Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål om dobesøk ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-08, 21:38   #1
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien
Cool

Spørsmål om dobesøk ...

Hei!

Advarer om direkte tale og kanskje ekle scener i denne posten!



Nå i det siste, etter drøye 6 uker på ketolyse har avføringen min blitt helt lys, kan kalle det beige om du vil. Er det noen andre som har opplevd dette? Googla det litt, og der leste jeg at det kunne være noe med leveren, tror dere leveren min er overarbeidet, mtp fettforbrenningen?

Noen som vet noe?

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 01:42   #2
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om dobesøk..

Opprinnelig lagt inn av Nivanna, her.

Nå i det siste, etter drøye 6 uker på ketolyse har avføringen min blitt helt lys, kan kalle det beige om du vil.

Jeg kan ikke noe om dette, men det var en som skrev på et annet forum om lys avføring. Vedkommende ble oppfordret til straks å be legen sjekke lever, galle og bukspyttkjertel med blodprøver - i alle fall dersom avføringen var gråhvit og urinen mørk. For da kunne det visst være en innkilt gallestein som stengte for gallen slik den ikke kom fra galleblæren til tarmen. Og det er vel ikke noen god situasjon.

- Så det kan nok være lurt å få sjekket dette hos legen din.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/




Sist redigert av Løvetann : 24-07-08 kl 01:43. Årsak: dobbeltkonsonant
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 09:39   #3
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk..

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Jeg kan ikke noe om dette, men det var en som skrev på et annet forum om lys avføring. Vedkommende ble oppfordret til straks å be legen sjekke lever, galle og bukspyttkjertel med blodprøver - i alle fall dersom avføringen var gråhvit og urinen mørk. For da kunne det visst være en innkilt gallestein som stengte for gallen slik den ikke kom fra

Vel, har ihvertfall helt lys og strågul urin, så der er det ikke noe problem.. Og fargen er heller ikke gråhvit, mer beige.. Såeh.. Skal en tur til legen om ett par uker, kan spørre da tenker jeg.. Har jo ingen problemer med det liksom..

Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:31   #4
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk..

Hvis du spiser mer fett enn kroppen klarer å nytte seg av, vil du få såkaldt "fettavføring". Da er avføringen ofte lys eller grå. Om du ser nøye etter, vil du også oppdage små fettperler i dovannet. Dette er ikke farlig, men det gjør vel ingenting om du skjekker med legen.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:13   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Klassisk fettdiaré

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 12:52   #6
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Min har vært sennepsgul aktig i det siste. Er det også vanlig under Ketolyse kuren? Kan ikke huske at jeg hadde det sist.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:37   #7
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Frisker opp i denne tråden. Det som kom ut av meg ista var som du bestriver, den var nesten hvit! Men noe diaré var det ikke....fikk helt sjokk jeg

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 11:15   #8
Kreps
Nytt Medlem
 
Kreps sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 37
Innlegg: 5
Kreps er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Oj, det kan skje såpass store forandringer innvendig ja Jeg har vært litt hardere i magen enn normalt, men etter det jeg har skjønt og lest, så er det ganske normalt i begynnelsen. Jeg kan vel bare vente på fettdiarè da...

Kreps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 13:17   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Opprinnelig lagt inn av Kreps, her.

Jeg kan vel bare vente på fettdiarè da...

Så lenge du spiser de grønnsakene du skal pleier ikke det være noe problem.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 23:20   #10
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

HJELPES, det skjedde i dag også. Har lest litt på nettet og sett at det kan ha noe med gallen å gjøre, at det skal være noe galt:S Men da står det også at man skal ha en veeldig mørk urin også. Det har jeg jo absolutt ikke.
uff...syns det er litt skummelt. Jeg er ikke typen som flyr til legen med det første. håper det gir seg

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 23:26   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Har du vondt under ribbensbuen, spes på høyre side?
Generelt ubehag i magen?
Feber?
Oppkast? Kvalm?

Er nok bare kostholdet om du ikke kan svare ja på noe av dette!
Problemer med gallen pleier å gi ubehag og smertene av en gallestein på tur er ikke til å ta feil av! Jeg føder heller i seteleie enn å oppleve et sånt anfall igjen (kan ikke få flere, da, har fjernet hele galleblæren)

Om du ikke blir beroliget, vil jeg anbefale deg å be fastlegen ta leverprøver av deg. De kan gi en pekepinn på om noe er galt i gallegangene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 03:05   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du vondt under ribbensbuen, spes på høyre side?
Generelt ubehag i magen?
Feber?
Oppkast? Kvalm?

