Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-06, 09:29   #1
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Jeg var hos legen i går. Og når jeg kommer hjem og begynner å tenke på det så kommer selvsagt spørsmålene også...

Jeg hadde c-peptid på 1900. Så metformin dosen ble økt til 850x3. Helt greit. Men hva skjer dersom jeg blir gravid. Kan jeg fortsette å gå på dem? Håper virkelig det. Siden jeg ennå ikke har gått ned alle kg etter sist svangerskap så vil jeg svært gjerne ikke legge på meg altfor mye dersom vi skulle få barn igjen.

Hun ga meg også reductil for å gå ned i vekt. Må teste før jeg kan starte med de.

Så vil hun at jeg skal følge et kosthold med ketose. Og da blir selvsagt spørsmålet, kan jeg det dersom jeg blir gravid? Fortsette å følge et ketose kosthold, eller må jeg da spise lavkarb? Og hvordan vil en lavkarb dag se ut i svangerskapet.. Det som forvirret meg var at legen sa at nå blir det ketose kur, strengt, ingen slingringsmonn, ernæringsfysiologen sa at jeg var på rett vei med å spise lavkarbo. Ernæringsfysiologen skrøt fordi jeg har kommet i gang med svømming 2-3 ganger i uka, legen sa kutt det ut og tren hard styrketrening i stedet med en personlig trener. Er det rart en stakkar blir forvirra?

Nå hun svarte på om jeg hadde pcos så hun.... tja og nei. Så det er ikke så lett å bli klok på. Fordi jeg hadde feil på mengden FSH/LH hormon men ingen feil på noen av de mannlige hormonene. Men er jo ekstremt insulinresistent, som hun sa. Og hun visste ikke om insulinreistenten var den som forårsaket problemene eller om det var pcos. Sikkert krøkkete forklart, men dere skjønner sikker litt hva jeg mener.

Ja, ja, dette blir jo veldig mye hvis om atte dersom atte jeg skulle bli gravid. Men jeg lurer jo da. Og siden jeg ble plutselig gravid sist gang så tar jeg det liksom ikke helt for god fisk at det skal være så fordømt vanskelig for meg.

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 11:10   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av turid

Jeg var hos legen i går. Og når jeg kommer hjem og begynner å tenke på det så kommer selvsagt spørsmålene også...

Jeg hadde c-peptid på 1900. Så metformin dosen ble økt til 850x3. Helt greit. Men hva skjer dersom jeg blir gravid. Kan jeg fortsette å gå på dem? Håper virkelig det. Siden jeg ennå ikke har gått ned alle kg etter sist svangerskap så vil jeg svært gjerne ikke legge på meg altfor mye dersom vi skulle få barn igjen.
Du kan bruke metformin i svangerskap. Jeg har en lege som har tatt en doktorgrad på PCOS, og hun har hatt et prosjekt om metformin og svangerskap... det er i allefall et par stk her inne som har vært med på dette prosjektet. Men det må følges opp av lege...
Hun ga meg også reductil for å gå ned i vekt. Må teste før jeg kan starte med de.

Så vil hun at jeg skal følge et kosthold med ketose. Og da blir selvsagt spørsmålet, kan jeg det dersom jeg blir gravid? Fortsette å følge et ketose kosthold, eller må jeg da spise lavkarb? Og hvordan vil en lavkarb dag se ut i svangerskapet.. Det som forvirret meg var at legen sa at nå blir det ketose kur, strengt, ingen slingringsmonn, ernæringsfysiologen sa at jeg var på rett vei med å spise lavkarbo. Ernæringsfysiologen skrøt fordi jeg har kommet i gang med svømming 2-3 ganger i uka, legen sa kutt det ut og tren hard styrketrening i stedet med en personlig trener. Er det rart en stakkar blir forvirra?
Det er vel ikke anbefalt å være i ketose under svangerskap, da det er forsket veldig lite på dette, og man vet ikke helt hvordan det påvirker fostret.
Nå hun svarte på om jeg hadde pcos så hun.... tja og nei. Så det er ikke så lett å bli klok på. Fordi jeg hadde feil på mengden FSH/LH hormon men ingen feil på noen av de mannlige hormonene. Men er jo ekstremt insulinresistent, som hun sa. Og hun visste ikke om insulinreistenten var den som forårsaket problemene eller om det var pcos. Sikkert krøkkete forklart, men dere skjønner sikker litt hva jeg mener.
Det er ikke alle PCOS'ere som har økt testosteronproduksjon. For å få diagnosen PCOS, må du ha et vist antall av symptomene (mener det er tre av de) cyster på eggstokene, overvekt, økt hårvekst(ansikt, lår, mage) økt testosteronproduksjon, insulinressistens. Jeg har ikke økt testosteron nivå, men har allikavell PCOS
Ja, ja, dette blir jo veldig mye hvis om atte dersom atte jeg skulle bli gravid. Men jeg lurer jo da. Og siden jeg ble plutselig gravid sist gang så tar jeg det liksom ikke helt for god fisk at det skal være så fordømt vanskelig for meg.
Ikke alle sliter med å bli gravide, men de fleste med PCOS vil jo gjøre det da... og så kommer det sikkert litt an på når du fikk symptomene på PCOS også (om det er det du har da)

