Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-09, 12:41   #1
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei
Question

Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

Om noen mere erfarne kan si noe om denne fordelingen av inntak i løpet av dagen i dag ser grei ut. Og hvordan kan jeg regne ut % andelen for de ulike delene?

Jeg er ganske ny, og prøver meg på Ketose, men ønsker egentlig ikke å måle å veie så mye, men ser det kan være nyttig å gjøre noen sjekker innimellom. Spiser ganske mye grønt, og en del ostechips på kvelden. Føler jeg går litt akte ned. De siste dagene har jeg gått opp, men har fått mensen, så håper det er en sammenheng.

Dette er en helgedag. I uken er det lavkarbo knekkebrød med ost til frokost, salat til lunch, og gjerne salat til kjøtt til middag også.

Ca: (litt mere fett og proteiner fra brødet, men ikke tatt med her)
kJ 7593
Protein 111 gr.
Fett 157 gr.
Karbo 14

Frokost med et lav karbobrød, to kokte egg, smør, ridderost. Litt agurt, og et par cherry tomater Og en liten skvett kremfløte med et par bringebær oppi fra i går.

Maula litt leverpostei, og noen få macadamien nøtter

Middag: Salat med avokado, feta, grønt, en tomt, dressing og et grillet kyllinglår.

Kvelds: 2 skiver Lav karbobrød, aioli og reker, og ostechips.

Setter veldig pris på innspill.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 22:58   #2
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

Jeg prøver meg på å dytte denne opp. Setter veldig pris på innspill.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 05:20   #3
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

Litt mer fett kansje

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 06:45   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

når du skal spise deg mett, bør du ikke være redd for det!

jeg har begynt litt som sten sture har sakt han har gjort; frokost på 6 stk egg idag, faktisk. nettop ferdig og spise masssse smøøøør!

da blir jeg ikke sulten før rundt kl; 17:00-tiden

2 store måltider er mye lettere også

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 06:57   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

Maten ser grei ut den

På ketolyse skal du spise deg mett til hvert måltid, ikke overmett.
Du skal drikke mye vann.
Ikke vær redd for å bruke mye fett.
Viss du blir fort sulten igjen etter et måltid, kan det indikere på for lite fett i maten.

Jeg anbefaler deg å veie maten og regne ut karber, til det sitter i fingrene og det er lettere å ta på feelingen
La mesteparten av dagen karbe-kvote komme fra grønnsaker som vokser over jorda, fordi kroppen trenger de vitaminer, mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:13   #6
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut?

Tusen hjertelig takk for fine og gode innspill setter veldig pris på det.

Synes det med veiing og måling er litt vanskelig hvis jeg lager middag til hele familien, men skal sjekke litt oftere. veldig uvant det der med å kunne bruke så mye fett må jeg si. Men lurer på om jeg skal kjøpe sånn cocosfett flere snakker om. Min sambier er litt fortvilet for han spiser såkaldt normal kost, og blir litt fortvilet at jeg har fetet den opp så veldig

Ellers spiser jeg egentlig mere grøndt enn jeg har gjort i mange perioder før. Nesten altid salat til lunch på jobb og oftest salat til kjøttet til middagen også. har ikke rukket å bli lei av det.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når øker dere inntaket av kbh? aldrimerjollycola Ketolysekuren 4 06-03-09 08:52
Kan noen se om jeg holder meg innenfor riktig retning i matveien min? miss_chica Ketolysekuren 2 06-01-09 13:26
Noen ganger så kan dagen der på være riktig ille Begod Livets lyse side 4 22-05-07 22:07
Når skal man øke karbohydrat inntaket? Sniff Ketolysekuren 2 06-09-06 13:38
Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig? Marihøna79 Induksjonen 22 13-11-05 02:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no