Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hva trenger kroppen av tilskudd?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-10, 11:41   #1
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Hva trenger kroppen av tilskudd?

Jeg har vært plaget av kramper i leggene mens jeg har holdt på med dette kostholdet. Noen perioder har vært bedre men så har krampene begynt igjen. Jeg tar tilskudd av magnesium, 600 mg hver dag, det ser ikke ut til å hjelpe... Kan jeg ta enda mer magnesium eller er det noe annet jeg burde ta?

En annen ting er at jeg har hatt problemer med knærne mine, først venstre kne som ble hovent og betent - det gikk over etter noe dager. Nå er det høyre kne som oppfører seg på samme måten. Kan det ha noen sammenheng med maten jeg spiser? (LCHF)

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 21:43   #2
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva trenger kroppen av tilskudd?

Hmmmm, ingen som kan svare.. Det lover ikke godt
Får bare holde ut dah...

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 21:52   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen av tilskudd?

Så ikke denne før nå!

Du kan ta litt mer magnesium om du ikke sliter med løs mage. Tar du 300g til, kan du ta dem om morgenen, så det ikke blir mye på en gang.

Høres ut som om knærne dine er betente, ja. Det kommer nok ikke av LCHF, som skal være betennelsesdempende, faktisk!
Du er jo ikke veldig overvektig med BMI under 30, så det bør ikke være grunn til vonde knær. Ta det opp med fastlegen din, du, så du ikke går med noe som kan bli kronisk! *dårlig erfaring*
Kan være lurt å få tatt noen prøver for å utelukke revmatisme, i hvert fall.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:46   #4
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva trenger kroppen av tilskudd?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Jeg har vært plaget av kramper i leggene mens jeg har holdt på med dette kostholdet. Noen perioder har vært bedre men så har krampene begynt igjen. Jeg tar tilskudd av magnesium, 600 mg hver dag, det ser ikke ut til å hjelpe... Kan jeg ta enda mer magnesium eller er det noe annet jeg burde ta?

En annen ting er at jeg har hatt problemer med knærne mine, først venstre kne som ble hovent og betent - det gikk over etter noe dager. Nå er det høyre kne som oppfører seg på samme måten. Kan det ha noen sammenheng med maten jeg spiser? (LCHF)

Kan det være at du drikker for lite vann?
Selv tar jeg ikke magnesium og har bare ved 3-4 anledninger hatt tendenser til leggkrampe, men det har hjulpet å drikke mer vann.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen, smerte og tilskudd? Angemi Kosttilskudd 3 09-07-10 10:28
Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning? elian Lavkarbo generelt 8 22-01-09 16:54
Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)? JenJen Trening 19 27-09-08 11:07
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no