Håper du fikk litt svar her da... og er det noe uklart så spør igjen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 11:14   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Stakkars deg, ikke rart at du blir forvirret. Utrolig at en lege kan gi deg Reductil og samtidig anbefale ketogen diett. Og så be deg slutte med svømming. Svømming er god styrketrening og da bruker du alle musklene i kroppen. Liker du svømming bedre enn styrke så syns jeg du skal fortsette med det. Tre ganger i uken er helt optimalt.
Om du har PCOS eller ei spiller ikke så stor rolle. Det er uansett lavkarbokost som er det beste for deg uansett.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 11:31   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Jeg tror legen din har veldig mye kunnskaper om PCOS, men ikke bruker de riktig, og har hengt seg opp i enkelte detaljer. Det er sagt at styrketrening er det beste for PCOS'ere, men all trim er jo bedre enn ingen trim ikke sant?

og når det gjelder mat i svangerskapet så bør du tenke atkins vedlikehold/ fedon, men det vil jo en ernæringsfysiolog hjelpe deg med, siden du allerede har kontakt med en (om jeg forstod deg riktig)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 12:51   #5
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Tuuuusen takk for svar!

Kommer nok til å fortsette med svømming og har bestemt meg for å droppe reductilen en stund. Iallefall til mensen kommer neste gang. Da kan jeg få tenke på den litt.

Jeef-micro, kunne du sende meg navnet på denne legen på pm? For da kan jeg jo evnt henvise til den hos fastlegen.

Om jeg har pcos eller ikke er vel en godt bevart hemmelighet, men som Kristian sier, lavkarbo kosthold skal jeg uansett ha! Jeg har ikke økt hårvekst, ikke høyt testosteron. Av kriteriene så har jeg "bare" to, insulinresistent og overvektig.

Ha en fin dag alle sammen!

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 12:58   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Jeg vet ingenting om PCOS, men skjønner ikke hvorfor du grubler på dette med kosthold i svangerskapet allerede nå. Kan du ikke bare kjøre på med lavkarbo, krysse fingrene og håpe du blir gravid og når det omsider skjer først da stresse med kostplaner og sånt. Stress når man forsøker å bli gravid er ikke bra. Så ta livet lungt, spis lavkarbo og tren etter eget hjerte. Alt det andre vil falle på plass av seg selv.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:01   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

PM sendt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:14   #8
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Neida, det er ikke meningen å stresse. Men jeg har hørt at ketose kosthold bl.a. ikke er bra for fosteret. Og det er vel greit å være på den sikre siden så lenge man ikke bruker noe prevensjon... Mulig jeg er litt rar.

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:22   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av turid

Neida, det er ikke meningen å stresse. Men jeg har hørt at ketose kosthold bl.a. ikke er bra for fosteret. Og det er vel greit å være på den sikre siden så lenge man ikke bruker noe prevensjon... Mulig jeg er litt rar.

Ikke rar.. bare litt for opptatt av det som kan komme til å skje, før det faktisk skjer.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:30   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Men du Fjonken, la nå dama styre som hun selv vil da. Og det er jo ikke akkurat sånn at man vet på dagen når man blir gravid.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:41   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Jeg fikk beskjed av moin lege, at som PCOS'er så måtte jeg bruke livet på å foberede meg på å bli gravid, så selv om jeg ikke har noe mann, så burde det være fokus når det kom til mat og slanking (sa klokelegen)
Litt tidlig å tenke sånn syntes jeef da men...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 22:22   #12
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Synes du er veldig fornuftig som tenker på dette allerede nå jeg. Faktisk er det mange PCOS`ere (deriblant meg) som blir gravide av ketogen diett. Min nr 1 er resultatet av assistert befruktning, nr 2 ble vi gravide med av oss selv mens jeg fulgte ketogen diett.

Kan derfor være kjekt å ha fått svar på litt av "hva gjør jeg nå da", slik at du slipper å gå rundt og gruble. Selv var jeg i kontakt med ernæringsfysiolog ved Lindbergklinikken etter at jeg ble gravid, og fikk eget opplegg av henne.

Også kjekt å være forberedt på at plutselig kan du faktisk være gravid igjen.

Jeg var med i doktorgradstudien som jeefern nevner og fikk metformin under 1. svangerskap. Selve medisinen betydde kanskje ikke alt (jeg fikk ekte vare, dvs ikke juksetbl som 1/2 parten av deltakerne fikk). Mest betydde nok all den ekstra oppfølgingen vi fikk.

Masse lykke til!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 22:50   #13
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Mum 4 2: Kan du fortelle litt om hva opplegget du fikk gikk ut på? Er det eurodiett du følger nå? Og brukte du noen av produktene mens du var gravid?
Jeg ble også gravid sist etter å ha gått ned mange kg. på ketogen kost.

