Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er glad og litt undrende

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-07, 09:40   #1
Lovehandle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Tromsø
Alder: 43
Innlegg: 43
Lovehandle er på en erverdig vei
Smile

Jeg er glad og litt undrende

Jeg får på meg noen av klærne jeg ikke har brukt på 1,5 år (siden jeg var gravid med gutten min), men hvordan gjør dere andre slankere det med klær? Kjøper dere nytt underveis eller går dere med store, uformelige bukser etc? Er liksom så teit å kunne ta av beltet og bare gå rett ut av buksa uten å åpne en eneste knapp, om dere skjønner. Men det er vel heller ingen vits å kjøpe inn masse nytt?

__________________


Lovehandle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:12   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Jeg kjøpte litt nytt på vei nedover. Synes buksene bør sitte sånn nogenlunde og med salg bortimot hele året så får man fint bukser for en hundrelapp eller to.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:21   #3
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Jeg har gått ned to størrelser over sommeren, så det sier seg selv at klærne jeg hadde når jeg startet opp egentlig bare burde pakkes bort.

Jeg er vel forsåvidt heldig, for jeg har noe klær fra tidligere i den nye størrelsen. Og så handler jeg litt på salg, og da gjerne noe som er litt trangt. Alltid greit å ha noe å strebe etter.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:35   #4
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Opprinnelig lagt inn av Lovehandle, her.

Jeg får på meg noen av klærne jeg ikke har brukt på 1,5 år (siden jeg var gravid med gutten min), men hvordan gjør dere andre slankere det med klær? Kjøper dere nytt underveis eller går dere med store, uformelige bukser etc? Er liksom så teit å kunne ta av beltet og bare gå rett ut av buksa uten å åpne en eneste knapp, om dere skjønner. Men det er vel heller ingen vits å kjøpe inn masse nytt?

Den her følte jeg at jeg bare MÅTTE svare på!
Men først:
GRATULERER så mye! Både med barnet, og at du har gått ned. Flott!

Jeg bestemte meg tidlig for at når jeg gikk ned (begynte på 106 kg og str. 52) så skulle jeg kvitte meg med klær som ble for store for meg etterhvert som kroppen krympet. Jeg valgte og gjøre det slik fordi det ga meg en mental fordel. Tanken om at :
"Jeg tar vare på denne buksa som er to nummer for stor jeg, tilfelle jeg skulle legge på meg igjen, så slipper jeg og begynne og kjøpe større klær..." , den appelerte ikke til meg. For da følte jeg at jeg ga meg selv tillatelse til og legge på meg igjen. At liksom sansynligheten for at jeg skulle ese ut igjen og gå tilbake til det gamle ikke-fungerende mønstret jeg har fulgt tidligere, den lå der så uskyldig på lur. Men den tanken eller "utveien" ville jeg bare ikke ha i hodet!!! Skulle jeg mot formodning (Mooooooooooot formodning!! Iiiik aldri meeeeer..), legge på meg igjen, nei da skulle jeg hæren fløtte meg værsågod kjøpe meg et nytt plagg som straff og ikke gå tilbake til de gamle "fillene" med store størrelser jeg hatet så inderlig! Og for meg har denne innstillingen om og kaste vekk det gamle og se fremover, hatt en veldig positiv mental effekt som har fungert som en motivasjonsfaktor på meg. Jeg ønsket og kvitte meg med de gamle tankemønstrene som har blitt innprentet i meg fra barnsben av, når jeg gikk over til lavkarbo. Da var det naturlig for meg også og kaste vekk de klærne som var for store og som jeg forbandt nettopp med de gamle tankemønstrene og det gale kostholdet som ga meg sykdom, overvekt og problemer. Det høres sikkert rart ut at det og utføre en slik symbolsk handling kan hjelpe på innstillingen, men for meg (og andre jeg kjenner ) har det faktisk vært en hjelp! Jeg hadde noen bukser som var nettopp to nummer for store. De lå omtrent og skrek i skapet at: "jeg ligger og venter her jeg, til du trenger meg neste gang jeg, trallalala...! "
Jeg kan fortelle at jeg fikk ikke fred før de var vekk. Neimen om jeg skulle tilbake til det der fengslet igjen! For det er nettopp slik jeg har følt det hele veien; jeg har vært fengslet i min egen kropp, og klærne var et symbol på det fengslet. Hvorfor skulle jeg ha de liggende i skapet til neste "soning" ??? Nei ellers takk.
Så kort sagt: (for jeg har visst ikke vært særlig kortfattet til nå, hehehe... ), for meg har det vært en befrielse og kunne kaste eller gi bort det jeg ikke passer lenger. Du får gjøre det som er riktig for deg, og når du finner ut av hva det er, så vil det hjelpe deg til og holde motivasjonen oppe.
Bare ønsker og legge til; bukser eller klær med strikk i stedet for fast linning osv, kan være en snare. For da merker du det ikke så lett hvis du eser ut, og da kan det gå litt tid før du oppdager det. Ikke alle er like flinke til og veie seg heller, og har man da klær som er med strikk i livet merkes det ikke. Og også, har man klær med strikk i livet merkes det ikke heller like godt når man går NED, for strikken den bare følger etter midjemålet den. Har man fast linning er det en motivasjon når man merker at: oj, nå sitter buksa løsere, trallalla...
Masse lykke til videre med ditt nye liv. Dette greier du!

