Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Nybegynnerfeil! Revet ost!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-10, 14:35   #1
millix
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
millix er på en erverdig vei

Nybegynnerfeil! Revet ost!

Jeg har holdt på med Ketolyse i 4 uker og har gått ned 4,6 kg.
Ganske fornøyd med det. Men så hadde vi en diskusjon på jobben denne uken, hvor noen sier at revet ost ikke er ost.
Jeg har jo da sett på div oster og sett at karb innholdet som regel er 0-1, på de vanlige ostene (norwegia, kavli osv).

Jeg har jo da ikke hatt hodet med meg når jeg har lasset på med revet ost i salater, på "kavli ost pizzaen" osv. Nå ser jeg jo at ikke alle revet oster er OST, og at den jeg har brukt inneholder 7 karb.. Grøss og gru.

Ville bare nevne det for oss nybegynnere, i tilfelle flere enn meg har gått i "fella"

__________________


millix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:38   #2
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerfeil! Revet ost!!

DER har man kanskje forklaringen på at man ikke holder seg i ketose
Heretter skal jeg jaggu lese på ALT!

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:42   #3
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Nybegynnerfeil! Revet ost!!

Det er ikke revet ost som ikke er ost. Så lenge det står ost så skal det være ost.

Dem er luringer.. dem skriver ikke ost. Men Revet eller Pizzamix. Så ser man jo at det er "ost" så tror man det er ost. Men så er det stivelse av masse rart.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:55   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerfeil! Revet ost!!

Selv den revete osten som er OST, inneholder ofte potetmel for at den ikke skal bli klissete oppe i posen!

I tillegg er den jo mye dyrere. Jeg kjøper den biligste Landlord osten og river selv, enten i foodprosessoren, i stavmikserbollen eller med et godt, gammeldags rivjern!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:02   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerfeil! Revet ost!!

oh yes. Å rive osten selv sparer du MYE på

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:32   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynnerfeil! Revet ost!!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

oh yes. Å rive osten selv sparer du MYE på

Helt klart! Vi er 4 stk som elsker ost! Går mer enn 1kg Norvegia i uka her i huset! I tillegg til all den andre osten, blant annet blir Landlord hvitosten brukt på ostesmørbrød, pizza, taco etc, men gutta mine må ha Norvegia på brød/knekkebrød!

Noen ganger er man i en situasjon der man bare må ta det man får, men til daglig er det mye penger spart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:38   #7
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Nybegynnerfeil! Revet ost!

Denne uken er det 40% på Norvegia hos Mega - så løp å kjøp

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan revet blomkål (juskeris) fryses rå? Imse Middag 5 02-09-09 14:42
Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost? Iset Generell ernæringsdebatt 16 29-01-09 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no