Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kostholdsfilosofier - å blande.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-07, 12:53   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Kostholdsfilosofier - å blande.

Jeg tror ikke jeg kan si at jeg følger en filosofi. Jeg vet at jeg går ned i vekt med lite kh.

Jeg er vel mest Ketolyse, siden jeg ikke har tenkt å øke karbohydratinnholdet slik en gjør på Atkins. Målet mitt er å gå ned mye nå, og ikke gi meg for tidlig slik jeg gjorde i 2004. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men jeg ble så tilfreds med å gå ned at jeg glemte at jeg fortsatt var overvektig. Og så gikk vektnedgangen så sent etter hvert som jeg økte karbohydratene, at jeg ble litt lei og hoppet av.

Jeg har brukt mye OE - oppskrifter den siste uken. Både Ziggylapper, brød, rømmegrøt og smørgrøt. Jeg tror det kan bli for mye nøtter og melkeprodukter i forhold til hvordan kroppen min reagerer.
Jeg vil gå ned i vekt fort. Hvis jeg må redusere noe, er det sikkert best å redusere melkeprodukter og nøtter istedenfor salat. Jeg tror ikke det er rom for både nøttebrød og salat og smørgrøt på samme dag. For meg, vel og merke. Andre kan sikkert gjøre det.

Knepet er å bare spise litt, ikke la det bli en større del av maten. Jeg må prøve å venne meg til å spise mindre porsjoner i gangen. Jeg har alltid hatt stort magemål, og spist mye.
I teorien skal en bli så mett på lavkarbo at en spiser mindre. Jeg tror noen må arbeide bevisst med dette, og at jeg er en av dem. F.eks spise mindre enn en tror en må, og så vente litt så magen får tid til å kjenne at den er mett.

Jeg er vant til å spise 3 brødskiver med lettmargarin og vanlig pålegg. Når jeg spiser lavkarbobrød, er det lett å ta 3 skiver fortsatt. De ser så små ut. Har også spist 4 skiver i gangen, med meierismør, egg og majones f.eks. Slik venner jeg magen til at den skal fylles helt til hvert måltid, og opprettholder det store magemålet.

Nå fortsetter jeg med mer innstramming og glemmer ikke at jeg gjør dette for å gå ned i vekt.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva kan jeg blande i rømmen? Katovi Spørsmål og svar 17 16-01-07 09:45
Hvilke kostholdsfilosofier skal jeg velge..? Denderlion Mer enn 30 kg overvekt 9 12-01-07 13:35
kan jeg blande inn kokosfett (cocosa) i grøten? Iset Barns kosthold 15 06-04-04 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no