Check på alle punktene, pluss høye leververdier... "Jaja, det bare er vel sånn da" var det beste legen min kom med. Forsvant da jeg gikk over på lavkarbo, bare litt høye leververdier som henger igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:13   #13
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

tusen takk for innspill dere! Godt å høre fra nen som faktisk kan litt om det:P

Nei, jeg har ikke hatt noe vondt. eller....hadde litt før første uvanlige dobesøk, me det tror jeg var mest fordi det var lenge siden jeg hadde gått på do og at jeg måtte veldig
Jeg tenker å gi det 1 uke+ tid, hvis det ikke er noen endringer så blir det nok et legebesøk ja.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:54   #14
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Her er det slik at det er manglende dobesøk som er problemet!!!
I dag fant jeg HUSK (fiber) på helsekosten og drakk et glass med det - får håpe at det hjelper. Noen tips til hva jeg må spise for å få mer fart på tingene - slitsomt med forstoppelse
Så et spørsmål til: kan jeg virkelig ikke spise gulrot??
Og pære/eple/appelsin - er det virkelig dødssynd?

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:58   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Opprinnelig lagt inn av solamito, her.

Her er det slik at det er manglende dobesøk som er problemet!!!
I dag fant jeg HUSK (fiber) på helsekosten og drakk et glass med det - får håpe at det hjelper. Noen tips til hva jeg må spise for å få mer fart på tingene - slitsomt med forstoppelse
Så et spørsmål til: kan jeg virkelig ikke spise gulrot??
Og pære/eple/appelsin - er det virkelig dødssynd?

Første jeg vil spørre deg om er; er du virkelig forstoppet, eller er det bare blitt skjeldnere og du synes det er uvant? Vi er blitt så hjernevaska om at vi skal ha massive avføringer konstant - men slik ER det faktisk ikke på lavkarbo-kost

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:59   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Opprinnelig lagt inn av solamito, her.

Så et spørsmål til: kan jeg virkelig ikke spise gulrot??
Og pære/eple/appelsin - er det virkelig dødssynd?

Siden du har egenkomponert filosofi så er det jo opp til deg selv hva du spiser. Men du kommer nok ikke til å gå ned i vekt om du spiser det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:00   #17
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

når dere først er inne på bæsj... min er ganske mørk, nesten svart. er dette positivt og vanlig?
solamito: det gikk 6 dager fra jeg begynte på ketolyse til jeg fikk presset ut bæsj... men etter at jeg økte på fettinntaket pr dag så har jeg hatt lettere for å få ut noe i doskåla

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:01   #18
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Monicah - det kommer nok av magnesium og eller jern fra tabletter jeg regner med at du tar

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:07   #19
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

ikke helt forstoppelse, men mye sjeldnere på do, og hadt og lite kommer det

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:20   #20
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

areola: jeg tar ingen tabletter:/

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 23:14   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Ehm ... Jeg har for meg at fiberhusk kun hjelper på diaré/løs mage, og i tilfelle, gjør du ikke vondt verre med fiberhusk, om du er forstoppet?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 23:31   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ehm ... Jeg har for meg at fiberhusk kun hjelper på diaré/løs mage, og i tilfelle, gjør du ikke vondt verre med fiberhusk, om du er forstoppet?

Kan brukes som mageregulerende! Den ene eller andre veien! Sånn som blåbær!!!
Bare husk å drikke nok ved siden av, ellers blir man i hvert fall forstoppet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 00:08   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kan brukes som mageregulerende! Den ene eller andre veien! Sånn som blåbær!!!
Bare husk å drikke nok ved siden av, ellers blir man i hvert fall forstoppet!

Åh, ok! Da lærte jeg noe nytt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 17:52   #24
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Kor mykje fiberhusk er det snakk om at ein må ta for å regulere magen? Typ 1 teskei utblanda i vatn?
Faderullan, konsistens og smak er jo til å bli heilt kvalm av.... *frysningar nedover ryggen*

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:36   #25
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål om dobesøk ...

Jeg kjenner en fyr som tok 4 spiseskjeer på en gang, han var rimelig lei av å fly på do. Men som han sa etterpå, fødsel er ille gitt.
Sant.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Velkommen til spørsmål & svar HP Spørsmål og svar 955 27-01-17 23:29
Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach. Snillgutt30 Atkins kosthold 3 22-01-08 20:09
Spørsmål til Torkil Aadi Lavkarbo generelt 6 01-03-06 23:11
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no