Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Vektklubben.no?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-09, 17:54   #1
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Vektklubben.no?

Kusina mi har gått ned 13 kg på under 6 mnd her, og er så fornøyd.

Jeg begynner selv å slite med ketogen kost, lei maten..
Noen gode synspunkter som kan motivere meg til videre ketolyse, og ikke "konvertere" til vektklubben?!

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 18:04   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Vektklubben.no ??

Mener du VG sin Vektklubb.no eller Grete Roede sin vektklubben.no?

Jeg tror det er viktig at du bestemmer selv hva slags diett du er komfortabel med. Jeg vet innerst inne at lavkarbo er det sunneste, men først og fremst er det jo viktig at du klarer å gå ned i vekt (for å unngå fedme sykdommer), og da anbefaler jeg at du tar fatt på en diett hvor du trives med maten! Har vært inne på vektklubb.no via en venn (det koster jo penger..) og det ser veldig bra ut! Så jeg tror du får det du betaler for. Men de anbefaler jo opp til 70% karbohydrater til dagen, noe jeg syntes er VELDIG mye :O

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 19:08   #3
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Vektklubben.no ??

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Mener du VG sin Vektklubb.no eller Grete Roede sin vektklubben.no?

Jeg tror det er viktig at du bestemmer selv hva slags diett du er komfortabel med. Jeg vet innerst inne at lavkarbo er det sunneste, men først og fremst er det jo viktig at du klarer å gå ned i vekt (for å unngå fedme sykdommer), og da anbefaler jeg at du tar fatt på en diett hvor du trives med maten! Har vært inne på vektklubb.no via en venn (det koster jo penger..) og det ser veldig bra ut! Så jeg tror du får det du betaler for. Men de anbefaler jo opp til 70% karbohydrater til dagen, noe jeg syntes er VELDIG mye :O


Ja, det er jo en kjempeovergang med så mye kh... Hvordan gjør man den overgangen lettest mulig tro?!!
Det er vg sin jeg mener.. Har virkelig store problemer uten brød og frukt. Og brøderstatninger er partystopper for meg.

Har vært kjempefint frem til for en stund siden. Trivdes i ketose og syns maten var ok. Det var helt frem til jeg ble lei alt jeg likte, for jeg er ganske vanskelig i matveien...
Motivasjonen er like høy mtp nedgang, trim og sunn livsstil som den var da jeg startet her i januar, men nå går det så langt at jeg spiser barer og sjokolade. Ikke fordi jeg er sugen på noe godt, men fordi det er en lett måte å få i seg kb på.. Dette blir jo heeelt feil, jeg vil ikke ha det sånn lenger..

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 19:56   #4
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Vektklubben.no?

Jeg tenker at du heller bør sjekke ut andre lavkarbo-filosofier først. Det er jo ganske forskjellig hva du kan spise, f.eks. Fedon Lindberg, som jeg nå mer eller mindre følger, tillater jo faktisk litt brød, så lenge det er grovt og har lav GI.

Dessuten har jeg en annen tanke, og den er basert på meg selv, og på ingen måte vitenskapelig... men for meg er det verre med "erstatninger" av forskjellige slag, enn å kutte helt ut. Når jeg skal spise brød forventer jeg at det smaker brød. Så enten må jeg finne en type brød jeg kan spise, eller så lar jeg det være. Jeg ser en del oppskrifter her inne og tenker at DET er ikke brød, og jeg vil bli "skuffet" over at det ikke smaker som jeg forventer at brød skal smake, derfor lar jeg det heller være.

Jeg driver heller ikke og lager masse desserter og ostekaker, for jeg pleier ikke å spise verken desserter eller kaker i det daglige, og ser ingen grunn til å legge meg til slike vaner.

Slik jeg oppfatter hoved-tanken til Fedon Lindberg så er det "alt med måte". Dvs at brød skal ikke være hovedingrediens i flere måltider om dag, men at man godt kan spise litt brød. Tilsvarende med potet, ikke fylle halve tallerkenen med potet hver dag, men en potet nå og da er greit.

Siden du er vant til å leve lavkarbo ville jeg derfor forsøkt enten Fedon Lindberg eller en annen lavkarbo, som ikke er ketolyse. Atkins har vel også en del forskjellige matvarer som er "lov" og som ikke er lov på ketolyse. Ut i fra hva jeg leser her på forumet så virker jo alle variantene, da blir det smak og behag.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 21:10   #5
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Vektklubben.no?

Ja, du sier noe der...
Må nok litt i tenkeboksen jeg.. Lese meg litt opp på de andre filosofiene, før jeg tar ett endelig valg.
Men en ting er helt sikkert; Sånn jeg lever nå vil jeg ikke, det er ikke sunt og riktig, og ikke sånn jeg vil ha det. Og jeg er vel ett skritt på riktig vei når jeg ser det selv

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no