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:40   #5
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Jeg hadde ikke klær fra tidligere, mindre størrelser. Har handlet litt underveis og litt mer nå i det siste.
Har gitt bort endel til moren min, men resten som er alt for stort for meg har jeg lyst til å gi bort til noen andre. Verste er at noe ikke er brukt engang og er stilig... *sukk*

Jeg ventet en stund før jeg handlet noe nytt, men en ting måtte jeg handle inn først og det var undertøy! Bh'ene ble for store gitt. Og trusene gikk opp i ...'a. Faktisk sistnevnte som gjorde at jeg merket vektnedgangen.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:27   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Hei
Spar på ett par av de største bukser du har hatt - til skrekk og advarsel
Kjøp noen få plagg på vei ned, det trenger jo ikke være de dyreste merker.
Kjøp ALDRI joggetøy, med mindre du er ivrig jogger

Klær som ikke gir seg er gode motivatorer hvis vekta går oppover.

Se nnkjøp av klær sm belønning for vel gjennomført slanking.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:00   #7
Lovehandle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Tromsø
Alder: 43
Innlegg: 43
Lovehandle er på en erverdig vei

Sv: Jeg er glad og litt undrende

hehe takk for (laaang ) og fine svar, da må jeg vel "dessverre" ut og kjøpe meg nye klær Huff så fryktelig trist det er å gå rundt og titte på en størrelse mindre hihi

__________________


Lovehandle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 09:56   #8
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Jeg har gitt bort alle buksene mine i str 46 til en gravid venninne... Nå bruker jeg nesten bare 42 og er såååå fornøyd. Kan fint bruke alle buksene fra sist jeg veide det som er målet mitt, 72 kg, men vil allikevel ha av med de siste 7 kgene...
Har kjøpt meg ganske mye klær i sommer, har vært så stol og fornøyd med å kunne kjøpe klær på VeroModa igjen, og ikke engang trenge den største størrelsen.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 17:47   #9
Lovehandle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Tromsø
Alder: 43
Innlegg: 43
Lovehandle er på en erverdig vei

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har gitt bort alle buksene mine i str 46 til en gravid venninne... Nå bruker jeg nesten bare 42 og er såååå fornøyd. Kan fint bruke alle buksene fra sist jeg veide det som er målet mitt, 72 kg, men vil allikevel ha av med de siste 7 kgene...
Har kjøpt meg ganske mye klær i sommer, har vært så stol og fornøyd med å kunne kjøpe klær på VeroModa igjen, og ikke engang trenge den største størrelsen.

ååååååååh jeg gleder meg og til å handle på vero moda igjen

__________________


Lovehandle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 18:55   #10
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Jeg er glad og litt undrende

mee too... billige bkser til 200 kroner. Ahhh...

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:18   #11
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Jeg handlet litt idag. Vinterjakke som ikke var som et telt og to gensere. Den ene genseren prøvde jeg først i en størrelse, men måtte jommen velge en mindre! Det er bare sååå deilig!

Så - gled dere til krympingen setter inn for fullt! Det er nesten euforisk!

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:31   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Så - gled dere til krympingen setter inn for fullt! Det er nesten euforisk!

