Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 21:45   #2026
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Har dere fått store brann-/røykskader? Bra det gikk bra med dere.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:14   #2027
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Vi har ett par rom som må pusses opp, ett må ha alt nytt og ett må bare males opp igjen pga sotskader som ikke lar seg vaske bort. Vi har hatt ISS på besøk, kjempegjeng og det luktet så utrolig deilig når de vasket. Har noe i vaskevannet som tar bort lukt, i tillegg står det en maskin der som trekker til seg røyklukten. Senger, dresser og alt som må renses er blitt med dem.
Og nå begynner jeg å se bunnen av skittentøyskurven også, som om det ikke er nok av vanlig dagligdags vask så måtte jeg jo vaske alt av klær og håndklær på nytt. Jaja, blir nå heldigvis kompensert for den jobben.
Og så har vekta begynt å gå riktig vei igjen også, heldigvis. I går laget vi en deilig "pai" uten bunn, med løk, bacon, skinke, paprika, blomkål og masse revet ost i tillegg til egg og fløte. Mmmmm.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:11   #2028
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Det ble litt skade da. Håper dere kommer dere raskt i orden.

65,4 kg veide jeg i dag. 1,4 kg igjen. Kjenner at motivasjonen ikke er den helt store lenger. Jeg har så lyst på godteriiiiiiii!!!!!!!!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 11:50   #2029
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Nå har det blitt veldig stille her inne. Er det ingen andre som er flinke og har lyst til å fortelle hvordan det går? Fortelle kan man jo uansett om det går bra eller ikke.

Da jeg gikk på vekta i går, viste den 65,0 kg, så bare et kilo igjen så er jeg i mål. Jeg gleder meg veldig til jeg ikke skal slanke meg lenger. sliter litt med motivasjonen, men har bestemt meg for å holde ut til målet er nådd. Jeg håper det blir snart, for jenta mi har bursdag om to uker, og da har jeg lyst til å unne meg et kakestykke. Hvis jeg ikke er i mål innen den tid, står kakestykket i fare, for da stopper vekttapet opp en ukes tid... Det er så kjipt å slanke seg. Mye bedre å bare leve slank. Jeg tar meg selv fortsatt i å bli overrasket over at jeg er slank jeg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:32   #2030
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Nå måtte jeg le litt, for jeg trodde ikke det fantes liv i denne tråden lengre.... Jeg ramla liksom av etter noen mnd og 17 kilo lettere. Nå er jeg tilbake etter noen mnd høykarboliv, og desverre de fleste kiloene på plass igjen.

Kan noen raskt oppdatere meg hvordan det er gått med dere!?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 09:55   #2031
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hei, steg for steg. Så kjekt at du er tilbake.

Etter at jeg nådde målet mitt i august i fjor, har jeg stort sett holdt vekten, men jeg har sprukket og blitt nødt til å slanke meg 2-3 kilo et par ganger. I sommer havnet jeg "på kjøret" igjen. Seks kilo opp på fem uker. Jeg har innsett at jeg blir så lett avhengig av karbo, at jeg er nødt til å leve sånn dersom jeg ikke skal være tykk. Tingen er bare at avhengigheten ikke har sluppet enda etter to måneder, selv om jeg har unngått brus, høykarbo og søtt. I tillegg gir ikke vekta mening heller. Den hopper opp og ned på 65 tallet, og jeg forstår ikke hvorfor den ikke går nedover. Det var jo ikke noe problem å komme seg under 65 kg de forrige gangene. Men jeg er alt i alt fornøyd med hvordan jeg har klart meg siden februar 2010 når jeg tenker på hvordan det har gått med meg årene før når jeg har slanket meg. Jeg kommer nok alltid til å slite med vekta, men det er lettere å slite med vekta på lkhf enn på høykarbo. Lett blir det nok aldri.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:26   #2032
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg er nok også en av de som rett og slett ikke kan leve på høykarbo. Så nå må jeg bare finne tilbake til kokkeleringsevnene jeg hadde før - og lukke øynene for fristelser. Og denne uka har jeg vært veldig flink, men til tross for det vises det nok ikke på vekta som jeg skulle ønske. Men det kommer seg vel tenker jeg

