Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavt blodsukker? Kvalme m.m i perioder

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-08, 01:46   #1
MMM
Juniormedlem
 
MMM sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Innlegg: 19
MMM er på en erverdig vei

Lavt blodsukker? Kvalme m.m i perioder

I forrige uke var jeg kvalm i flere korte perioder pr. dag fra søndag til onsdag. Onsdag toppet det seg virkelig. For det første begynte det allerede ved ni-titiden om morgen ved at jeg var uvel, "ør" i hodet, noe svimmel, kvalm, hadde vansker for å konsentrere meg(var i et møte der jeg måtte være svært med og reflektert - pyton akkurat da...) osv. Jeg forlot møtet så fort jeg kunne. Etter en stund gikk det bedre, heldigvis. Så - ved ett-tiden, ble jeg igjen svært kvalm så fort jeg senket hodet og til slutt hele tiden. Var like fjern og ør som tidligere på dagen. Måtte komme meg tilbake på kontoret og heldigvis var det kort vei og lite trafikk, for det var tåpelig å kjøre i en slik forfatning. Kunne ikke godt bli hos klienten heller... På kontoret ble jeg liggende i ørska i 1,5 timer før jeg fikk karret meg ut på kjøkkenet. Først da orket jeg å få i meg noe. Drakk 2 glass juice og spiste en Krokanrull(var ikke noe spes engang, utrolig nok.)Etter 15-20 minutter var jeg kommet til hektene igjen, selv om jeg fremdeles følte meg litt matt, tom og sliten/trøtt. Skulle gjerne hatt et blodsukkerapparat for hånden akkurat da! Fra torsdag har jeg vært i normal form igjen, men har også(noe av det med vilje pga dette) spist/drukket noe mer karbo.

Hva var dette da?? Bekymrer meg vanligvis ikke for formen, men kunne ikke fri meg for uro akkurat da. Kan noen si meg spesifikt om det var mulig at jeg hadde lavt blodsukker og om det er mulig når man er i ketose...Sikkert dumt spm. Jeg blir litt forvirret når jeg forsøker å tolke det selv. Hvor få karber er minstemål pr dag og hvorfor? Hva skjer med kroppen med mindre enn minstemål?

Legger til at jeg var på skjerpings de dagene og hadde spist mindre karbo noen dager. Onsdag var det fire kokte egg (før juice og sjokolade...). Jeg drakk rikelig alle dager, hadde ikke mensen osv.

__________________


MMM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 07:41   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavt blodsukker? Kvalme m.m i perioder

Man kan fint få for lavt blodsukker når man er i ketose - til illustrasjon kan man komme i ketose ved å faste.. At man er i ketose betyr ikke nødvendigvis at man holder et gunstig blodsukker. Det er ikke noe poeng i å minimerere kh-inntaket, du kan faktisk risikere at vekten stagnerer, og at du føler deg dårlig. Du bør ikke gå lenger ned enn 15 kh for dagen, og disse bør komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Disse inneholder en rekke næringsstoffer som kroppen din trenger, også for å forbrenne fett. Du bør spise grønnsaker til hvert måltid, dersom du har et litt sårbart blodsukker. Om det ikke kommer seg med kosten, synes jeg du bør ta deg en sjekk hos legen.

God bedring!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt blodsukker VioLETTa Ketolysekuren 3 18-11-07 22:35
Lavt blodsukker lita Ketolysekuren 7 10-03-07 08:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no