Skriver under på det!!
Selv bruker jeg nå bukstestørrelse som jeg ikke har gått inn i siden våren 1988!!! Svever!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 06:16   #13
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Opprinnelig lagt inn av Lovehandle, her.

hehe takk for (laaang ) og fine svar, da må jeg vel "dessverre" ut og kjøpe meg nye klær Huff så fryktelig trist det er å gå rundt og titte på en størrelse mindre hihi


Oops, Kremtkremt...uffameien, Skal FORSØKE og skrive litt kortere jeg, blir bare så revet med innimellom, hihihi

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:04   #14
AltforStor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 37
AltforStor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er glad og litt undrende

og jeg som nettop har kjøpt meg så mye fine klær, har feks den FINE vinterjakka som henger i skapet og venter på kulda. Men den er jo stor i str, nå har jeg ikke gått ned noe enda da.. Så har ikke det problemet enda, hehe.
Men kommer til å kjøpe litt etterhvert, er jo bare SÅ deilig å handle nye klær så lenge man må NED i str

__________________


Noen kjenner meg også som FebruarGullet
AltforStor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 03:35   #15
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Så - gled dere til krympingen setter inn for fullt! Det er nesten euforisk!

Det er euforisk!

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 08:21   #16
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Jeg slanka meg 20 kilo for 1 år siden, kasta alle de store klærne mine og kjøpte meg masse nye klær og en hel haug med støvletter da jeg endelig fikk de på meg.

Så ble jeg jo gravid og gikk opp alt og litt til. Så nå har jeg veldig lite klær som passer. Er 4 mnd siden jeg fikk babyen min, og jeg går fortsatt og bare venter på og gå ned så jeg kan kjøpe litt klær. I sommer så har jeg levd i tunika kjoler og thigts.
Men nå er det jo snart høst, så da trenger jeg bukser.
Kjøpte to bukser i str 42 da, men de er jo for små, tror nok ikke hodet mitt helt vil akseptere at jeg er så stor.

Håper detta hjelper og at jeg går ned en del til og starte med, for da skal jeg ut og shoppe litt klær.
Men gleder meg masse da jeg kommer meg ned til 65 kg, da har jeg masse fine klær og støvletter jeg skal bruke igjen. Mange av de klærne er nye og, har nye støvletter og.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:10   #17
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Huff... Blir rent missunnelig jeg! Skulle gjerne hatt "problemet" med at klærne var for store! Har på meg den største buksa jeg noen gang har hatt nå jeg ...

Hittil har jeg gått i mammabukser fra jeg var gravid, men nå som snuppa er 3 måneder fant jeg ut at jeg måtte finne noe annet. Måtte tilslutt krype inn i BB-avdelinga på Hennes... Det var nederlag det! Og den gnager i livet... *sukk*

Gleder meg til å kaste den bakerst inn i skapet fordi den er for stor. Skal med glede kjøpe nye klær da ja! Gleder meg enda mere til å ta den frem igjen om noen måneder, ta den på, le rått og si "tenk at jeg har vært så stor a'!!" *drømmer*

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 07:49   #18
Lovehandle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Tromsø
Alder: 43
Innlegg: 43
Lovehandle er på en erverdig vei

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Ja turen inn på BB-avdelinga er tung, men nå har jeg sluppet ut fra den 'dommedagsplassen' og det blir nok ganske sikkert du også å gjøre

Jeg har kjøpt meg bukser i 1-2 strl mindre enn vanlig

__________________


Lovehandle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 00:02   #19
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Opprinnelig lagt inn av Pia skal ned 30!, her.

...... Måtte tilslutt krype inn i BB-avdelinga på Hennes... Det var nederlag det! Og den gnager i livet... *sukk*

..............

Skjønner at du oppfatter det som et nederlag, men du er ikke fengslet der nå når du går på Ketolyse, du kommer nok ganske så fort ut igjen tenker jeg. Jeg har bodd i sånne avdelinger i flere år, men nå har jeg kommet ut, det er en helt annen verden

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 13:53   #20
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er glad og litt undrende

Så godt å høre at det ikke bare er jeg som synes det er trist å gå inn på BB o.l. Faktisk så ille at jeg blir lei meg heldigvis har det begynt å hjelpe litt nå, men overkroppen min hører fortsatt til i den avdelingen. Er storbystet og det ser ut til at kiloene der blir sittende lengre enn andre steder. Men det er håp

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no