Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() |
Ja, dette tok litt av. Dog alltid nyttig å være litt uenig, får fram nye momenter. Henger meg på Torkil før jeg blir dratt lenger ned i malstrømmen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI
![]() |
![]() |
#52 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Østfold
Alder: 42
![]() |
Hei alle sammen, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Gyldne middelvei
![]() |
![]() |
#53 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
![]() |
PHU!!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#54 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 66
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være at du reagerer på jordbær. Jeg vet om flere som er allergiske og reagerer med å hovne opp i kroppen. Prøv å kutte ut jordbærene noen dager og se om det skjer noe.....
![]() |
![]() |
#55 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 72
![]() |
Grovt soyabrød
Hei hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her
Det står faktisk i Atkins' sin bok at hvis man ikke kommer i ketose på induksjonsdietten, så skal men kutte helt ut grønnsaker en stund. Men eller er jeg personlig enig med Nille, jeg synes tvert imot vekten stopper eller øker når man ikke spiser grønt i det hele tatt. Har dere forresten prøvd blomkålstappe: Kok blomkål ganske mør, mos den (gjerne med stavmikser) og bland i GODT med smør. Krydre etter smak; gressløk eller muskat f.eks. Mye bedre enn potetstappe! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#57 |
Administrator
Åhh, det har jeg ikke lest noe sted. Det har i tilfelle gått meg hus forbi. I min bok står det at om man ikke får utslag på stix så kan man sjekke om man kanskje spiser for mye grønnsaker, og kutte ned på inntaket...men absolutt ikke kutte dem ut.(Originalutgaven, 2002/03 utgaven av DANDR, side 138). Dessverre har jeg ikke 1992 utgaven tilgjengelig og mora mi har lånt den norske oversettelsen av den, så jeg vet ikke om det står i den. Det er mye mulig det. Det er så mye som er feil og endret siden da.
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herJa, jeg er ganske frustert over disse stix'ene etterhvert - tror kanskje jeg også hiver dem. Ganske frustrert over at jeg ikke går ned også - enten de gjør utslag eller ikke. Men jeg har ennå ikke vært på induksjonen i to uker, så jeg får vel være tålmodig. Og kroppen føles i hvert fall fastere, selv om det ikke er målbart ennå. Hei! Jeg skal jo ha mensen i morgen - det kan vel være en forklaring på at vekten står stille? Si ja, vær så snill!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Javisst. Syklusen har mye å si den i forhold til vekten vår.
![]() |
![]() |
#60 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 64
![]() Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her
Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#61 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herSukk, denne vekta... Fant ut at jeg måtte forandre signaturen min, jeg. Jeg har jo faktisk gått OPP ganske mye i jula... Nå bør den helst gå nedover heretter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 64
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#63 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 69
![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Nytt Medlem
![]() |
![]() Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Administrator
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herOm du tok av 2.5 kg den første uka trenger nok kroppen din å få tenkt seg om litt. Gjentar det jeg har skrevet tidligere her: Det er normalt at vekttapet stanser opp med jevne mellomrom. Alle vil oppleve et platå før eller siden. Det er bare kroppen som må "ta seg litt inn". Tenke seg om litt. Det kan vare fra 1-6 uker. Mer enn 6 uker er ikke bra. Da anbefaler jeg å øke aktiviteten om du ikke har endret på spisemønster og ikke spiser mye kunstig søtstoff eller drikker mye light brus.
![]() |
![]() |
#66 |
Nytt Medlem
![]() |
![]() Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei og tusen takk for svar..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2006
![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herjeg opplever vel ikke akkurat stagnasjon nå men jeg testa litt. For det første var jeg hos en venninne som hadde lagd is etter oppskr etter boka på is,og denne serverte hun med noe syltetøy hun sa vi kunne ha og sjokolade fra atkins som det stod 2karbo på hele plata. Jeg har ikke "skeiet"ut med noe sånt og hadde lyst til å si nei, men synes det virka dumt det også. Etterpå følte jeg at jeg hadde gjort noe galt. Er det bare 2karbo i hele sjokoladen??? Finnes det virkelig et syltetøy vi kan ha?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Administrator
Hvis hun har laget is etter oppskrift i boka er det OK å spise den, men selvfølgelig ikke i ubegrensede mengder ! Det står i oppskriften hvor mye karber den inneholder.
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2006
![]() |
takk nok en gang nille, du vet så mye og det er supert. Det var bare denne ene gangen jeg skulle testveie for som du sier er det t å bli gal av. Har veid meg 1 gang pr uke, men skal nå gå over til 1 gang hver 14.dag. Det var bare 3 spiseskjeer is og 1 ts syltetøy men kunne nesten ikke be om å få se syltetøyglasset heller. Men neste gang skal jeg ikke la meg lure. Gikk likevel ned 1.6 kg den uka eller det var på 1.5 uke så det kan ikke ha gjort allverden. Ingen fare at jeg spiser sjokolade hver dag. Den var god men kan godt begrense meg der. Takk for gode råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei dere alle!
![]() |
![]() |
#71 |
Seniormedlem
Hvor: Drammen
Alder: 63
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHolder du deg til 15-20 karbo om dagen kan jeg garantere deg at du går ned.Gikk selv ned 19 kilo på den måten. Problemet nå er å få opp motivasjonen etter vektøkning i ferien.Motivasjon er det største problemet. Lykke til
![]() |
![]() |
#72 |
Administrator
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei Turte !
![]() |
![]() |
#73 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herTakk for tilbakemeldinger! Jeg tolker det slik at jeg bør kutte ut både bringebær, fløte og nøtter. I tillegg til kaffe... Det skal jeg virkelig prøve... Brødet skal jeg sjekke innholdet i, men det er helt sært, inneholder overhodet ikke mel, men hamp, noen nøtter, egg etc. Sjekker neste gang jeg stuper i fryseren..
![]() |
![]() |
#74 |
Seniormedlem
Hvor: Drammen
Alder: 63
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herheisann Turte ,har du en oppskrift på spis deg slank brødet???
![]() |
![]() |
#75 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk herHei igjen!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|