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 11-08-06, 20:38   #14
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Metformin og lavkarbo er toppers, Turid. Hvis du merker at du blir dårlig i magen eller får lite matlyst så kutter du en tablett metformin. Og reductilen får du sikkert ikke bruk for. Blir du gravid så øker du til du akkurat ikke er i ketose, og du går ned i vekt likevel. Da er det ikke så viktig med metformin siden du allerede normaliserer hormoner og sånt.

Ellers så vet du hvor du finner meg...

  Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 13:06   #15
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av turid

Mum 4 2: Kan du fortelle litt om hva opplegget du fikk gikk ut på? Er det eurodiett du følger nå? Og brukte du noen av produktene mens du var gravid?
Jeg ble også gravid sist etter å ha gått ned mange kg. på ketogen kost.

Før graviditetene fulgte jeg Lindbergs opplegg for ketogen diett, dvs. mye likt atkins/ketolysekuren, men mindre fett (tror jeg). Samt at for meg holdt det å ligge under 40 karber om dagen, var i ketose med det.

Da jeg ble gravid med nr 1 skulle jeg øke til ett gjennomsnitt rundt 60-100 karber (og da øke på frukt, belgfrukter og annet grønt fortrinnsvis). Fra og med uke 12 skulle jeg gange proteinbehovet mitt med 1,5 i forhold til det jeg hadde fått beregnet tidligere.

Dessverre greide jeg ikke å gjennomføre dette, var kvalm og spydde i 8 mnd i begge svangerskapene, og all proteinrik mat gjorde meg verre. Dermed ble det mye brødmat med diverse pålegg, og til tross for at jeg brukte metformin (og spydde) i svangerskap 1, så raste vekta oppover. Med nr 2 gikk jeg ned i vekt i starten, for så å legge på meg det som er mest normalt under ett svangerskap.

Har brukt eurodiet en periode nå, før "feriemodusen" tok meg med storm. Dumt med slik feriemodus, men men.

Tror ikke jeg fortsetter med eurodiet, savner å spise mat jeg. Så jeg pendler vel inne på enten ketogen diett i form av Lindbergs opplegg eller ketolysekuren. Men orker ikke helt å ta standpunkt til det ennå, må rydde opp i masse annet i livet mitt først. Turde heller ikke bruke metformin sammen med eurodiet (vet ikke om jeg kan det heller, glemte å spørre legen min), og det er i og for seg dumt. Metformin gjør meg småkvalm samt at jeg mister lysten på søtt. Og det i seg selv er jo ikke så dumt da.

Lykke til!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 20:03   #16
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Takk for svar.

Jeg driver også med eurodiett nå. Syns det er beinhardt. Og savner virkelig å kunne spise mat. Tror det blir denne måneden her også får jeg prøve å klare meg med mat etterpå. Har bestilt meg ketolyse kurset på dvd. Kanskje jeg kan plukke opp noen gode tips der.

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 20:43   #17
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av turid

Takk for svar.

Jeg driver også med eurodiett nå. Syns det er beinhardt. Og savner virkelig å kunne spise mat. Tror det blir denne måneden her også får jeg prøve å klare meg med mat etterpå. Har bestilt meg ketolyse kurset på dvd. Kanskje jeg kan plukke opp noen gode tips der.

En ting at jeg savner mat, en annen ting er at Eurodiet er vanskelig å skjule på jobb. Alle er jo nysgjerrige på hva slags suppe jeg spiser.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 13:38   #18
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2

En ting at jeg savner mat, en annen ting er at Eurodiet er vanskelig å skjule på jobb. Alle er jo nysgjerrige på hva slags suppe jeg spiser.

Helt sant...
Også syns jeg det er litt vanskelig når man er på farten jeg da. Mulig jeg bare er dårlig til å planlegge.
Men har du gått ned 18 kg på eurodiet? Hvor lenge har du holdt på da?

Og etter noen dager med positive tester så kom mensen... Så da slipper jeg jo å tenke mere på akkurat det nå. Derfor var jeg vel litt opptatt av det da Når det er sagt så har jeg tre friske fine barn og vet jo ikke helt om vi er klar for å få flere sammen. Til uka får jeg satt inn spiral og kan bruke tid på min kropp nå.

Ha en fin dag alle sammen.

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 22:56   #19
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av turid

Helt sant...
Også syns jeg det er litt vanskelig når man er på farten jeg da. Mulig jeg bare er dårlig til å planlegge.
Men har du gått ned 18 kg på eurodiet? Hvor lenge har du holdt på da?

Og etter noen dager med positive tester så kom mensen... Så da slipper jeg jo å tenke mere på akkurat det nå. Derfor var jeg vel litt opptatt av det da Når det er sagt så har jeg tre friske fine barn og vet jo ikke helt om vi er klar for å få flere sammen. Til uka får jeg satt inn spiral og kan bruke tid på min kropp nå.

Ha en fin dag alle sammen.

Nei, de 18 kiloene gikk jeg ned mens jeg fulgte Fedon kost (dvs. lå mellom 60-100 karber pr dag, ammet i tillegg. ).

Brukte egentlig ikke så lang tid på det, men har stått mer eller mindre standby siste året. Selvforskyldt det da, men irriterende allikevel.

Mensen for en PCOS`er. Det er vel bare positivt det. Tyder på at hormonene jobber som bare det.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no