Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Refleksjoner etter noen uker på LCHF

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-10, 11:24   #1
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Refleksjoner etter noen uker på LCHF

Hadde en runde med refleksjoner etter å ha vært på kostholdet 7 uker. Jeg startet med dette kostholdet av flere grunner enn vektreduksjon. Men det har såklart vært foreløpig det viktigste.Jeg har hatt en svært vellykket start og med noen nedturer og svingninger underveis gått ned 7.5 kg.

Det som gikk opp for meg i går var de andre virkningene jeg kunne kjenne på kroppen. Fordøyelsen min er iferd med å normalisere seg. Fra at diare og magesmerter har vært en normaltilstand er det nå en sjeldenhet.
Jeg har akkurat fått mensen for andre gang på dette kostholdet Jeg har for andre gang ikke sterke smerter. Det har ikke skjedd på mange år.

Blodsukkeret og med det energinivået er nå jevnt, istedet for voldsomme svingninger i løpet av dagen. Jeg småspiser ikke så mye og har ikke lenger den voldsomme ulvehungeren. Tenker fremdeles på mat og planlegger med stor glede neste måltid men er ikke lenger besatt av mat.

Og så all den deilige maten jeg nå kan spise med en beste samvittighet

Dette er en oppfordring til alle som ønsker å gå ned i vekt med dette kostholdet. Se ikke bare på vektnåla og fortvil når ting ikke skjer så raskt som dere forventer,men kjenn også etter hva som skjer i kroppen. Kanskje det skjer like mye postitivt hos dere som hos meg.

Ønsker dere alle lykke til videre.

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 11:30   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Refleksjoner etter noen uker på LCHF

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Dette er en oppfordring til alle som ønsker å gå ned i vekt med dette kostholdet. Se ikke bare på vektnåla og fortvil når ting ikke skjer så raskt som dere forventer,men kjenn også etter hva som skjer i kroppen. Kanskje det skjer like mye postitivt hos dere som hos meg.

Ønsker dere alle lykke til videre.

Dette er et kjempepoeng! Jeg la om kostholdet av helsemessige årsaker selv, men vektnedgangen har selvfølgelig vært kjærkommen, og også i seg selv nødvendig for helsa.
Gratulerer med flotte resultater, ikke bare på vekta, men allmenntilstanden! Håper andre kan la seg inspirere, og takk for at du deler .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 12:07   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Refleksjoner etter noen uker på LCHF

Takk for at du minner oss på det. Er så lett å glemme alt annet når vekten ikke viser det man ønsker!
Og gratulerer med flotte helseforbedringer

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 05:06   #4
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Refleksjoner etter noen uker på LCHF

Du har så rett, så rett. Prøver å minne meg selv på alle de fine "bivirkningene" ved lavkarbo om dagene, mens jeg prøver å komme i gang igjen etter en litt for lang pause. Nå er ca matchvekta nådd, så sjokolade og "lettvindt" mat er litt vanskelig å si nei til, men jeg har det uten tvil best på lavkarbo!

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:22   #5
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Refleksjoner etter noen uker på LCHF

Bra og viktig innlegg!
Jeg trenger og ønsker å gå ned i vekt, men jeg vil ikke fokusere på vekttapet. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg oftere enn hver 14. dag. Jeg vet fra tidligere at jeg har store helsegevinster på LCHF-kosthold, og jeg vil gjerne fokusere på det heller.

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etter nesten 5 uker med LCHF cillesnuppa Generell diskusjon 5 16-03-09 18:49
Panikk etter 3 uker! Tina Spørsmål og svar 11 19-02-08 19:03
Etter det som føles som uker av kuren Lovehandle Ketolysekuren 1 04-10-07 12:40
Tilstandsrapport etter 2 uker Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 02-03-07 00:52
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no