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:56   #2033
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Tirsdag og offisiell veiing. Jeg husker ikke riktig om jeg veide 65,2 eller 65,3, men det er ikke så viktig. Jeg vet at jeg har begynt å veie meg for ofte, men jeg er så utålmodig. Jeg forventer jo gode nyheter hver dag når jeg går på vekta, for jeg gjør jo alt riktig, så skuffelsen blir gjerne desto større når jeg går litt opp og når jeg ikke går ned.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:59   #2034
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Æsj det er så kjipt. Jeg veier meg hver dag nå i begynnelsen for å se hva kroppen reagerer positivt på og negativt på. Men lar det ikke bli en stressfaktor nei, bare for å følge litt med for fremgangen. Kroppen min suger til seg vann, så for meg er det viktig å drikke masse for å få vannet ut igjen...vann skal vann fordrive vettu Og så tror jeg at jeg må spise litt saktere, for jeg har så dårlig tid ved måltidene nå for tiden at jeg kjenner ikke at jeg er mett før jeg er stappmett liksom.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 12:33   #2035
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Endelig under 65 kg!! Dette var ei veldig god uke at det skjedde også, fordi jeg ikke har vært like "flink" som vanlig. Jeg har innsett at jeg er for streng med meg selv, og at det gjør det vanskeligere å slanke seg enn det er nødt til å være. Jeg har vært nær ved å gi opp å komme i mål. To måneder der jeg har holdt meg unna alt av fristelser for å bryte uvanene mine, to måneder med sug som jeg har vært nødt til å motstå til stadighet. Ikke rart det er vanskelig da. Denne uka har jeg spist litt bacongull, drukket light brus og spist litt lavkarbo sjokolade. Åh, så godt det var!! Hvis jeg bare klarer å finne balanse nå, så skal jeg være glad. Det har så lett for å bli alt eller ingenting med meg når det kommer til spising. I helgen skal jeg unne meg å skeie ut, om jeg har nådd målet mitt eller ikke. Vi skal ha storkalas for jenta mi som fyller fem år, og da skal jeg unne meg litt ekstra uten å ta den helt ut.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 20:41   #2036
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hei! Så koselig at dere fortsatt er her
Jeg er tilbake. Nå er bebis 8 mnd og etter to fødsler på ett år, er det på tide å gjøre noen grep....IGJEN....
Alt bra med dere?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:22   #2037
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Velkommen Elinee

Jeg merker at kroppen ikke reagerer like godt vektmessig denne gangen som sist - meeen jeg har ho mer energi da - og kroppen reagerer positivt så da får jeg holde ut denne gangen.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:38   #2038
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Ja. Men får virkelig håpe at jeg får noen resultater ut a dette også. Jeg startet i dag, så får er hva vekta viser om en uke.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 22:55   #2039
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Så koselig å ha deg tilbake, Eilinee. Håper alt står bra til med deg og den lille. Åtte måneder ja, tiden går jammen fort. Størstejenta mi fyller fem år i morgen. Rart å tenke på at det har gått fem år allerede.

I dag har jeg handlet inn til todagers storkalas, og til kvelds på lørdag blir det vanlig hjemmelaget pizza og godteri. Jeg kjente det allerede i butikken at det vil bli en utfordring å ha godteri (sjokolade) i hus, og det er det også. Jeg kjenner at jeg har lyst til at en utskjeelse skal bli til en helg med utskjeelser. Skummelt. Men selv om det blir mer enn planlagt, så skal jeg ikke ta det så tungt. Jeg skal ikke la meg selv skeie helt ut.

Her går det forresten greit. Selvtilliten har blitt litt bedre, og det er bra. Selv om ikke vekta forsvinner like fort som jeg skulle ønske og jeg sliter med sug, så synes jeg ting går ganske bra for tiden. Rosenborg vant kampen og jeg har kjøpt meg klær i dag, bl.a en vest som sitter som et skudd.


Sist redigert av Namba : 22-09-11 kl 23:06.
Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:54   #2040
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Innom igjen jeg også, fikk så utrolig lyst på knekkebrød og nå har jeg to brett med Nannahs i stekovnen. Veldig spent på hvordan de blir, aldri prøvd dem før.

Ellers er endelig alt i orden etter brannen, nå trenger jeg bare å få kroppen på rett kjøl igjen også.

Og 8 mnd alt, som tiden flyr

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:03   #2041
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Da var helgen omsider over. En femåring, tre selskap har det blitt, og over tjue gjester her hjemme. Gjort er gjort og spist er spist. Nå skal jeg på ny vende blikket fremover og spise som jeg skal. Jeg satser på å bare holde meg vekk fra badevekta den nærmeste uka sånn at jeg slipper å bli demotivert. Det ble mer karbo enn planlagt, men sånn er det - denne gangen. Det viktigste er at det er over nå. Jeg er spent på om det blir lett eller vanskelig å holde seg på matta igjen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 20:39   #2042
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Bra å kose seg en gang i blant da. Jeg syns ikke det er såå vanskelig å leve ketolyse, men jeg tenker sånn på når jeg er ferdig. Sist gang sluttet jeg jo fordi jeg ble gravid, men allikevel, det å venne kroppen sakte men sikkert tilbake til karbo uten å gå bananas, det er vanskelig....

