-07, 15:55 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
|
Jeg forsto det som dere mente akkurat det samme begge to, ja |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
11-02-07, 16:45 | #24 |
Medlem
Hvor: Ett sted i Norge
|
Jo..karbohydrater,proteiner,fett..alt er kalorier...telles i kalorier. |
Min kostholdsfilosofi: atkins/lavkarbo filosofi'n |
11-02-07, 17:31 | #25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal | Kristian | Livets lyse side | 15 | 05-10-08 23:39 |
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! | Amagetha | Atkins kosthold | 19 | 28-04-06 16:14 |
Har svart en journalist i VG idag jeg.... | Nille | Nyheter / media | 9 | 20-09-04 17:02 |