Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS, men normal menstruasjon?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-08, 02:27   #1
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

PCOS, men normal menstruasjon?

Pga menstruasjonsforstyrrelser for noen måneder siden havnet jeg hos en gynekolog og fikk konstatert PCOS, pga forstyrrelsene, hormonforstyrrelser, overvekt, og de typiske cystene. MEN...De siste månedene har mensen kommet på klokka så og si, uten at jeg har gjort noen livsforandringer enda (har ikke kommet så langt).

Kan det alikevel være PCOS, eller er det så og si alltid menstruasjonsforstyrrelser? Jeg begynte plutselig å tvile litt...Tenkte jeg skulle ta en telefon til gynekologen nå over nyttår, men..

Uansett er jeg i hvert fall nå i ferd med kostholdsforandringer for å få kontroll på overvekten. Men så tenker jeg på dette med hormonforstyrrelsene (det var IKKE stoffskiftet)...Kan kjønnshormonforstyrrelser komme ved andre sykdommer også? Gynekologen var så besatt av PCOS, men det var jo i hovedsak også pga av menstruasjonsforstyrrelsene

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 11:39   #2
floppy
Seniormedlem
 
floppy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 538
floppy er på en erverdig vei

Sv: PCOS, men normal menstruasjon?

om en har pcos så skal jo en gyn kunne se det på en innvendig ultralyd, det kunne gyn se pga eggstokkene og mange cyster på eggstokkene....

Men jeg går på p piller som heter dionne som er veldig bra med folk med pcos og da får en jo regelmessig mens,,,

__________________
Journalen

floppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvinnfølk: er syklusen normal på ketolyse? Budeia Ketolysekuren 10 30-03-08 16:20
Normal BMI og lavkarbo søtekrølle Spørsmål og svar 1 11-12-07 14:24
Forsinket menstruasjon cilemora Ketolysekuren 5 15-09-07 20:42
Menstruasjon og slanking Roxira Fysisk og mental helse 33 08-11-05 08:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no