Jeg lagde kjempegode knekkebrød i dag. Men etter jeg spiste fire stykker, så jeg at solsikkefrø har 18 gram karbo per 100!! NOOO. Men er det noe med at frø ikke taes opp alt av karbo el? Får håpe det, for hvis ikke er jeg godt over min granse på 15 gram gitt.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 10:13   #2043
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Snart i mål namba . flink du! Jeg har endelig tatt meg sammen og begynte forrige uke. Det var vanskelig å begynne igjen og holde mere en bare noen få dager. Har prøvd siden august... . ja ja. nå skal jeg holde frem til jul og ta siste inspurt etter det. skal til asia i påsken og da skal jeg kose meg på stranda uten å tenke på magen...
Ønsker deg en fin helg.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:14   #2044
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hallah! Ned 200 gram, og bare 400 gram igjen. Egentlig så er det ikke så viktig for meg om jeg går ned mer eller ikke. Jeg vet ikke om jeg skal si at jeg slanker meg lenger eller ikke jeg. Jeg tar det litt som det kommer. Målet mitt nå er vel hovedsaklig å LEVE lkhf, og forsvinner det mer fett så blir jeg glad, men gjør det ikke det så er det greit det også.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:04   #2045
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Så bra namba!
Men hvordan lever du nå? Jeg har jo vært borte ett år siden sist. Planen min, når jeg er nede på den vekta jeg vil, er å leve ketolyse, men en høykarbo dag i uka jeg kan spise hva jeg vil. Men det letteste er jo å øke karboene så man kan leve litt normalt. Men sist jeg gjorde det gikk jeg bare opp. What to do? Kuren er ikke så vansklig, det er etterpå som er problemet

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:47   #2046
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg lever stort sett som på ketolyse, men gjør det litt mer lettvidt for meg selv med å bruke landlord brokkoli- og blomkålgrateng, peppersaus på pose (for det er jeg sååå glad i), litt partydressing på hamburgeren og litt sånn småtteri i tillegg. Jeg er ikke like nazi som jeg var. Jeg har prøvd og feilet med en høykarbokveld i uken. Jeg klarer ikke spise sjokolade jevnlig uten å gå på en smell. Det er veldig skuffende. Samtidig er jeg ikke klar for å gi opp sjokolade for alltid heller, så jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med det. Jeg kommer til å spise høykarbo til jul og noen ganger til i året, men hvor hyppig... det er det store spørsmålet. Du sier noe om å øke karbene for å kunne leve litt mer normalt. Det kjenner jeg er et sårt punkt for meg, når storfamilien er samlet eller jeg er med venner, at jeg må ordne med min egen mat og ikke kan spise det samme som dem. I helgen var det spesielt tungt, og jeg hadde mest lyst til å gi opp hele kuren. Men jeg vet at enten spiser jeg LKHF, ellers så spiser jeg meg feit! Jeg mister kontrollen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:13   #2047
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Ja, ser den. Samme her. Det går liksom litt over styr så fort man starter med noe høykarbo. Men det er det sosiale som er mest irriterende. Kan liksom ikke bare dra på middag til folk lenger eller noe, for det må planlegges. Føler meg frekk og egentlig litt utenfor. Jeg vil klare en høykarbo dag i uken når jeg er nede på det jeg vil, samtidig som jeg faktisk syns det er trist å gi opp alt det jeg liker så godt for alltid....men vil jo heller være tynn...ai,ai, ai for et jævla styr.....

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 23:38   #2048
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg føler meg også utenfor, og unormal... Folk forstår ikke hvorfor jeg spiser lavkarbo/ikke spiser kake - for jeg trenger jo ikke slanke meg lenger! Jeg er lite lysten på å fortelle hvor store problemer jeg har rundt mat og at jeg så lett mister kontrollen. Det er jo fordelen (og ulempen) med å være ferdig slanket, at man lettere kan velge å ha en utskjeielse. En dag. to dager. Tre dager. Hver dag? Sånn har det ihvf veldig lett for å bli til meg når jeg er i gang. Nei, kosthold er et sårt og vanskelig tema. Det er så mye følelser involvert.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:13   #2049
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Ja, det er det virkelig. Jeg tenker så mye på når jeg er ferdig. For med mitt annlegg for å legge på meg, så er jeg egentlig aldri ferdig
Men nå har jo ikke vekta rikket seg siste halvannen uken, så nå er jeg drit sur. Kunne jo spist det samme som før med samme resultat.....

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:01   #2050
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg blir heller ikke klok på vekta denne gangen. Litt ned, litt opp, litt ned og litt opp igjen. Heldigvis er jeg nede på en vekt som er ok for meg, men tallet på vekta påvirker humøret likevel og jeg blir oppgitt når vekta går litt opp. Jeg hadde syntes at jeg så bedre ut dersom jeg gikk ned litt til, men jeg vet ikke om det er verdt innsatsen og den psykiske påkjenningen med alle disse små hoppene på vekta for å gå ned bare et kilo til. Det kan hende at det vil ta meg mange uker sånn som vekta hopper nå. Jeg tror det bare er vannvekten som forandrer seg og at vekta egentlig står stille.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no